|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() Sendt: 07-Maj-2009 kl. 21:49 |
|
Jeg har lavet lidt målinger under diverse afspilninger, for at sammenligne med mit ældre philips 37pf9731d og dets forbrug, når det nu er 50" og plasma. tallene virker lidt positive og denne "energysaver" option på tv kan da godt give en vis gevinst. Mit philips 9731 tv, ligger på 190-195w rimlig konstat, som LCD jo gør. derimod LG 50PQ6000 kan variere fra 110w til 366w.. på tv't er der en EnergySaver funktion er den er rimlig effektiv, når man taler om at dæmpe styrke på lys uden at ødelægge hele tv oplevelsen. SLUK - 366w |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Det er jo meget pænt for et plasma, er spændt på mit nye Samsung PS50B855 som er opgivet til 240 watt. Når det er plasma skulle det jo helt være max med hvidt billede.
hvad har du målt med Redigeret af xcardman - 07-Maj-2009 kl. 21:57 |
||
![]() |
||
T-Ras ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
![]() |
|
Det ser ikke forkert ud. Faktisk så brænder Philips LCD TV urimeligt meget effekt af ift. tilsvarende konkurrentapparater. Deres nye 9803 LED spiser over 200W out-of-the-box (plus ~5 W hvis Ambilight tændes) og mellem 150 og 180 W når det er kalibreret. Og det er jo endda med LED belysning. Da dit LG ikke er fuld HD, så vil det også have et mere humant effektforbrug. Din "Engergy saver"-funktion vil dog nok give et noget andet udslag hvis du tænder TVet i fuldt dagslys. Et 42" G10 fra Panasonic sluger mellem 150 og 180 W efter kalibrering, men godt 300 W uden. |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
@T-Ras @xcardman |
||
![]() |
||
HighDef ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Status: Offline Point: 131 |
![]() |
|
Sorry for OT. Hvor meget måtte du slippe xcardman og kan det ses live nogle steder? |
||
![]() |
||
helloween ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
|
Jeg kørte de første par dage med den slået fra, hvilket gjorde mig træt i øjne da den blir meget skarp/lys, efter at ha leget lidt med de forskellige indstillinger er jeg nået frem til at "Mellem" her i huset giver den bedste oplevelse. Mellem" er også den indstilling der anbefales i den test jeg har linket i den anden tråd. |
||
bcd
------------------- Samsung PS43D455A2W |
||
![]() |
||
![]() |
|
@helloween
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
du kan se denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59566& PN=1&TPN=500 prisen der har jeg en lille fordel, den koster for andre 18.000 hos Hifi klubben. faktisk billigt, når en samsung led 467070 koster cirka 17.000 den skulle komme i næste uge, den er ikke kommet til danmark i nu. Hvis du vil vide mere kan du skrive på den anden tråd. denne tråd er jo om strømforbrug |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |