recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray film

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray film
    Sendt: 08-Maj-2009 kl. 11:38

Hejsa

Har lige anskaffet mig en panasonic DMP-bd80 og skal have mig en masse blu-ray film.

Det her er måske et dumt spørgsmål men er alle blu-ray film med hd lyd? Kan i anbefale nogle must have titler med super billede og lyd? Har selv lige siddet og luret på dvdstrax.dk de ser ud til at have nogle gode priser

Redigeret af ReneJ - 08-Maj-2009 kl. 11:40
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:01

Hej.

Det er desværre langt fra alle som har hd-lyd. Men det er flere og flere.

Dvdstrax, de har gode priser, men er ikke gode til at levere. Men du kan købe mange i england, til billige priser.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af ReneJ ReneJ skrev:

Hejsa

Har lige anskaffet mig en panasonic DMP-bd80 og skal have mig en masse blu-ray film.

Det her er måske et dumt spørgsmål men er alle blu-ray film med hd lyd? Kan i anbefale nogle must have titler med super billede og lyd? Har selv lige siddet og luret på dvdstrax.dk de ser ud til at have nogle gode priser

Hej Rene, det er ikke noget dumt spørgsmål, for ikke alle BD film har HD lydspor. Langt de fleste har dog. Du kan se på typisk specifikationerne på filmen hos de forskellige forhandlere om de har HD lydspor. Fremgår i øvrigt også af coverets bagside.

Film med god HD lyd:

• Band of brothers (serie) lydsporet er ganske enkelt fornemt
  • Quantum of Solace (James Bond)
  • Die Hard Hard 4.0
  • Fighter Pilot (dokumentar fra US Airforce/Boing, kan kun købes i USA mig bekendt)
  • Australia
  • Pearl Habour
  • De forskellige Pirates of the Carribian
  • Cars

Jamen det er rigtigt mange gode lydspor rundt omkring.

God fornøjelse

Redigeret af Hother - 08-Maj-2009 kl. 12:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:08
Iron Man med TrueHD lyd.
Den flotteste blu-ray film jeg har set en til nu.
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:09
Hvis du er ligeglad med DK-undertekster, så hold dig langt væk fra dvdstrax.dk - De er elendige til at levere, og ofte er det på nordiske Blu-Ray film, at der på enkelte titler ikke er HD-lyd på.
Køb i stedet dine Blu-Ray film fra UK, hvor der faktisk er DK-tekst på ca. 7 ud 10 Blu-Ray film - tjek evt. denne tråd. Desuden er de en del billigere, der er HD-lyd på stort set alle film (meget få der ikke er), og leveringstiden er tit den samme som i DK eller hurtigere (hvis man altså handler hos dvdstrax.dk). 

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:17
det er vel stadig kun ældre film som udkommer på blu-ray, som kun har digital lyd. PCM 5.1 foreksempel er også HD lyd i min verden.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:20

Tak for alle svarene, så blev jeg det klogere.

Hvor bestiller i så fra i England? Lyder til jeg må have bestilt nogle af de overnævnte film i anbefaler

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:22
http://www.amazon.co.uk/

det kunne være en mulighed
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:23

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

det er vel stadig kun ældre film som udkommer på blu-ray, som kun har digital lyd. PCM 5.1 foreksempel er også HD lyd i min verden.

Det kan man ikke gå ud fra, jeg har f.eks. "Battle of Britain" som vel er fra slutningen af 60´erne, her der HD Master

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:23

Jeg bestiller hos. http://www.amazon.co.uk/dvds-rental-used-boxed-sets/b/ref=to pnav__w_h_/203-7937878-8608703?%5Fencoding=UTF8&node=283 926

De er lidt dyrere end nogen af de andre, men er 100% momsfri.

Og de har en del tilbud, på køb 3 film og få den billigste gratis.

http://www.amazon.co.uk/3-2-Selected-Blu-ray/b/ref=amb_link_ 19548965_3?ie=UTF8&node=129344031&pf_rd_m=A3P5ROKL5A 1OLE&pf_rd_s=left-1&pf_rd_r=1GSKWCS52C9A7897C96Z& ;pf_rd_t=101&pf_rd_p=467355513&pf_rd_i=283926

Næsten 300 film.

Og hvis du vil have dk tekst, så tjekker du bare min tråd, som blev henvist til.

Redigeret af flemming larsen - 08-Maj-2009 kl. 12:25
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det kan man ikke gå ud fra, jeg har f.eks. "Battle of Britain" som vel er fra slutningen af 60´erne, her der HD Master

den har jeg også selv, fed film. Men som regel er det kun ældre film, der kun har et dolby digtal spor. Men synes altid netbutikker skriver, hvilket spor der er.

Redigeret af xcardman - 08-Maj-2009 kl. 12:27
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:27

http://www.amazon.co.uk/

det kunne være en mulighed

Amazon.co.uk, er en glimrende forhandler, og jeg har kun én gang mistet en film undervejs, og der blev efter lidt tid fremsendt en ny.

Jeg synes at vi skylder spørgeren at fortælle, at HD lyd som udgangspunkt ikke behøver at være bedre end f.eks. DTS. Desuden er dit lyd set-up afgørende for, hvor stor deetaljeringsgrad du får for alle typer af lydspor 

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu