recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UE46B6050’s billedinstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUE46B6050’s billedinstillinger

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Islands Brygge
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: UE46B6050’s billedinstillinger
    Sendt: 08-Maj-2009 kl. 16:32

Hej folkens

jeg har lige fået installeret 46B6050, og har søgt rundt herinde efter hvad instillingerne skal stå på, for at give det bedste billede. Jeg mindes der var en herinde der havde fundet de bedste instillinger på en 7070, og da det er det samme billede, er der så ikke en der kan fortælle mig hvad resultatet blev, da jeg ikke kan finde det... Har fundet et resultat på flatpanels.dk

nu mangler jeg bare PS3 + forstærker + B&W DM685 + B&W ASW 608... Så er jeg en lykkelig mand :)

vh Thomas

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 16:47

Tillykke med dit tv... Håber du bliver glad for det :)

Jeg tror at brugeren herinde brugte Flatpanels indstillinger? Jeg her selv kig på samme tv og synes ikke jeg har set nogen herinde komme med indstillinger der er anderledes end dem på flatpanels.

Hvis du dog støder på nogen, så post dem gerne herinde, så andre måske kan få glæde af dem.

Mvh.

Casper
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 16:51
Det er samme tv som et 7070, så bare brug samme indstillinger.
6 serien mangler bare nogle media funktioner og fåes vist kun med rød kant.
Til top
junsas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2007
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 17:00
Backlight : 3
Kontrast : 95
Brightness : 45
Skarphed : 0
Farve: 50
Blacktone  : fra
Farvetone : Varm 2
HDMI blacklevel : Normal
Motionplus : Til eller fra efter behag

Detteer i standard mode

Samsung 55"KS9005

Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9
Til top
junsas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2007
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 17:46
Eller min personlig:

Standard mode:

baggrundslys : 5
Kontrast: 84
Lysstyrke: 45
Skarphed : 14
farve : 51

Billedindstillinger:

farvetone : normal
Digitalnr. : medium
HDMI sort niveau : lav
100hz motion plus : rolig

Avancerede billedindstillinger:

Sort tone : mørk
Dynamisk kontrast: fra
farverum : auto

Samsung 55"KS9005

Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2009
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 18:21
Jeg benytter pt. den som er nævnt i flatpanels review af 7070, som junsas nævner.

Ydermere har jeg også slået auto-dimming fra.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 19:39

Ved godt det står i så mange andre tråde, men herinde er der lige 3 med det tv... Hvordan er sløret? Noget som generer jer nævneværdigt eller?

Går nemlig og overvejer Samsungen eller en V10.

Mvh.

Casper
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Ved godt det står i så mange andre tråde, men herinde er der lige 3 med det tv... Hvordan er sløret? Noget som generer jer nævneværdigt eller?

Det er ikke noget jeg ligger ret meget mærke til. Jeg har pt. kun brugt mit tv til at se analog, og kun set meget lidt dvd.

Venter på jeg blive færdig med en bachelor opgave og kan flytte ind i min lejlighed, så skal jeg nok teste på blu-ray osv. Men alt i alt ikke noget jeg har set, så hvis jeg var dig så køb det Selvom V10 med garanti også er en god skærm, synes bare ikke desginet er helt lige så godt.

Det eneste minus jeg har med skærmen er, at jeg er blevet i tvivl om 40" var nok

Redigeret af uggeren - 08-Maj-2009 kl. 19:57
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af uggeren uggeren skrev:

Det er ikke noget jeg ligger ret meget mærke til. Jeg har pt. kun brugt mit tv til at se analog, og kun set meget lidt dvd.

Venter på jeg blive færdig med en bachelor opgave og kan flytte ind i min lejlighed, så skal jeg nok teste på blu-ray osv. Men alt i alt ikke noget jeg har set, så hvis jeg var dig så køb det Selvom V10 med garanti også er en god skærm, synes bare ikke desginet er helt lige så godt.

Det eneste minus jeg har med skærmen er, at jeg er blevet i tvivl om 40" var nok

Jeg har jo lige bestilt denne, samme design og samme media 2.0.
3 cm dyb og 50 tommer plasma
http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=tv homeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=t v&model_cd=PS50B855Y1WXXE

skulle få den i næste uge, så kan jeg fortælle mere

Redigeret af xcardman - 08-Maj-2009 kl. 20:15
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af uggeren uggeren skrev:

Det er ikke noget jeg ligger ret meget mærke til. Jeg har pt. kun brugt mit tv til at se analog, og kun set meget lidt dvd. Venter på jeg blive færdig med en bachelor opgave og kan flytte ind i min lejlighed, så skal jeg nok teste på blu-ray osv. Men alt i alt ikke noget jeg har set, så hvis jeg var dig så køb det Selvom V10 med garanti også er en god skærm, synes bare ikke desginet er helt lige så godt. Det eneste minus jeg har med skærmen er, at jeg er blevet i tvivl om 40" var nok
Jeg har jo lige bestilt denne, samme design og samme media 2.0. 3 cm dyb og 50 tommer plasma http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=tv homeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=t v&model_cd=PS50B855Y1WXXE

Det var også en mulighed, hvis du vil have 50" ville jeg helt sikkert vælge den, både flot design og billedkvaliteten fejler helt sikkert ikke noget. Btw tillyke med skærmen!

Derimod hvis du max vil have 40/42, så kan jeg kun anbefale 7070.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 20:18
Man må sige at samsung godt nok har haft travlt i år. De har det bedste design og stort set det bedste billede for en lcd og billedet på deres plasma lyder til at blive rigtig godt.

deres tidligere plasma var lige så gode som panasonic, men desværre uden ordentlig 24p. De første meldninger lyder på den er bedre end pan g10, så vi må se om den slå en pan v10. Har dog købt min udfra nogle andre parameter end lige billedekvalitet. grund projektor

Redigeret af xcardman - 08-Maj-2009 kl. 20:24
Til top
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Islands Brygge
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 21:10
tak for det allesammen. jeg bruger også indstillingerne fra flatpanels.dk, og det er fint efter min mening, men ville lige høre :) jeg er temmelig ny inden for dette, så jeg ved ikke hvad jeg skal efter, når I snakker 'slør'...? jeg køber en PS3 så skal der ses film, min nabo er en blockbuster :D men alt i alt... denne skærm er satme flot, bare træt af vægbeslaget er så dyrt, 1299!!! så indtil næste måned står den. næste måneds projekt er vægbelsag og PS3...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu