|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
gunnergeil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 138 |
![]() Sendt: 09-Maj-2009 kl. 18:48 |
Jeg ejer en pioneer BDP-LX71'er bluray afspiller som jeg har tænkt på at, gøre regionsfri til bluray. Grunden til at jeg er kommet på den tanke var at jeg faldt over en gammel salgstråd:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57719& PN=1&TPN=1 Til det har jeg selvfølglig søgt lidt på nettet og fundet denne hjemmeside: http://www.stegen.com/product_info.php/cPath/21_42/products_ id/1071 Mit spørgsmål er nu følgende: er hvad denne hjemmeside lover en vildand eller kan det lade sig gøre? er der andre der har prøvet at lodde denne chip på som kan guide mig lidt. Måske et billede, hvor den skal loddes på. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det kan ikke anbefales selv at gøre det, medmindre man har det rigtige værktøj og er inde i hvordan der loddes på SMDer, så selv om der er en anvisning med er det ikke for ukyndige at gøre det. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
MikkelAnd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Status: Offline Point: 82 |
![]() |
Hvis man ikke vil lodde, så kik her
cPath=22_98">http://www.mrmdvd.com/catalog/index.php? cPath=22_98 knap 400 pund for en Panasonic BD60, der er kodefri på BÅDE DVD og Blu-ray. Er selv temmelig fristet. /mikkel |
|
![]() |
|
gunnergeil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 138 |
![]() |
Måske du kan uddybe lidt. Lidt klogere blev jeg da, nu ved jeg, der er noget en SMD'er gårud fra det er selve chippen der skal loddes eller på?
Radiomanden, hvis du har erfaring med at lodde sådanne chips på eller bare ved, hvordan det skal gøres må du meget gerne bidrage med din viden. Du er inde på at det er svært at lodde på sådan en "SMD'er" kan du være lidt mere specifik. Skal man passe på med at lede varmen direkte ned på benene af chippen altså holde loddekolben mere ovre på printpladen. |
|
![]() |
|
![]() |
Måske du kan uddybe lidt. Lidt klogere blev jeg da, nu ved jeg, der er noget en SMD'er gårud fra det er selve chippen der skal loddes eller på? Radiomanden, hvis du har erfaring med at lodde sådanne chips på eller bare ved, hvordan det skal gøres må du meget gerne bidrage med din viden. Du er inde på at det er svært at lodde på sådan en "SMD'er" kan du være lidt mere specifik. Skal man passe på med at lede varmen direkte ned på benene af chippen altså holde loddekolben mere ovre på printpladen. |
|
![]() |
|
![]() |
Yea det kan jeg da godt forstå du fristet af og hvis man står overfor en ny inverstering er det da måske også fremgangs måden men for mit vedkommende, som allerede har købt en bluray afspiller synes jeg det bedre kan betales at gå i gang med en lodning |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
SMDer er jo meget små komponenter, som sidder på meget tynde printbaner, hverken SMDerne eller printbanerne tåler meget varme, derfor bruges der loddeudstyr med fin temperatur regulering og meget tynde spidser, en god luplampe er også en ting der er god at have, uden er det i forvejen vanskelige endnu mere svært. Så har man ikke lavet noget sådan før, så kan det ikke anbefales at gå igang med. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Det hjalp meget med hensyn til selve lodningen. Men måske du kan røbe, hvilken temperatur du vil bruge til sådan en lodning. Skal det være den mindste temperatur, hvor loddetinen smelter. |
|
![]() |
|
![]() |
Kun lige nok til ikke at lave en kold lodning. |
|
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
![]() |
Eftersom at kontooverførsel er eneste betalingsmulighed hos den butik, valgte jeg at handle hos Læserdisken i stedet, da jeg skulle have regionsfri BD-afspiller. De har på nuværende tidspunkt ikke nogle til salg, men de får selvfølgelig nok nogle BD60 og 80'ere inden alt for længe... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |