recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ordentlig surround anlæg med små højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOrdentlig surround anlæg med små højtaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hustlerdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Ordentlig surround anlæg med små højtaler
    Sendt: 10-Maj-2009 kl. 21:32

Hej alle sammen,

så det min tur til noget nyt lyd i stuen, har lavet et lille bio rum hvor mine elskede qln 606 er gemt ind og skal have noget der passer ind i en stuen. småt og stadigvæk lyde godt,

fordelt på  75 % film på en panasonic px80 42 " og 25 % musik. har bygget medie center med dvdafspiller.

Det skal se godt ud og spille godt, det er måske lidt svært og er godt klar over man ikke kan få gulvhøjtaler lyd ud af sådan nogle små fikse højtaler f.eks bose

har luret lidt på bose, men kan se ikke alle er så vilde med deres lifestyle serie.."

hvad findes der ellers??

mvh

Jasper

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 21:35

Uanset hvilke små Sattelitter der vælges, så skal der jo også bruges en SW, ellers der der ikke meget lyd at gøre godt med.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hustlerdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2007
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 21:43

yes!

satser på et 5.1 system med en sw

og forstærker

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 21:44
Så skal du kigge på KEF, enten 3005.SE eller 5005.2. De spiller rigtig godt (har selv haft 3005), og de er rigtig eksklusive i designet. De vil passe godt til dit PX80, da de også er lavet sort højglans. 
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 21:52

Der findes efterhånden en del forskellige systemer fra de større producenter, kef, focal, earthquake, jbl. få ringet rundt og få en demo.

design systemer som eks. bose har jeg desværre meget dårlige erfaringer med, ideen med bose er skide god, det er udførselen af de systemer jeg har hørt desværre ikke.

Crown - there is no substitute.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 22:04

Jeg har KEF KHT3005SE i mit stuesetup. De er fremragende. Du kan se, hvordan det ser ud her. Fås også i sort, som A Nielsen skriver.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51342& KW=Shiva

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 09:32

B&W M1 med evt. en B&W PV1 sub. Alt kan fåes i sort, hvid og sølv finish.

M1'erne: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/bw_m- 1_hoejttaler_soelv.htm

PV1'eren: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/bw_ pv1_subwoofer_hvid.htm

Det sæt har jeg hørt op til flere gange og det spiller rigtig godt og kraftigt. Designet er i støbt chassis på de små og subben er bygget i træ med hård plast udemom.

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 12:11

Har Anthony Gallo Adiva Ti i stuen som 5.1 surround setup og det absolut en god lyd de små højttalere taget i betragtning.

Kristian
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu