recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Magnetisk afskærmning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMagnetisk afskærmning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Emne: Magnetisk afskærmning
    Sendt: 11-Maj-2009 kl. 13:47

Er der nogen tommefingerregel for hvor langt center eller fronthøjtalere må være fra tv’et – eller er udstyret i dag så godt magnetisk afskærmet at højtalere næsten kan stå klods op af tv’et?

Nu er der flere der har lagt billeder af deres hjemmebio ud og på flere har jeg lagt mærke til at front og center højtalere er tæt på fjernsynet?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 14:51
Så vidt jeg husker er det kun et problem ved CRT TV, altså billedrør. Mener ikke det har noget at sige ved de nyere teknologier.

Redigeret af Kampus - 11-Maj-2009 kl. 14:55
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 15:17

Rigtigt, også fordi der så at sige, ikke er nogen elektronstråle som kan, nå ja afbøjes i Fladskærme .   Billigt svar (afstanden mellem Skærm og det bageste i CRT TV, over 30 cm).  

Et praktisk forsøg med vende hhv. en Fladskkærm (til computer) og en komputer CRT monitor (som skal være slukket), vende disse på hovedet og tænde for samme. Og så studer farverne på CRT skærmen eller et lille farve tv som tændes imens dette står på hovedet, eller så vippet 90 grader. Det med demonstrationerne kan virke overbevisende.

Redigeret af moho - 11-Maj-2009 kl. 16:19
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 15:22
Okay cool nok, troede bare at der som minimum skulle være 50 cm i mellem højtalere og skærm.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Ham_Der_Hansen Ham_Der_Hansen skrev:

Er der nogen tommefingerregel for hvor langt center eller fronthøjtalere må være fra tv’et – eller er udstyret i dag så godt magnetisk afskærmet at højtalere næsten kan stå klods op af tv’et?

Nu er der flere der har lagt billeder af deres hjemmebio ud og på flere har jeg lagt mærke til at front og center højtalere er tæt på fjernsynet?

Du skal have den ros at man gør meget for afskærme, imellem de indbyggede højttalere og så skærmen i et CRT Tv. Strække sig langt for UNDGÅ Problemerne. Så der er bemærkninger hertil.

Redigeret af moho - 11-Maj-2009 kl. 16:24
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 18:11

Tak for svarene, så blev jeg da det klogere - så kan jeg med god samvittighed godt have fronthøjtalere hængende ca. 15 cm bag mit fladskærmstv. Hørte bare fra en kammerat at jeg kunne ødelægge skærmen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu