recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-P46G10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TX-P46G10

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JohnnyGF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TX-P46G10
    Sendt: 11-Maj-2009 kl. 22:00

Hej herinde

Har lige købt dette super fede Panasonic TX-P46G10 waw det slår godt nok min lidt ældre LCD sony tv på alle punkter når vi snakker billedkvalitet.

Men håber i kan hjælpe mig lidt her, er første gang jeg har plasma, så er lidt bange for at ødelægge det med " burn in " man tør jo dårlig se en hel film når de forskellige kanaler har deres logo stående i et af hjørnerne.

Skal også spille en del bilspil på skærmen, og der har jeg jo så bakspejl og bil i fast position på billedet, og det kan godt blive til mange timers spil

Mit spørgsmål er så hvor længe ca, sådan en plasma skærm skal være tændt med fast kanal logo osv,før der begynder at blive fare for" burn in "

Har også problemer med digitale tuner og yousee, havde håbet på at slippe for selectoren og køre det hele via tvét , men øv det virker ikke hver gang tvét har været slukket har det tabt kanalerne og skriver krypteret,, benytter sådan et CA modul her,,, http://cinemagic.dk/shop/yousee-mpeg4-ca-4704p.html har læst på diverse forums at der er mange andre med samme problem, også i andre mærker sony samsung osv

Er der nogle af jer herinde der har løsningen på dette eller godt råd ? Har snakket med yousee som henviser til Panasonic og har snakket med Panasonic som faktisk siger at Panasonic faktisk slet ikke er gearet til Danmark i den digitale tuner hmm,,syntes jeg ikke der var nogle der fortalte om i panasonic forretningen,,men man kan så få det digitale tuner til at virke hvis man vælger sverige som land i start menu. men det taber altså kanalerne hver gang det har været slukket. KAN I HJÆLPE,, eller er løsningen en HD BOX fra yousee.

Til top
MadBeaver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 22:33

Hej Johnny

Tillykke med dit nye tv. Har samme model i 42".

Dit problem er bskrevet her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=10451

Løsningen er at gå i menu, indstilling, DVB-C indstillingsmenu, System, Systemopdatering, Autoopdateringssøgning i standby - Denne sættes på "Fra".

Så skulle kanalerne blive der.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af MadBeaver MadBeaver skrev:

Hej Johnny

Dit problem er bskrevet her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=10451

Løsningen er at gå i menu, indstilling, DVB-C indstillingsmenu, System, Systemopdatering, Autoopdateringssøgning i standby - Denne sættes på "Fra".

Takker for svaret og henvisningen,,må jeg prøve,,skal nok melde tilbage om det virker ,,håber jeg

Og så lige den med " Burn in " snakker man 2 eller 4 eller 6 eller 20 timer med kanal-logo ? før der begynder at blive fare for at det brænder fast ?

Redigeret af JohnnyGF - 11-Maj-2009 kl. 23:08
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2009 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af JohnnyGF JohnnyGF skrev:

Oprindeligt skrevet af MadBeaver MadBeaver skrev:

Hej Johnny

Takker for svaret og henvisningen,,må jeg prøve,,skal nok melde tilbage om det virker ,,håber jeg

Og så lige den med " Burn in " snakker man 2 eller 4 eller 6 eller 20 timer med kanal-logo ? før der begynder at blive fare for at det brænder fast ?

Nu har jeg prøvet ALT,,,også den med opdateringer FRA i stand by,,mit bliver ved med at miste kanalerne øv øv,,for øvrigt når første menu hvor der skal vælges udbyder hvad vælger i ,,,får pænt lang liste frem,,har prøvet standart og københavns kommune hvor jeg nu bor intet hjælper opgiver nu og drøner ned og henter yousee HD box nu,,,det er vel dem der i virkeligheden laver lidt fnidder i den for os , så vi skal købe deres box.

Til top
onkeldunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2004
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2009 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af JohnnyGF JohnnyGF skrev:

Her er en udemærket beskrivelse af hvordan man "tilkører" sin plasma skærm og også lidt om burn-in/rentention.

http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0.html?messageID=29427 45&tag=forums06;search-results#2942745

Jeg har læst et par indlæg af ham som beskriver det (tror han arbejder for Samsung) og han virker ganske fornuftig.

Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Squeezebox Duet(s)
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu