|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ok_karma ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 07-Maj-2009 kl. 13:57 |
Hej!
Mine høretelefoner til mp3 afspilleren (Cowon IAudio D2 hvis det gør nogen forskel?) er lige gået i stykker og jeg skal have et par nye. Jeg er generelt glad for "in-ear konceptet", da de har en fornuftig størrelse når man er på farten og ikke bliver påvirket af blæsevejr og lign. når jeg cykler. Jeg har også tidligere haft lydmæssigt gode erfaringer med et par Sennheiser CX300, men ligesom de, der netop er gået i stykker, er de alt for skrøbelige omkrig minijack stikket, hvor de knækker. Så spørgsmålet er hvad jeg nu skal vælge ![]() ![]() Jeg har selv kigget lidt på: Koss KEB 79 http://www.dustinhome.dk/pd_5010106675.aspx V-Moda Vibe http://www.dustinhome.dk/pd_5010104891.aspx Shure SE110 http://www.dustinhome.dk/pd_5010116097.aspx Tak ![]() /Henrik |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
V-moda Vibe skulle være rigtig gode. Eller er JVC Marshmellows også ret gode (mener også de holder sig inden for budet).
Hvad har du eller af hovedtelefoner? Har du haft andre IE? Jeg spiller selv på Yuin og ATH og er rigtig glade for dem begge, de ligger dog i et noget dyrere prisleje - men er da til at finde billigt (mindre modeller og brugt)... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Jeg har netop bestilt disse:
http://cdon.dk/hjemme-elektronik/skullcandy_full_metal_jacke t_(11_mm)_blue-746428 De skulle være ret gode og prisen hos cdon er rigtig god! |
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
Jeg fandt for et halvt år siden Sennheisser CX95 på nettet til lige godt 500 kr. De er et niveau eller to over CX300. De bedste jeg har haft i ørerne sammen med de SHURE, du selv nævner. Redigeret af Shiva - 07-Maj-2009 kl. 15:13 |
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12447 |
![]() |
Jeg er godt tilfreds med mine CX300-II, så mon ikke nogle i tilsvarende prisleje fra Sennheiser også er yderst fornuftige?
|
|
![]() |
|
ok_karma ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Tak for alle de gode forslag
![]() @ Asklepios: har du noget link til hvor jeg evt. kan købe Yuin, hvis det skulle komme dertil? |
|
![]() |
|
T-Ras ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
![]() |
Jeg har også et sæt CX300-II og jeg er bestemt ikke glad for dem. Bassen er enormt dominerende i dette sæt, hvilket de vist også er ret kritiserede for generelt. Hvis det ikke var fordi jeg blot brugte dem i motionscenteret, så var de røget ud igen. Mine Beosound A8 spiller adskillige klasser bedre end CX300, men de er så ikke in-ear... Jeg ville i hvert fald styre udenom Sennheiser in-ear modellerne hvis jeg var dig. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12447 |
![]() |
At de kritiseres for bassen synes jeg er en lidt selektiv læsning af eventuelle anmeldelser; andre steder får de ros for bassen, og for generelt at levere noget ret go' lyd. Da jeg fik slukket for equalizeren på min Nano synes jeg også at det blev rigtig fornuftigt.
|
|
![]() |
|
T-Ras ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
![]() |
Jeg kører uden equalizer og skal jeg bruge CX300 til min iPhone, så skal equalizeren justeres nedad for at kunne holde ud at høre på det. Et neutralt lydbillede leverer de i hvert fald ikke. De er udmærkede til at lukke af for omgivelserne. Ja, de for roser med på vejen visse steder for at levere en udmærket lyd, men den kraftige bas har jeg set nævnt i mindst 2 reviews indtil nu. Det er vel en smagssag, men nu er jeg heller ikke typen der har en 12" bas i bagagerummet på bilen... |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er overhovedet heller ikke noget bas-dyr, men efter lidt tilvænning lærte jeg at sætte pris på dem. Men jeg indrømmer klart at være blevet en smule forskrækket
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er sikker på at man kan vænne sig til dem (man kan vænne sig til meget), men da jeg jo har et sæt A8, som spiller markant bedre, så har jeg ikke den store lyst til at vænne mine ører til CX300-II Jeg holder stadig på, at der må findes andre in-ear (ala dem trådstarter allerede selv har fundet frem til), som leverer et mere neutralt lydbillede. Da mit arbejde havde en aftale med Sennheiser, så kunne jeg blot få dem for et par hundrede kroner i sin tid og så sprang jeg på uden at have hørt dem først. Jeg vil blot nødig se andre lave samme fejl. Redigeret af T-Ras - 07-Maj-2009 kl. 22:36 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg troede egentlig bare det var mig der var lidt bas-sky, men det kan så være at jeg tog fejl dér. CX300'erne fik dog pæne ord med på vejen i So Ein Ding, bortset fra bøvl med kablerne som jeg har kompenseret for, men det kan da godt være at det er in-ear høretelefonernes svar på Cerwin Vega... (og i så fald skal jeg da have kigget mig om efter et alternativ, og glæde mig over at jeg trods alt slap med lige under 300,-)
Redigeret af Naiera - 07-Maj-2009 kl. 23:43 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |