|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Preben B. ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 26-Marts-2009 kl. 11:13 |
Jeg overvejer at købe en Oppo DV-983H, som jeg så vil bruge til DVD afspilning i stedet for min Sony BDP-S350, men vil jeg kunne opnå en synlig bedre billedkvalitet med Oppo'en? Mit TV er et 32" Sony D3000, som jeg forventer at udskifte med et 40" Full HD til efteråret. Jeg sidder ca. 2 meter fra mit TV, hvis det har betydning for svaret på mit spørgsmål. Hilsen Preben Redigeret af Preben B. - 27-Marts-2009 kl. 18:00 |
|
![]() |
|
Gromit ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
![]() |
Desværre er OPPO DV-983H udgået af produktion. Men den kan vist stadig købes her: http://www.opposhop.com/en/article/50/oppo_dv_983h_dvd_playe r_1080p_hdmi Ja, 983´eren anses for, at være den ultimative opskalering DVD afspiller, der findes.
|
|
![]() |
|
Preben B. ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hej Gromit Oppo'en kan købes her i Danmark hos både AV Precision og AV-Connection, og der er ingen tvivl om, at den er en af de bedste DVD afspillere, der kan fåes. Det jeg gerne vil vide, inden jeg køber en DV-983H er, om jeg vil opnå en synlig bedre billedkvalitet i forhold til at bruge min Sony S350 til DVD afspilning. Venlig hilsen Preben |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Har selv en oppo og tror ikke det giver den helt stor forskel på dit sony.
der skal en lidt større skærm til, før forskellen bliver rigtig synlig. En sony s350 er en fin dvdafspiller. dvd står dog generelt bedre på en plasmaskærm. Så hvis du skal have en nye kunne du overveje det. Redigeret af xcardman - 28-Marts-2009 kl. 18:54 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() |
Du skulle nok overveje et bedre display i stedet for.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej xcardman og Naiera Tak for jeres svar. I foreslår et større/bedre TV, og som tidligere nævnt forventer jeg at købe et nyt TV til efteråret. Hvor stort (og hvor godt) et TV, vil i vurdere, der skal til, for at jeg vil opnå en synlig bedre billedkvalitet med en DV-983H? Har i evt. et bestemt TV i tankerne, så jeg kan se lidt om, hvilket prisleje det ligger i. Min afstand til TV'et er ca. 2 meter, og jeg vil også lige nævne, at jeg bruger den 1-3 timer hver dag, som monitor til min computer. På forhånd tak. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Hvis du bruger den monitor og læser meget tekst, så kan jeg ikke anbefale et plasma. lcd er nemlig god til tekst. Nu ved jeg ikke hvilket prisleje du har tænkt dig, Med et lcd med LED er at fortrække. Så hvis du har råd kunne et sony 46x4500 med LED være et rigtig godt bud (men du sidder 2 meter fra). Deres 40 tommer x4500 uden led kunne også være et godt bud.
havde nok valgt og købe en anden skærm først og derefter vurdere om du er tilfreds med billedet fra en s350. jeg kan godt se forskel på mit pio 5090H, men forskel er alså ikke så markant. Men jeg bruger min oppo som cd afspiller. jeg er helt stoppet med at købe dvd, jeg køber kun blu-ray. Men i min verden er dvd ikke særlig egnet til lcd og vil stort set altid står bedre på et plasma. Redigeret af xcardman - 29-Marts-2009 kl. 14:31 |
|
![]() |
|
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
![]() |
Jeg har selv et 46d3000 og er fint tilfreds med billedkvaliteten (har også haft plasma), men har ikke set nogle af de nævnte dvdafspillere i brug, men displayet er der ikke noget i vejen med, selvom andre er af anden opfattelse.
|
|
![]() |
|
![]() |
hvem har skrevet der er noget i vejen men hans 32" Sony D3000. Der er bare kommet mange flere og bedre display på markedet. Har selv haft et sony 40w3000 og kunne ikke holde ud og se billedet, men derfor kan andre jo godt synes de har et fint billede. Han skriver selv han gerne vil have et nyt tv. derfor vil jeg også anbefale og vente med en oppo til der bliver indkøbt et nyt tv.
|
|
![]() |
|
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
![]() |
xcardman: Jeg skrev såmænd også bare at displayet var der intet galt med (underforstået hvis det er ca. korrekt indstillet.). Dit svar var iøvrigt også ganske nuanceret og selvfølgelig er der bedre tv på markedet ellers er der vel ingen grund til at komme med nye tv hvert år Jeg så også superbowlfinale og en dvd film på et pioneer 508xd og kunne heller ikke holde ud til at se på det. Men derfor konkludere jeg selvfølgelig ikke at det er et ringe display, men at det må have været forkert indstillet. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen xcardman Jeg skal lige være helt sikker på, at jeg har forstået dig rigtig. Har du både en Oppo DV-983H og en Sony BDP-S350, samt det er billedkvaliteten fra disse 2 afspillere, du sammenligner på dit 50" Pioneer 5090H, når du skriver: "jeg kan godt se forskel på mit pio 5090H, men forskel er alså ikke så markant." Hilsen Preben |
|
![]() |
|
![]() |
Preben
Det har du helt ret i, har nemlig begge afspiller. Venter på den nye oppo blu-ray afspiller. Så skal jeg kun have en kasse. Jeg synes ikke forskellen er stor at jeg vil bruge 3000 kr. Købte min oppo brugt for 2000 kr. Den er så bedre til cd. Har et panasonic 42px80 også og den viser et kanon godt dvd billede. Synes alså en sony s350 viser et godt dvd billede. Uden at starte en diskussion om hvilken skærme som er bedst. Så kan jeg kun råde dig til og går ned i butik og få dem til at vise din ynglings dvd på en ny plasma skærm og se forskellen i forhold til din egen skærm. Samt se den på en lcd skærm. En lcd vil altid står mere skarpt i en butik. Redigeret af xcardman - 29-Marts-2009 kl. 17:49 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |