Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9446
|
Emne: Pio lys sensor Sendt: 13-Maj-2009 kl. 09:31 |
Hej
Er der nogle som benytter deres lys sensor til deres tv ?
Synes nemlig ikke den virker, dvs kræver den nogen speciel opsætning af tv'et ?
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 11:51 |
Jeg er også med på en lytter.
Jeg læste lidt i manualen og kunne se at lyssensoren kun er aktiv ved en bestemt indstilling har du tjekket den (manualen side 62) der skal den aktiveres i mode 1 eller 2, se nedenfor:
4 Tryk på HOME MENU for at lukke menuen. Bemærk • Da denne funktion automatisk optimerer billedkvaliteten, kan det være, at processen, hvor billedindstillinger som lysstyrke og nuance gradvist ændres, kan ses på skærmen. Det er ikke en funktionsfejl. • Hvis farvesensoren ikke anvendes, laves justeringer for ”Mode 1” og ”Mode 2” baseret på informationer samlet af sensoren for lys i rummet. Indstilling Beskrivelse Mode (tilstand) 1 Justerer automatisk billedets lysstyrke for at opnå den bedst mulige billedkvalitet baseret på informationerne samlet af sensoren for lys i rummet og farvesensoren Mode (tilstand) 2 Justerer automatisk billedets lysstyrke og farveforhold for at opnå den bedst mulige billedkvalitet for visningsomgivelserne baseret på informationerne samlet af sensoren for lys i rummet og farvesensoren Off (slukket) Deaktiverer funktionen Room Light Sensor
|
Mvh
René
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 12:03 |
ja mener det er slået til, men kan det være at tv'et skal stå i OPTIMUM før det virker.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 12:21 |
lahan skrev:
ja mener det er slået til, men kan det være at tv'et skal stå i OPTIMUM før det virker. |
det tror jeg du har ret i
|
Mvh
René
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 12:24 |
rhsin skrev:
lahan skrev:
ja mener det er slået til, men kan det være at tv'et skal stå i OPTIMUM før det virker. |
det tror jeg du har ret i |
Den er alså ret smart den sensor, bortset fra de klaphoveder til Pioneer som har lavet den i sort.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 12:28 |
lahan skrev:
Den er alså ret smart den sensor, bortset fra de klaphoveder til Pioneer som har lavet den i sort.
|
De havde nok ikke regnet med at der ville være klaphoveder som kunne finde på at lave skærmen i cremefarvet, og endnu værre købe den 
Men du kan da få noget trykfarve af mig i passende nuance ellers må du nøjes med at købe en spraydåse hos din lokale malerpusher
|
Mvh
René
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 13:10 |
rhsin skrev:
De havde nok ikke regnet med at der ville være klaphoveder som kunne finde på at lave skærmen i cremefarvet, og endnu værre købe den 
|
ja blev jo nød til at snuppe en hvid, da den hverken laves i guld eller pink.
|
 |
gunnergeil
Bruger
Oprettet: 08-December-2008
Point: 138
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 14:42 |
Men er der nogen, bruger den lyscensor? er det bedre end en professionel kalibrering. P.T køre jeg med den pure/ren indstilling.
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 14:45 |
gunnergeil skrev:
Men er der nogen, bruger den lyscensor? er det bedre end en professionel kalibrering. P.T køre jeg med den pure/ren indstilling.
|
godt spørgsmål. Det er muligt at pure/ren er godt. Men f.x. i går kunne jeg se intet se i skærmen før det blev halvmørkt (ved 8-9 tiden) ved pure indstilling.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 15:01 |
Jeg kan ikke tro at det lyssensoren gør alene på nogen måde kan stikke en ISF kalibrering.
Dog har både otto og hother sagt at forskellen mellem et ISF kalibreret billede også at køre i Pure mode er meget lille, men i den konstellation kan man vel så heller ikke bruge lyssensoren.
Og min fornemmelse er at Otto sikkert vil sige sluk for sensoren da hans generelle grundholdning er alt der "piller" ved billedet skal såvidt muligt slukkes.
Men det kunne da være ok hvis lyssensoren kan bruges til feks at skifte mellem ISF day og ISF night.
Farvesensoren er jeg måske nok endnu mere skeptisk for, men jeg agter da at prøve når nu jeg får min skærm... den står ved forhandleren og venter på sit vægbeslag... damn jeg kan ikke vente 
Redigeret af rhsin - 13-Maj-2009 kl. 15:02
|
Mvh
René
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 15:11 |
lahan skrev:
|
Husk iøvrigt at den sorte sensor som er med skærmen er Farvesensoren, lyssensoren er indbygget i skærmen lige ved siden af IR modtageren.
Du kan godt køre med kun lyssensoren slået til uden at have den sorte farvesensor monteret på skærmen, ellers kunne man også ifølge brugsforvirringen montere den så den kiggede opad/nedad således ser man den ikke forfra (det var ikke optimalt men brugbart)
Redigeret af rhsin - 13-Maj-2009 kl. 15:15
|
Mvh
René
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 15:11 |
rhsin skrev:
Jeg kan ikke tro at det lyssensoren gør alene på nogen måde kan stikke en ISF kalibrering. |
Nej selvfølgeligt kan den ikke stikke en ISF kalibrering. Men en ISF kalibrering er jo kun brugbar når omgivelserne er som da tv'et blev kaliberet.
Så kan man selvfølgeligt lave en Dag og nat indstilling. Men hvordan definer man dag ? Er det når solen er fremme, når det er halvskyet eller når det regner. Derfor kunne det være smart hvis lyssensoren kunne få et ordentligt billede frem. Så kan man altid køre i "ren"/ISF når solen er gået ned.
|
 |