|
Zaptor-Internetforbindelsen? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Delphi
Super bruger Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
Emne: Zaptor-Internetforbindelsen? Sendt: 13-Maj-2009 kl. 22:21 |
Jeg har lige fået en Zaptor og prøvet at sætte den op. Har et par spørgsmål: 1) Er der specielle krav til internetforbindelsen? Jeg har en 4-port switch trådløs router og derudover en 8-ports switch og vil være lidt ked af at skulle bruge den medfølgende switch, så jeg har bare sluttet Zaptor til internet via et kabel til min router. Jeg har en 25 MB/s internetforbindelse hos stofa. Jeg kan sagtens downloade opdatering til Zaptor boxen (det foregår måske gennem antenne kablet?) Jeg har prøvet at genstarte boxen adskillige gange (taget strømmen), men får hver gang først et kort øjeblik:"venter på internetforbindelse" derefter (1 minut eller 2): "No response from gui.zaptor.dk" Jeg kan ikke fremkalde nogen menuer og slet ikke se noget tv. 2) Er det nødvendigt at udskifte det gamle kabel med det nye "GDS kabel modem tilslutningsledning" (går fra væg til kabelmodem)? 2455962 HAS (Hjørring Antenne Selskab) Redigeret af Delphi - 13-Maj-2009 kl. 22:22 |
|
Mike S.
Guld medlem Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 22:32 |
1) Ja - Zaptor boksen skal kables direkte i modemet - så du bør nok øre det således:
Modem ---> Switch ---> Zaptor | |-------> Trådløs router 2) Nej |
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
Delphi
Super bruger Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 22:49 |
Tak for det hurtige svar. Lige et tillægsspørgsmål: Er der noget specielt ved den medfølgende switch eller kan jeg have held med at bruge min egen 8-ports switch og derved alligevel spare at bruge en switch? Modem ---> Min 8-ports switch ---> Zaptor og så slutte den trådløse router til 8-ports switchen. Jeg vil have brug for at tilslutte ialt 9 netkabler til switch/router. |
|
Mike S.
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 22:53 |
Det kan du godt hvis din egen 8 ports switch - hvis det er en ren switch og ikke en router.
|
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
Delphi
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 23:06 |
Tak igen Ja det er er ren switch. Nu kan jeg ikke lige huske hvad forskellen er på en router og en switch. Min nuværende opsætning er Modem ---> Router ---> switch Og alle 9 pc'er/netværksprintere/NAS kan uden problemer kommunikere med hinanden og nettet. Vil dette give mig problemer hvis jeg så at sige bytter om på rækkefølgen af switch og router? |
|
Mike S.
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 23:11 |
Nej det skulle ikke give nogen problemer:
Modem ---> Switch ---> Router ---> Dit normale udstyr | |----> Zaptor En router kan påvirke trafikken - det kan en switch ikke - groft sagt. |
|
Zaptor Motorola
|
Delphi
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 23:16 |
Måske har jeg ikke udtrykt mig helt klart: Jeg får brug for at tilslutte noget af mit normale udstyr direkte til switchen, da min router kun har 4 porte. |
|
Delphi
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 02:42 |
Prøvede at indsætte den ekstra switch og så kørte alt perfekt. Jeg må da også indrømme, at Zaptor er en lille smule lettere at sætte op end FireDTV og DVBViewer. Med hensyn til ombytning af switch og router har jeg fået svar her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60225& PN=1 Synes dog stadig, at det er noget upraktisk, at Zaptor ikke kan bruge en almindelig internetforbindelse. |
|
Mike S.
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 11:21 |
Det er meget besværligt at få Zaptoren til at snakke igennem routeren som du også selv skriver.
Jeg syntes også personligt Zaptoren er skøn - hvis du er helt ny så er her en af mine favoritter: Brug pil op/ned til at bladre i kanalerne - så kan du se hvad de andre kanaler sender uden at Zappe og skift til kanalen med ok. |
|
Zaptor Motorola
|
noob30
Super bruger Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 350 |
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:18 |
Jeg står næsten i samme situation da jeg har skiftet til Stofanet så tænkte på om man ikke kan købe et ethernet forlængerdel med 1 in 2 out så den ene udgang går til zaptor den anden til min router ? http://imgs.inkfrog.com/pix/xtrasweb/1010.jpg Redigeret af noob30 - 14-Maj-2009 kl. 15:29 |
|
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 18:15 |
Den dims dur ikke til dit formål. Den kan kun køre to forbindelser sammen i eet kabel og splitte dem igen i den anden ende. Den udnytter, at man ved 10 og 100 Mbit net kun bruger 4 af de 8 ledere i kablet. Det er praktisk, hvis man f.eks. har en fast installation, hvor man er løbet tør for installerede kabler. Skal du splitte forbindelsen fra modemet, har du brug for en switch eller en hub. Hubs bruger man ikke mere, da switche er blevet så billige. |
|
Delphi
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 20:33 |
#noob30: Fik du ikke en switch gratis med sammen med Zaptor boxen? Medmindre du har mod på at få Zaptor til at virke gennem routeren, så brug denne switch. Ja, det er jo så endnu en kasse som bruger strøm. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |