|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() Sendt: 13-Maj-2009 kl. 15:10 |
Hvilken netbook (nok min. 10") vil i vælge, hvis den også skal bruges til Squeezebox (SB). Skal den have 2 GB ram, hvis den skal bruges med SB.
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Prøv at læse lidt i de forskellige tråde her. Der er masser af mennesker der søger råd og vejledning til en passende SC-løsning, herunder også nogle der spørger til forskellige netbooks.
Det kunne også være at det inspirerede dig til en helt anden løsning. |
|
![]() |
|
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
Jeg har kigget lidt på det men synes meget drejer sig om NAS. Jeg er ikke særlig IT kompetent, og synes jeg har læst, at du har skrevet, at såvel NAS som LINUX pc'er ikke er så lige til at sætte op med Squeezebox i tråden her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59534& PN=1&TPN=1 Er det ikke korrekt, at det vil være lettere at sætte op på en Windows pc? En netbook er jo også fiks at tage med. Synes også jeg har læst (måske fra dig Jeg hælder nok mest til enten en ASUS Eee PC 1000H eller en MSI WIND U100. En MSI WIND U100 fåes bare med så mange forskellige numre MSI WIND U100 028NE, 037NE, 050NE, 436NE. Kan ikke finde forskellen Hvilken netbook giver mest værdi for pengene? Kan du (eller andre) vurdere om det vil være godt at vælge 2 GB ram til Squeezebox. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Jeg tror at de numre ref. til forskellige farver samt evt. om det er med UK eller DK tastatur, men det burde jo fremgå når du går ind på forhandlerens hjemmeside og læser. Jeg kører SC på en FreeNAS maskine med 512Mb RAM uden problemer. Jeg har ca. 6000 musiknumre (ca 1/3 FLAC og 2/3 MP3 - ialt ca. 70 Gb). Så 2 Gb er rigelig. Men kan selvfølgeligt godt bruges når du køre XP og skal bruge den til andet ved siden af.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Det er korrekt at min anbefaling til ikke-nørder er at bruge et velkendt operativsystem (typisk windows).
Når jeg skriver "inspirere til en anden løsning" så er det fordi der også er kommet en del billige små desktop pc'ere. Så kan det være at du for de samme penge kan få en kraftigere maskine og mere disk i sammenligning med en netbook. Og på det sidste også HP LX195, som ganske vist også er en NAS, men den kører windows home server (en variant af windows server). Den er også meget kraftigere end de typiske NAS'er. Se evt. et review her. Rent faktisk vil jeg anbefale at man ser om ikke man kan leve med at bruge sin almindelige daglige PC. Det gør vi selv, den står alligevel næsten altid tændt når vi er hjemme. Og hvis den er slukket når man vil høre musik kan man jo bruge Wake On Lan til at starte den op fra squeezebox'en. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for jeres input. Jeg synes de små netbooks er blevet så billige, at jeg er ret sikker på at det bliver sådan en og holder mig fra NAS'en i denne omgang Om det bliver den ene eller den anden netbook er nok ikke så vigtigt, da de vist alle har den samme platform, men hvis I mener en af dem er at foretrække, så hører jeg gerne. Køber den en af de nærmeste dage.
|
|
![]() |
|
Corax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
![]() |
Tag og kig på Asus 1000HE istedet for H versionen. Den har bedre keyboard og over 7 timers batteri-tid.
Review |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det kan meget vel blive den
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Corax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
![]() |
Jeg mener at Microsoft har lavet en regel om at XP ikke må følge med maskiner der har 2GB RAM eller mere.
Men det er let at opgradere dem selv og garentien bliver ikke brudt ved at gøre det. |
|
![]() |
|
Landrock ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
Jeg har ejet et par netbooks de par måneder. Den første var en Acer som var ret forfærdelig. Dårlig tastatur og langsom fordi den er fedtet ind i Acers egne applikationer, det kan der dog ryddes op i men den røg retur. Min nuværende er en LG X110. Det ville ikke være mit førstevalg men den har den kæmpefordel at den har en simkort slot. Dvs. jeg kan have et 3G kort til at sidde i den permanent uden skulle rode med usb dongle. Så er det lige pludseligt fantastisk :-) men resten af maskinen er meget gennemsnitlig. Der udover har jeg i arbejdsøjemed har fat i Lenovo og HP`s på netbooks som begge i udemærket, især Hp`s nyeste er lækker (kan ikke lige huske hvad den hedder) Mit valg ville være Samsung NC10. Min svoger har en og det er klart det bedste jeg har set. Finishen er fantastisk og de 2 ting der normalt halter på en netbook (keyboard og skærm) er rigtigt gode. Samtidig så holder batteriet ca. 5 timer ved normalt brug. Hardwaremæssigt indeholder alle netbooks næsten det samme: Atom processor, 1GB ram, 160GB disk og 10" skærm. Så dit valg skal afhænge af batteri, design, skærm også skal du ikke undervurdere betydning af et godt keyboard selvom du kun skal bruge den lidt.
|
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
De fleste netbooks har et meget plastik agtig følelse når de får en lillebitte smule tryk. De knirke en smule og kan godt give en smule efter. Jeg oplever det både med HP, Samsung, MSI, ASUS, Acer, Compaq, Fujitsu Siemens, LG (tror der er en jeg glemmer her). Jeg ved det og har prøvet det, fordi jeg arbejder et sted hvor vi har eller har haft alle modellerne, selv de nye Acer One og HP'er (2140'eren). |
|
![]() |
|
![]() |
Husk lige at den netbook OP er ude efter skal bruges derhjemme til Squeezecenter.
Det vil sige, skærmstørelse, tastatur, batterilevetid, 3G osv. formegentlig er underordnet ift. CPU, RAM og harddiskstørelse. Jeg ville også sikre mig at netkort/bios understøtter WOL (Wake On Lan) så den ikke behøver at stå tændt hele tiden og kan vækkes af squeezebox. My 2 cents. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |