|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ham_Der_Hansen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() Sendt: 14-Maj-2009 kl. 09:35 |
Hej med jer Jeg har en Blu-Ray og en forstærker jeg gerne vil forbinde rent lydmæssigt. Blu-Ray afspilleren er forsynet med en Coaxial/Digital OUT udgang og forstærkeren er forsynet med en Coaxial/Digital IN indgang. Hvilket slags audio-kabel skal jeg bruge til at forbinde disse enheder? |
|
![]() |
|
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
Et coaxialkabel i passende længde. Se evt. her: http://www.av-cables.dk/coaxial_digital_kabel/coaxial_digita l_kabel_42_da/ http://www.av-connection.dk/?ML=305
|
|
Kristian
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Der er ikke multi.ch out på din BD og multi.ch in på din forstærker?
Grunden er at du ikke kan overføre de nye lydformater over coax! Så ved at bruge multi.ch. OG hvis din BD kan decode og udsende det ogver multi.ch. så kan du få glæde af de nye lydformater... ![]() Ellers skal du bruge et coaxial-kabel, det kunne være sådan et: http://www.bluejeanscable.co.uk/store/digital-audio/index.ht m |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Ham_Der_Hansen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
Min forstærker understøtter Dolby Digital og DTS, men ikke DTS HD og Dolby Digital HD og det er vist det samme med Blu-Ray afspilleren. Jeg går da ud fra at jeg kan overføre DTS og Dolby Digital lyd via det digitale coax kabel altså 5.1 lyd? Redigeret af Ham_Der_Hansen - 14-Maj-2009 kl. 09:52 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Coax/Toslink er den forbindelse der anvendes til lyd mellem afspiller og Reciver, udover HD lyd som kræver HDMI eller Analog 5.1. Coax/Toslink kabler føres overalt i faghandelen. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Toslink, er det ikke optiske stik? jeg har nemlig ingen optiske stik kun Coax.
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Det er et coax du så i givet fald skal bruge. Der kan du overføre de gængse digitale lydformater, men altså ikke de nye HD-lydformater...
![]() Det kunne være det jeg har linket til, eller nogle andre... F.eks. av-connection har noget godt udstyr! ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Min forstærker understøtter heller ikke de nye formater, kun almindelig DTS og Dolby Digital. Skal have en ny forstærker der understøtter de nyeste formater og med masser af HDMI indgange :-) SP pengene må gerne snart blive endeligt vedatget |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |