|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() Sendt: 14-Maj-2009 kl. 09:34 |
Er der nogen af jer der har erfaring med hvor meget længden af højttalerkabler har af betydning for lyden, hvis nogen overhovedet? Min receiver (Pioneer SC-LX81) er placeret på den ene sidevæg hvilket gør at der som minimum skal bruges 4 meter kabel fra den fronthøjttaler (Elac FS 247) som står længst væk. Har p.t. sat 4 meter på begge fronter og center så længden er ens. Men i stedet for at have kablet liggende på gulvet vil jeg egentlig gerne benytte nogle tomrør jeg i forvejen har i væggene og så trække det over loftet. Dette vil dog bevirke at det skal bruge et sted omkring 8-9 meter kabel til den fronthøjttaler som er længst væk. Vil i mene der vil være hørbar forskel på at bruge 8-9 meter kabel i stedet for 4 meter? Pt. bruger jeg noget Supra Rondo 2x4.0 biwire kabel og tror jeg vil holde mig i prisgruppen 80-150,- meteren (især hvis jeg skal have 9 x 3 meter for at holde fronter og center ens). Ser frem til jeres input.
Redigeret af Willer - 14-Maj-2009 kl. 09:35 |
|
Kristian
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Nej, du vil ikke kunne høre forskel!
Så du kan roligt trække dem i tomrør, efter min bedste overbevisning... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
Tak for svaret Simon. Burde nok have testet det inden jeg klippede de 12 meter Supra Rondo op i 3 x 4 meter. Men nemt at være bagklog. Men helt kønt er det ikke med kablerne på gulvet. |
|
Kristian
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Ja, man kan altid være så f****** klog BAGEFTER, sådan går det også tit for mig...
![]() Det ser iøvrigt rigtig godt ud, lige bortset fra kablerne på gulvet... ![]() ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Takker. Laver en "min hjemmebio" post når jeg er kommet lidt nærmere det endelige resultat. Lige nu er der langt igen. Og det er svært at stoppe med at se film og komme videre her i starten.
![]() |
|
Kristian
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm hvad skal jeg dog vælge for noget kabel (hvis det overhovedet gør en forskel) til at sætte sammen med Elac 240 serien og Pioneer SC-LX81??? Overvejer:
|
|
Kristian
|
|
![]() |
|
![]() |
Tjaeh,
Nu har jeg både Dreamcaster, Spelbinder OG BJ... ![]() Dog vil det ikke være en fair sammenligning da de sidder på forskellige højtalere. Men kvaliteten af produkterne, den er lige god - altså byggekvaliteten! Dog er der noget lækkert over Nordost massive ledere. Mens dere r noget frækt over finishen (snoningen) som BJ leverer! Jeg tror dog umiddelbart at BJ sagtens vil kunne gøre arbejdet, så medmindre du syntes du har for mange penge, så vil det være min anbefaling! ![]() |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
![]() |
Tror det bliver Nordost WyreWizard Dreamcaster biwire til center og fronter. Har også talt lidt med CSN-Teknik, men så taler vi ca. 400,- per meter og det vil godt nok blive mere end mit blodtryk kan klare ved 3 x 8-9 meter. Nogen anelse om Dreamcaster vil spille sammen med Supra Classic 2.5 som jeg p.t. benytter til de 4 side/bag-højttalere? Tillykke med dine nye Dynaudio C1 - er IKKE spor misundelig
|
|
Kristian
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Har du prøvet med noget ganske almindeligt HT-kabel 2,5mm2, som man for eksempel kan købe i Harald Nyborg ? Hvis ikke så prøv med en rulle, se om du kan høre forskel ? Du skal IKKE tænke på hvad det koster, men om du reelt KAN høre forskel på de kabler du har nu og så HN kabler. Jeg "tror" jeg kan høre forskel på de slanger jeg har til fronten nu og så det jeg brugte tidligere. Om der reelt er forskel er jeg ikke 100% sikker på, men flotte er de
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kan sagtens spille sammen, Supra og Dreamcaster. SÅ stor forskel i lyden er der heller ikke... Jeg syntes ikke jeg har været generet af at bruge Audiovector til baghøjtalere og B&W/Elac/Dynaudio som fronter... ![]() Mange tak! |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
![]() |
Opbevarer dem gerne for dig indtil du er tilbage Underligt egentlig at man ikke kan bestille dem i Hvid Steinway lak. Men måske man kan hvis man spørger pænt? Hans - jeg tror det er lidt tanken om at jeg føler mit anlæg "fortjener" kabler af en hvis kvalitet - uden at det skal være vildt. Men ja, jeg er også selv i tvivl om at jeg kan høre forskel på goe gamle Haralds og så WyreWizard f.ek.s. Men det finder jeg jo først ud af når jeg har kablerne mellem hænderne. Så hellere beslutte mig for et og blive glad for det end at købe 5 forskellige og så bagefter købe igen. Vil sikkert ikke kunne bedømme det endnu alligevel da både forstærker og højttalere er helt nye og slet ikke er spillet til endnu.
|
|
Kristian
|
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Jeg bruger Nordost Dreamcaster Bi-wire til mine Elac 243 som fronter, og Elac 241 som center, og det fungerer upåklageligt.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |