recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PlayTV og analoge signaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlayTV og analoge signaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: PlayTV og analoge signaler
    Sendt: 09-Maj-2009 kl. 13:04

Jeg kan se at nogle af jer har afprøvet PlayTV - jeg håber ikke at det her er et alt for dumt spørgsmål :)

Er PlayTV boksen i stand til at vise og optage de gammeldags analoge tv signaler udover de digitale?

Jeg har i øjeblikket analogt kabeltv via DBNet i min lejlighed og da jeg første gang læste om PlayTV tænkte jeg at det måske kunne erstatte min HDD-recorder så jeg kunne samle alt i PS3'en.

Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 13:24
Der er en indbygget DVB-T tuner i playtv boksen. Dvs. at du kun kan optage signalerne fra en alm. stueantenne, altså DR1, DR2, TV2 og DR Update.

DR kommer jo med tre nye kanaler til efteråret der bliver sendt digitalt via antennen også. Dem er jeg ret sikker på du også kan optage på.

Du kan også gøre ligesom mig og lave din egen antenne, hvis du ikke gider at købe en ny. Kabel tv virker heller ikke i Playtv da det er en DVB-t tuner. Ved at lave din egen antenne kan du bruge en ganske alm. ledning og så afisolere den i begge ender. Så virker den ligeså godt som en alm. antenne.

Redigeret af L'er - 09-Maj-2009 kl. 13:45
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 15:12

Tak for info.

Ærgerligt at den kun kan bruges til de digitale signaler.

Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 15:49
Ja. Jeg håber Sony på et tidspunkt laver en Playtv med  både DVB-T og DVB-C tuner så man også kan bruge den til kabel tv. Det burde jo ikke være ret svært at lave. Sony har jo også både DVB-T og DVB-C tuner indbygget i deres tv.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 15:51
Problemet er ikke så meget at lave DVB-T og DVB-C.
Problemet er at lave så de kan snakke med de forskellige
krypterings systemer som YouSee og Stofa bruger. Deres
leverandører til kryptering stille manger og store krav
til f.eks. optagelse og den slags.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
broeman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 18:47
Den har lige fået en opdatering til MPEG4/AAC, men jeg har læst på New Zealandske forums at de ikke kan få det til at virke med alle AHC-lyd (har læst at GTV virker med PlayTV, så det tyder på at de fremtidige kanaler kan blive understøttet nu).

Hvis de kunne udbygge PlayTV med et CAM-slot ville den få betydelig mere brugbarhed. NZ og Australien (som Sony har lovet en PlayTV løsning) har en del krypterede kanaler, så måske er der håb i fremtiden.

Mike: hvordan kan det være at kabeltv-selskaberne har fået større krav til optagelser end Boxer/satellit, som ikke har problemer med at anbefale bokse med indbygget harddiske (uden DRM, vel at mærke).

Redigeret af broeman - 14-Maj-2009 kl. 18:51
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 19:00

Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

hvordan kan det være at kabeltv-selskaberne har fået større krav til optagelser end Boxer/satellit, som ikke har problemer med at anbefale bokse med indbygget harddiske (uden DRM, vel at mærke).

Lidt OT: men alligevel, kravene til optagelse er f.eks at boksen ikke optager det dekodet signal men gemmer den aktuelle optagelse inkl. kryptering, så vælger du at opsige dit abbonement , så vil optagelser ikke fungere mere.

Og CD og Viasat har jo problemer, da de også vælger de bokse som 100% understøtter deres ikke standard EPG, og ikke standard sat menu funktioner som at bestille film osv..
Det er ikke et krav fra CD og via, dog yder de ingen som helt support på ikke godkendte bokse.. og de vil ikke sælge et kort uden en medfølgende godkendt boks.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu