recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus EEE opstart problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsus EEE opstart problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Emne: Asus EEE opstart problem
    Sendt: 18-Maj-2009 kl. 06:53
Har for et par måneder siden købt denne mininote til min datter.
Nu vil Windows ikke starte. Der kommer valgmuligheder om hvilket tilstand man vil starte i, sikret og så videre. Hvilket man end vælger begynder Win at starte men kommer så tilbage til valgmulighederne.
Er der nogen der har noget forslag til løsning.
Problemet er at min datter er i Karibien med sin PC, jeg sidder i Thailand og prøver at hjælpe via telefon.
Men jeg har ikke nogen ide om hvordan hun kan komme videre. Håber der er nogen Expert(har også skrevet til dem, PCn er købt der?
Leif
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 07:24

Det kan i ikke løse over telefonen

Hvis windows ikke starter - men rebooter under opstart - så er der en eller anden driver eller systemfil eller lign. der er ødelagt så windows ikke kan indlæse den under opstart. Den normale procedure vil være at vælge start i fejlsikret tilstand og fixe problemet, enten ved at fjerne driveren eller afinstallere et program der måske er blevet installeret eller hvad problemet nu er. Men kan den ikke engang starte i fejlsikret tilstand så er der noget mere dybtliggende galt i systemet. Så kan en reparation af windows eller ligefrem en reinstallation være nødvendig - i yderste konsekvens kan det også være en egentlig hardware fejl som så skal løses inden man reparerer eller reinstallerer windows.

Men der kan være en million forskellige årsager, som kun kan findes hvis man sidder med pc'en. så der er ikke nogen simpel "du skal bare trykke der" forklaring du kan give hende over telefonen for at løse problemet. 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 07:30
tak, det var jeg bange for. Og da disse mini ikke har DVD drive kan der heller ikke startes fra det, all recovery ligger på harddisken og den bliver ikke så nem at få fat i. Ved ikke om disse nye PC kører nogen type af DOS man kan starte på? Men det bliver nok også for svært at forklare i telefon.
Bliver måske nødt til at tage til St. Barth når jeg en gang kommer hjem.
Leif
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 07:35

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

.. da disse mini ikke har DVD drive kan der heller ikke startes fra det, all recovery ligger på harddisken og den bliver ikke så nem at få fat i...

Så må du benytte en USB-stick som drev. Det er nemt og der findes et utal af guides på nettet om dette.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 07:44
Har fundet dette på nettet:

the first screen that comes up when you turn on the eee pc (either the ASUS Eee PC Logo or a Self Diagnostic screen, depending on your BIOS settings).

when you press F9, you should be able to restore the eee pc to factory default.

(note: you will loose all personal data and settings on the computer, unless you're offered a 'non-destructive' system restore)

Hele indlægget: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=67195
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 07:49
Tak, F9 skal hun nok finde, men det er måske ikke så godt hvis hun sparet meget på disken. Skal ringe når der en gang bliver morgen på St. Barth.
Leif
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 07:55

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

...men det er måske ikke så godt hvis hun sparet meget på disken.

Hvis hun har en masse på harddisken, så er den bedste løsning nok, at forsøge at skaffe en ny harddisk og så betale sig fra at få installeret windows på den. Så kan i (måske) rede data fra den gamle harddisk når hun kommer hjem.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 23:21
Tror at F9 kun virker på Linux. Har fået svar fra Asus support at der skal bruges recovery DVD plus eksternt DVD drive. Jeg husker ikke om der var nogen DVD med så jeg må se på det når jeg er hjemme igen. Ved så ikke hvorfor der er en recovery på harddisken når den ikke kan bruges.
Ved at der ikke blev spurgt om jeg ville lave en recovery DVD ved installationen.
Leif
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 21:05
På vej til St. Barth med recovery DVD og DVD drive. Håber jeg finder ud at det.
Leif
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 10:20

det er sgu hardcore at tage fra Thailand til St barth for at re-etablere en mini note...men hvad gør man ikke for de kære børn...

håber du får den til at køre....måske det havde været billigere at købe en ny på st barth

SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu