Hej alle
Jeg er megatræt af min dvd i stuen og vil så gerne bygge mig et mediecenter.
Jeg er begyndt at kigge efter et bundkort da jeg mener det må være hele udgangspunktet for sådan en fætter. Der er dog en række parametre jeg forsøger at tage i betragtning og jeg kan nu ikke længere overskue hvad jeg egentlig skal bruge:
- Jeg vil gerne have at jeg kan optage. Dvs plads til (gerne dual-) tunerkort og harddisk.
- DVI/HDMI udgang
- Meget gerne Wifi - enten indbygget eller plads til det i en slot på kortet. Jeg har ikke kablet mit hus så muligheden for at streame DVD'er trådløst vil være meget velkomment.
- Af hensyn til husfreden vil jeg gerne have det hele til at kunne være i et kabinet i retning af SilverStone LC02 (LC19 er nok ikke højt nok)
Jeg kan se at de fleste kort har en socket 775 så det er vel det jeg leder efter. Jeg har en eller anden ide om at det skal være en Core 2 Duo processor og at jeg gerne vil have 2-4 Gb ram.
Jeg har ledt efter nogen starter kits rundt omkring men kan ikke finde nogen, der opfylder ovenstående ønsker.
Er der nogen der kan pege mig i retning af en bundkort jeg ville kunne vælge? Eller vil jeg være bedre hjulpet ved blot at købe et færdigt medie center et eller andet sted (jeg synes bare de er overdrevet dyre)...
På forhånd tak :-)
./kroogar