recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony 555 Konfigurations Problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony 555 Konfigurations Problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vibeweb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Februar-2009
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony 555 Konfigurations Problemer
    Sendt: 16-Maj-2009 kl. 23:20
Hej Alle

Er blevet den lykkelige ejer af sådan en Logitech Harmony 555 Remote og har da også fået konfigureret den rimelig godt, der er bare en ting der irreterer mig voldsomt som jeg ikke syntes jeg kan konfigurere mig ud af:

Mit setup består af:
42" Panasonic PX80 Plasma
Phillips Home Cinema (HTS-3357)
og en HQ Component AV Switch

Dertil kommer der en XBMC xbox og en Wii der sammen med TV'et er tilsluttet til den AV Switch.

Jeg har så lavet en Aktivitet der hedder "Watch TV" - som Tænder tv'et og vælger TV, tænder for Home Cinema og vælger AUX, og tænder switchen og sætter den på TV inputtet..

Problemet kommer så i at på det Home Cinema har den AUX knap 2 funktioner, enten almindelig analog AUX (Som jeg bruger) og Di, altså digital indgang.

Hvis jeg så har set TV, og slukker det hele, men næste gang sådanset vil se se TV igen og tænder med "Watch TV" - når Home Cinema bliver tændt så vælges der automatisk den funktion den var på sidste gang, dermed får den fejlagtigt valgt "Di" , og jeg må manuelt med Help få den tilbage igen.

Håber der nogle der har nogle vise ord, det er sådanset samme situation med alle de andre enheder jeg har der sender lyd igennem AUX indgangen

Og undskyld for den roman jeg godt kan se det her blev til :)
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 10:06
Hvis du er rigtig heldig, understøtter dit Home Cinema såkaldte diskrete kommandoer via infrarød. Dvs. at der findes en infrarød kommando for AUX analog og en anden for AUX digital, selv om de ikke findes som særskilte knapper på den originale fjernbetjening.

Du kan i opsætningssoftwaren til din Harmony vælge mellem, om den skal bladre mellem input eller bruge diskrete kommandoer. Det kan nogle gange betale sig at lege lidt med denne indstilling. Det er dog ikke sikkert, at du får det til at  virke, da det ud fra din beskrivelse lyder til, at du faktisk skal køre med en blanding.

En anden - og ikke særligt elegant - løsning er at lade fjernbetjeningen skifte til en anden indgang først, og derefter vælge AUX. Så undgår du dobbeltryk på AUX.
Til top
vibeweb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 11:32
Jah det første har jeg prøvet på, og tror ikke det findes.. Fjernbetjeningen er nemlig lidt en blanding: den har 8 input selectors, hvor 3 af knapperne har dobbelt funktioner, også 5 knapper kun har en enkelt funktion - har prøvet og se om der var nogle discrete kommandoer til det ligesom nogle af AV udgangene på mit TV har (Dog ikke component som er den jeg bruger, men den klarer den flot alligevel).
Der er 2 funktioner der hedder InputAUX og InputDigital, men de gør det samme, skifter mellem de 2

Har tænkt lidt på det der skift til en anden indgang, evt gøre det inden jeg slukker for den. Så den altid står på noget andet når den bliver tændt
Til top
vibeweb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 11:48
Rettelse: 5 Input vælgere, og 2 som har dobbelt funktioner
Til top
vibeweb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 18:37
Ingen der kan hjælpe? 
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 20:02

Har du forsøgt at rette henvendelse til Logitech's udmærkede kundeservice via deres Remote Software?

Da jeg havde et problem med mit Pana PX80's PowerToggle command, kunne Logitech support korrigere nogle parametre der ikke er tilgængelige for almindelige brugere, så problemet blev løst.

Når du bruger funktionen "Problemløsning" får du mulighed for at rette henvendelse til deres support, hvis problemet ikke bliver løst - prøv det...?

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
vibeweb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 21:24
Ja, dem venter jeg stadig på respons fra
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:02

Okay... hvad med (som midlertidig workaround) at lave en genvej til Home Cinema AUX knappen, så du med et enkelt tryk kan toggle tilbage til den analoge AUX indgang?  

Så sparer du da i hverfald et par tastetryk ifh. til Help funktionen...

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
vibeweb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 23:30
Det er løsningen pt.. mit TV laver dog nogle gange samme trick.. den får skiftet over på DVB.. den vil jeg dog prøve at scripte mig fra med AV tasten...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu