|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
make ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 119 |
![]() Sendt: 17-Maj-2009 kl. 12:59 |
Hej ejere af Sony 46"W5500 Jeg kunne godt tænke mig af høre hvilke billedindstillinger i syntes er bedst?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
![]() |
De indstillinger der vil passe til panelet vil fås med en kallibrerings DVD. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
cannavaro ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2007 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Du har da allerede fået et svar inde på flatpanels af mig ![]() http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=10862 |
|
![]() |
|
make ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 119 |
![]() |
[/QUOTE] ja tak for det udførlige svar cannavaro. Jeg kunne godt tænke mig at prøve nogle af de indstillinger andre folk bruger til dette Tv, så jeg kan se om jeg syntes de er bedre end dem jeg selv bruger, derfor skrev jeg også her da der ikke var nogen der postede deres indstilinger.
|
|
![]() |
|
hors ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-April-2006 Status: Offline Point: 54 |
![]() |
Hej cannavaro Jeg har godtnok kun en 37W5500 (UK model) men har set billeder på både 40W5500 og 46W5500 og mener at alle 3 modeller har samme "skavank" med et lyserødt skær i farverne der ikke helt kan fjernes men dog minimeres. Min indstilling til normal TV kig aftenbrug : Bagrundslys:2 Kontrast:70 Lysstyrke:50 Farvemætning:40 Farvetemperatur:Varm2 Skarphed:5 Støjreduktion:Lav MPegReduktion:Lav MotionFlow:Standard FilmTilstand:Fra Udover det "lyserøde" skær er jeg dog glad for TV'et og er nok ikke færdig med at afprøve indstillinger. Kan I evt hjælpe med info om hurtig skift (short cut på remoten) mellem "personlig", "standard" og "kraftig" billede, det er lidt bøvlet at skulle gennem menu systemt på TV'et for at skifte billed lysstyrke. mvh Peter |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg fik vist skrevet "cannavaro" og ikke "make" som beskedmodtager - sorry |
|
![]() |
|
![]() |
Hej hors og tak for at du delte dine indstillinger. Jeg har fået dem afprøvet nu. Umiddelbart syntes jeg ikke de er bedre til mit TV end de indstillinger jeg kørte med før som stort set er indstillingerne fra testet på flatpanels. http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1239889891 Jeg har dog skruet baggrundslys op til 5 og kontrast op til 55 da jeg syntes det ellers blev lidt for mørkt, specielt når der er lyst i stuen.
|
|
![]() |
|
![]() |
De nævnte indstillinger er også til aftenbrug (fra tusmørke og frem), ved stærk dagslys skal der meget mere lys og kontrast til, men her har jeg ikke fundet den rette indstilling endnu. Havde du iøvrigt en hint til hvordan man med en tast på remoten kan skifte mellem indstillingerne (personlig, std, kraftig) mvh Peter |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, de ville være rart med sådan en tast, men jeg kender desværre ikke til sådan en tast. Hvis man trykker på den orange THEATRE knap så skulle man få nogle indstillinger som er gode i et biograf miljø, som i min verden er en helt mørk stue. Det der undre mig ved denne indstilling er at den slår motionflow fra. Er der nogen logisk forklaring på det?
Redigeret af make - 19-Maj-2009 kl. 08:09 |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Sådan har det været flere generationer tilbage for Sony's TV - det ser ud til at være "by-design" og dermed ikke nogen fejl. Det er åbenbart Sony's holdning (som så mange andres), at oversampling-teknikker (som Motionflow o.l.) ikke er en del af korrekt billedgengivelse og dermed slås fra ved fremvisning under "idéelle" forhold.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |