recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 og projektor problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 og projektor problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
holledk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 og projektor problemer
    Sendt: 19-Maj-2009 kl. 08:31

Hej alle

Jeg har nu investeret i en forstærker med både HDMI ind- og udgang. Jeg har tilsluttet min PS3 til surroundforstærkeren og denne til fladskærmen, som fungerer fint. Men når jeg tilslutter forstærkeren til min Panasonic PT-AE700 projektor via HDMI er der intet billede og lyd  - hvad kan problemet være, da tv-billeder (fra zaptor-box) fint går igennem forstærkeren og HDMI-kablet til projektoren ?

Til top
Charlemagne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 21:58

Prøv at dobbeltchecke dine indstillinger.

Er PS3'en indstillet til HDMI output? Der er en indstilling under BD/DVD menuen du skal have fat i.

Ditto på din forstærker, hvis det kræver en indstilling.

Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2006
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 09:46
Det lyder til at PS3 outputter på HDMI, hvis det virker med din fladskærm.

Kan det evt. være fordi din PS3 er sat til 1080P output? Din projektor supporterer nemlig kun op til 1080i input (og kan ikke vise det i fuld opløsning). Prøv at sætte PS3 til 720p og se om det hjælper.

Hans Henrik
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 23:03

Bemærk i den sammenhæng, at selv om 1080P er slået fra, så sender PS3'en stadig 1080P/24 fra BD hvis det er aktiveret.

Til top
holledk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 07:44
Tak for input - Jeg fandt et lille trick med at holde "tænd" knappen på PS3én inde fra sluk->tænd->sluk - så startede den op hvor den automatisk fandt den opsætning projekteren har brug for. Så nu er der billede på, men jeg får ca. hvert 30 sek et hvidt flash i nederste halvdel af billedet over hele rammens længde - kan det være længden på HDMI kablet der er for langt (20 meter) og giver støj ? - har ellers investeret i et kvalitetskabel
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu