|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tillebeck ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2009 Sted: Sweden Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 19-Maj-2009 kl. 14:47 |
Hej
Jeg endte i en stor butik med et hav af fladskræme. Nogle "hakkede" lidt, når rulleteksterne rullede over skærmen. Men én model stod vældig klart og helt uden hakken. Skal dog sige, at jeg ikke så hele butikken igennem Det var den her: LG 42LH4000 Ekspedienten fortalte, at den var fjong, en 2009 model, meget eftertragtet og et par tusinde billigere end tilsvarende modeller fra Samsung blot pga navnet (LG). Syntes, at billedet stod flot (ingen hakken), så har jeg sådan set bestemt mig for at købe det. Hvis altså ikke der er et par stykker herinde, som siger nix! tag et andet. Prisen er omkring kr. 7.000,- Demofilmen i butikken var i øvrigt "The Spirit". Skal man nogensinde have en Blueray film, så vil det være et god bud (ligesom "The Matrix" var det, da DVD'en for alvor slog igennem). |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
meget eftertragtet det er jo nok kun en sælger som siger det. give lidt mere og køb en sony w5500 eller en pannasonic x10 til samme pris så slå matrix rigtig igennem. har ikke set en lg, men den ligger cirka på niveau med et ældre sony lcd og de har alle uens lys. Så håber ikke du ser mange film i mørke. det kan nemlig ikke ses i en butik. |
|
![]() |
|
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Hej Så galt som xcardman beskriver det tror jeg nu ikke det er. Det er trods alt fra deres nye serie. Og som du sætter jeg også pris på en ordentlig implementeret frame interpolation så hakken undgåes. Så se du blot lidt videre på det fjernsyn. Dine øjne vurderer bedst dit behov. Men check evt. for uens lys på sorte baggrunde, som der foreslåes. Jeg har selv set på et LH5000, også et nyt LG dog med 200hz. Netop for at undgå hakken. Det synes jeg dog var for utydeligt i sit billede. Jeg vil se om jeg kan finde et andet sted at se den også, for et ekstra check. Jeg tror de er gode til prisen. http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=124 1600687 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Det var et usagligt og er uærligt ordvalg til at råde en køber .. Håber han selv gennemskuede denne.. |
|
![]() |
|
sund ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
har ikke set en lg, men den ligger cirka på niveau med et ældre sony lcd |
|
mvh sund,I'm only in it for the music
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
læst dog testen af en zepto
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1242716292 Rasmus siger Ja det har helt klart karakteristika af et LG panel. Men jeg har dogikke åbnet bagsiden og tjekket efter. LG har jo lanceret en del serier her på det seneste. Zeptos performer ikke lige så godt som topserierne hos LG, men jeg vil vurdere, at det klarer sig på nogenlunde samme niveau, som f.eks. LH4000/LH5000. _________________ Rasmus Larsen - www.flatpanels.dk ergo har den jo uens lys. selv en w5500 har det dog i mindre grad Redigeret af xcardman - 19-Maj-2009 kl. 22:43 |
|
![]() |
|
Maves ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-November-2004 Status: Offline Point: 77 |
![]() |
Syntes du ikke at du skulle lade vær med at svare på tråden. Når du åbenlyst ikke har viden eller lysten til at sætte dig ind i det. Jeg syntes du skulle smutte en tur i din lokale tv butik og opleve en skærm istedet for at danne dig meningner omkring produkter som du har læst om på nettet. Att:tillebeck Jeg har været så heldig at se et 42LH4000 live, både i sollys og i mørke. Og kan på ingen måder genkende idéen om at det skulle have uens lys ![]() Skærmen giver et rigtig godt billede for 7k, så jeg syntes helt klart at du skulle slå til for den pris. Må man spørge om hvilken butik det er? |
|
![]() |
|
tillebeck ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2009 Sted: Sweden Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Tak for alle svarene.
LG 42LH4000 fåes til 7.139,- leveret på adressen ved køb gennem Getmore. Jeg har læst lidt mere om LG'en. Bl.a. dette review, som ikke giver max point, men dog nok til, at jeg ville turde købe det: http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/tvs-and-access ories/tvs/lg-42lh4000-591914/review På samme side under reviews er der også reviews af disse nedenstående LCD'er, som alle får bedre karakter end LG'en gør og ca. ligger i samme prisleje. Men så er LG'en jo et par tommer større ;-) Andre skræme og priser: kr. 6.191,- Sony Bravia KDL-40w4000 kr. 7.999,- Sony Bravia KDL-40W5500 kr. 6.498,- Samsung LE-40A656 kr. 7.539,- Samsung LE-40B650T2 kr. 7.698,- Samsung LE-40A856 Både de lidt dyrere Sony og Samsung kan "gå på nettet" i begrænset omfang, hvilket er en salgsparameter. De kan ogås streame fra din computer via LAN eller WIFI hvilket jo er ret cool. Både Sony 5500 og LG'en har en lyssensor, så de kan skrue ned for lyset, når der er mørkt i stuen og give mere blus, når der er lyst. Tror egentligt at det meste vil gøre mig glad. Hvis bare ikke, at jeg kan se flimmer ved rulletekster mm. Så det skal nok være en 100Hz for mit vedkommende, og den skal også lige kunne checkes i en butik. Tak for feedback. Hvis der er nogle, som har noget konstruktivt input på valg af skrærm så lytter jeg fortsat gerne. Skal nok skrive hvad jeg ender med at vælge. Hilsen Anders |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |