|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||
Jesper.wind ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() Sendt: 10-December-2005 kl. 15:36 |
|||||||||||||||
**** HJÆLP ***** Vi var i FONA for at se på et 40" Samsung, som jeg gerne vil have, men en yderst "BEHJÆLPSOM HERRE" i fona, mente at min kones bekymring var velbegrundet, og at et 32" var alt rigeligt. **** Kom med nogle råd - vores væg er 4,2 meter bred og 3 meter høj, vi kommer til at sidde 2 og op til 4 meter væk fra væg og skærm. Skal både bruge som TV og DVD skærm. Mvh Jesper
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|||||||||||||||
Hej Jesper, Jeg har et 32" og finder en afstand på 2,2 - 2,5 m. passende ved godt materiale som DVD. Til TV og blød VHS kan jeg godt sidde lidt længere væk, for tæt på ses fejl i billedet lettere. 2 m. er helt klart for tæt på ved en 40" skærm. Man kan se dens pixels og jeg tror, at mindst 3 m. må være passende. Væggens højde og bredde betyder ikke så meget, det er se-afstanden kombineret med skærmens størrelse, der gør forskellen på, om man ser på små firkanter eller flotte billeder. Eller skal bruge kikkert... Behøver der i øvrigt være så stor forskel på se-afstanden? 2 til 4 m. er et stort interval og gør det ikke let at svare. |
||||||||||||||||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|||||||||||||||
PS: I ved godt, man også kan få 37" TV, ikke? Desuden er der mere debat om passende afstand her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7764 Redigeret af Carser |
||||||||||||||||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Jesper.wind ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
|||||||||||||||
Ok 37" Hun er med på det som en gylden middelvej Men hvad så, et LG eller et Philips (som er P.... dyrt) Og hvilken model LG vil i vælge, og er det noget som virker mvh Jesper |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Hapsdog ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
|||||||||||||||
Jeg synes du skulle trykke den af på et 40". I bliver glade for det i længden. Der er et i Aldi i denne uge. Prøv at læse hvad Karin har skrevet om det på denne side idag. mvh |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Ok tak for svar. men, vedr 32, 37 eller 40" Jeg har prøvet at beregne hvor store de forskellige skærme er i "danske centimeter" og har desværre fundet forskellige mål på det store WWW. Hvad er diagonalen i centimeter på de forskellige str. og hvad er brugt til at beregne med? Håber ikke der er for åndssvagt et spørgsmål |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Bare gang hvert tal med 2,54 som er det præcise mål for en inch.
|
||||||||||||||||
M.v.h. Carser
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
M.v.h. Carser
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
|||||||||||||||
Diagonalen er målt fra hjørne til hjørne og det giver følgende størelser:
På billedrørs tv måles billedrørets diagonal og der går et par centimeter spildt under plasticet, så en 32" fladskærm har faktisk et lidt større billede end et 32" billedrørs tv. Til ovennævnte størrelser skal der naturligvis lægges kanten og evt højttalere i sideerne/under skærmen. /MichaelS
Redigeret af MichaelS |
||||||||||||||||
mvh MichaelS
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
**** lige en WARNING **** Har lige opdaget, at den SAMSUNG som min kone og jeg fik DEMO på i FONA, ikke var den model, som ekspedienten gav udtryk for, og som jeg var på udkik efter Samsung laver en 51 serie og en 61 serie. dem de har i FONA er 51 serien, og jeg kunne sku ikke få det til at passe med det jeg havde set i en anden butik nogle uger før, her var det sku et super godt Tv billede, næsten lige så godt som på Philips, jeg så - men TUMPEN i fona, (se ovenfor) forsikrede mig at den viste model var den som havde vundet en pris, for ikke så længe siden. MEN MEN MEN LE-40M51B mangler lige lidt for at kunne være med. (kan kendes på sølvkanten i bunden, 61 serien har sort kant) Nå men P.S tak for input, indslag og hjælp, har lidt at arbejde med nu. Mvh. Jesper |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|||||||||||||||
En 32" 16:9 fladskærm har ca. samme billedhøjde som et alm. 28" 4:3 fjernsyn. Film i 16:9 vil derfor fylde et væsentligt større areal på fladskærmen end på det tilsvarende 28" alm., mens 4:3 film/udsendelser vil fylde ca. det samme areal som på et alm. 28" fjernsyn. Så hvis du synes at et 28" fjernsyn med 4:3 film/udsendelser er for lille, så kan du gå efter et 37" eller 40" fladskærm. En mulighed er også JVC's LT-37M60 (22.999,-) eller LT-37S60 (18.499,-). Dette er LCD fjernsyn, der skulle være rigtig gode også til analog antennesignal. |
||||||||||||||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |