recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste løsning til prisen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste løsning til prisen?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
seps Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste løsning til prisen?
    Sendt: 20-Maj-2009 kl. 07:39

Klassisk spørgsmål: Hvad foreslår de kloge hoveder, når sparepengene skal brændes af på elektronik?

Jeg skal først og fremmest have nyt tv til stuen. Størrelsesmæssigt skal det være mellem 46 og 50 tommer. 42 kan måske gå, hvis der er et rigtig godt tilbud.

Derudover ved jeg intet om, hvad jeg skal satse på. Jeg har kabel-tv fra YouSee, og jeg vil gerne have muligheden for digitalt tv. Om tv'et skal have indbygget DVB-C Mpeg4 tuner ved jeg ikke. Hvis det kunne give nogenlunde lige så godt billede at have en ekstern box til det digitale stads, er jeg åben for den løsning, hvis den betyder et meget billigere tv.

Jeg har kigget lidt på Samsungs nye LED-model, men jeg er bange for, at den lige nu er for dyr i forhold til de øvrige modeller på markedet. Jeg har også set lidt på Sonys KLD46W5500, og så har jeg ellers set på slagtilbud af alle slags.

Jeg skal primært bruge tv'et til almindeligt "hygge-tv-kiggeri". Vi er ikke de store filmnørder, og jeg aner ikke, hvad blue-ray er for noget stads. Til gengæld har jeg en del video liggende på min pc, som jeg gerne vil kunne afspille på tv'et. Til det formål skal jeg enten bruge en multimediaplayer eller finde et tv, der har netværksforbindelse og kan streame direkte fra netværket. (hvis den slags findes i nogenlunde god kvalitet.)

Denne "mulitimediaplayer" kunne også være med digital tuner (hvis den slags findes) i givet fald kunne jeg slippe for at tænke på, om tv'et er med DVB-C mpeg 4.

Jeg skal desuden bruge to mindre tv til soveværelse og køkken. Sandsynligvis begge 32 tommer. Her har jeg ingen planer om digitalt tv, HD eller andet fancy. Spørgsmålet er, om jeg er bedst tjent med at finde slagtilbud på nogle "gamle" mpeg2-modeller.

Hvad siger folket? Er der et bud på en løsning, hvor pris og kvalitet hænger sammen? Om tv'et til stuen koster 7000 eller 17000 betyder mindre - hvis blot det giver mening at betale de ekstra kroner for en dyrere model (er lige nu den lykkelige ejer af et 28 tommer prosonic årgang 1999)

-seps

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu