|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
andreasklug ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 20-Maj-2009 kl. 13:45 |
|
Jeg skal udskifte mit gamle Sony KDL40W2000 fjernsyn med et større. jeg har kigget på følgende Sony KDL55X4500 og Samsung Serie 7 LED 55". Prisen må gerne være imellem 27.000 og 35.000 kr. Størrelsen skal være 50-55". Dog høre jeg en del om billedkvaliteten er meget bedre ved plasma end f.eks LCD og de nye LED? Jeg bliver virklig mere forvirret efterhånden og ved ikke hvad jeg skal købe!!?? Altså jeg vil have et fjernsyn med bedst mulig billedkvalitet. Den bliver hovedsagligt brug til Blu-ray & PS3... Håber i kan hjælpe her i de vilde tider |
||
![]() |
||
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
|
Så kan jeg ikke andet end anbefale Pioneer KRP-600M, som jeg selv har. Du får ikke et andet Tv/monitor i dag, der er på højde med dette, når det gælder billedkvalitet. Sparshops har det stadig på lageret, men du skal nok være hurtig.
http://www.sparshop.dk/lcd_plasma_tv/pioneer/pioneer_krp600m _1210_da.html |
||
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12435 |
![]() |
|
Ja, snup et 60" Pioneer, og så find 800,- mere til den professionelle kalibrering. Så er den gode billedkvalitet sikret de næste 5-10 år.
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Du skal købe dig en Pioneer KRP-600A hvis du stadig kan få fat i den, du kan pt købe den til 32.999,- (inklusiv fragt) kr hos byttv godtnok en svensk butik, men jeg har absolut ingen skrubler haft med at handle der, de er seriøse. Og du finder pt INGEN skærm i 60" som kommer nær en KRP-600 når du samtidig tager højde for prisen.. det er faktisk billigt for en så stor skærm med de refferenceanmeldelser (det er godtnok kun 50" udgaven der er testet). Du får allermest billedareal og billedkvalitet for pengene imho Skal måske lige fremhæve at krp-600M er uden tuner (kun monitor), hvor KRP-600A er med med analog/DVB-T/DVB-S (Mpeg4) tuner.. så derfor syntes jeg det må være mest attraktivt at købe den hos byttv da du får lidt mere for pengene.. udseendet og skærmen er ellers fuldstændigt identisk Redigeret af rhsin - 20-Maj-2009 kl. 14:01 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Mr. Pioneer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
ja køb Pioneer, det er der vist aldrig nogen der har fortrudt
![]() |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
glem det Redigeret af xcardman - 20-Maj-2009 kl. 14:20 |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
altså god billedkvalitet bliver jo ikke dårligere med tiden... hvis det ser godt ud i dag ser det jo også godt ud imorgen. At der så kan være teknologigrunde til at skifte sin skærm ud inden 5-10år tjaa.. min sidste skærm holdt alligevel i over 3 år.. og skiftede kun fordi Pioneer stoppede med deres skærme og jeg altid har ønsket mig en 60" jeg har såmænd altid været tilfreds med den gode kvalitet skærmen ydede Redigeret af rhsin - 20-Maj-2009 kl. 14:26 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
andreasklug ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
|
Lyder virklig spændende! Jeg sidder lige og kigger på KRP-600A nu, kan det passe der er en ekstren media receiver med?? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja alle tilslutninger til skærmen går via en media receiver sådan du kan føre et meget begrænset antal kabler op til skærmen og samle alle andre tilslutninger i et skab o.lign. (men ikke noget der er noget harddisk eller noget.. men den understøtter dnla så hvis du har en netværksdisk kan du faktisk tilgå den via dit netværk direkte op på skærmen Jeg syntes det fungerer perfekt, og gør også at skærmen i sig selv kun er 6,4cm dyb Redigeret af rhsin - 20-Maj-2009 kl. 14:29 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok, så det er helt hen vejret at købe f.eks en sony kdl55x4500 eller serie 7 led fra samung. Hvis man går efter billedkvalite som f.eks. KRP600A har?
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12435 |
![]() |
|
Ja, hvis du vil have billedkvalitet som på Pioneer, så er det jo tosset at købe Sony eller Samsung
![]() |
||
![]() |
||
Mr. Pioneer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
Ja det ville være dumt at købe sony, når du kan købe verdens ubestridte bedste fladskærms tv når det gælder billedekvalitet. Redigeret af Mr. Pioneer - 20-Maj-2009 kl. 14:45 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |