recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verbatm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerbatm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jokeren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2005
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Verbatm
    Sendt: 11-December-2005 kl. 20:34

Hej

Har lige købt 50 stk DVD+R x8 Verbatim hos Billigmedien.dk

De er made i Indien og jeg har snart måtte kasere 15 stk

Om jeg brænder på min pc eller i min dvd optager er ligegyldigt, de virker ingen af stederne. Kommer op med besked om forkerte data.

Nogen der kender dette problem og er der nogen der ved om man får noget ud af at reklamere over skiverne?

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2005 kl. 21:24

Om du får noget ud af at reklamere må komme an på en prøve.

Du kan prøve at holde en blank DVD op foran noget skarpt lys, for at se om der er synlige defekter i farvelaget ("dye"), ridser i overfladen, støv eller fingeraftryk.

Hvis der er synlige ridser eller defekt i farvelaget, så klag til din forhandler.

Hvis der er fingeraftryk, så fjern dem med en blød klud ved at pudse fra center af skiven og ud mod randen (aldrig rundt med eller mod uret).

Hvis der er støv så pust dette af med trykluft eller anden pumpe. Det er meget svært at gøre dette med munden uden at komme til at spytte på skiven!

Du kan også prøve at opdatere firmware i din pc brænder, hvilket muligvis kan forbedre skrivekvaliteten, og hvis de brændinger der går galt er foregået med hurtigere end 8x hastighed, så nøjes med 8x i fremtidige brændinger.

Kom dine medier i original uåbnet indpakning? Der bør have været krympet plastik indpakning omkring din 50 styks boks.

Redigeret af DrageMester
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2005 kl. 21:39

Analyser dine medier med DVD identifier:

http://dvd.identifier.cdfreaks.com/

Så kan du checke om DVDer den fundne mediacode har problemer mid din brænder.

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2005 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Analyser dine medier med DVD identifier:

http://dvd.identifier.cdfreaks.com/

Så kan du checke om DVDer den fundne mediacode har problemer mid din brænder.

God ide, og der findes også andre programmer der kan det samme.

Men med meget høj sandsynlighed er der tale om MCC 003, idet der er tale om Verbatim 8x DVD+R Made in India. Der er næppe mange brændere på markedet som generelt har problemer med MCC 003, der er noget af det mest udbredte 8x DVD+R medie!

Nogen folk på CDFreaks Blank Media forum har rapporteret at de får dårligere resultater med Made in India Verbatims, end de gør med Made in Taiwan Verbatims, og nogen mener at der er forskel på om drevets firmware er justeret efter den ene eller anden af produktions stederne.

Der er er også spekulationer om at Made in India Verbatims varierer mere i kvalitet end Made in Taiwan Verbatims. Personligt har jeg dog ikke haft problemer med Made in India Verbatims, og jeg har fået nogen få dårlige Made in Taiwan Verbatims i uoriginal indpakning med ridser og fingeraftryk.

Redigeret af DrageMester
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2005 kl. 21:54

Jeg har lige checket en af mine "no coaster" Verbatim +R x8.

Den har media code: MCC 003.

Hvis dine verbatim har samme media code, så se mere her:

http://www.videohelp.com/dvdmedia.php?selectmedia=1293#comme nts

Redigeret af mgmg
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu