recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP! Til af forbinde stumperne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP! Til af forbinde stumperne

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
onkeldunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP! Til af forbinde stumperne
    Sendt: 22-Maj-2009 kl. 14:05

Jeg har et problem, så jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har bygget hus om og har forberedt det så godt jeg kunne til hifi/tv, med strømstik, antennestik, kabler i væggene, højttalere i lofterne osv. Hele tanken har været at det skulle være så lidt synligt så muligt. Derfor har jeg fået trukket alle højttaler kabler, HDMI kabler osv., så de ender i et skab i soveværelset. Herfra borer jeg hul i væggen og hænger et hifimøbel på væggen i stuen (som støder op til soveværelset). Inden i det stiller jeg så PS3, Wii og Yousee HD boksen. Det hele vil jeg så styre med en Harmony 895 med IR transmittere. Min receiver ender i soveværelset i et gardarobe skab, da den fylder/vejer for meget til at have i møblet i stuen.

Jeg har hele tiden tænkt jeg skulle have et fjernsyn uden mediabox, så det ville blive forbundet som følger:

PS3, Wii, Yousee HD boks -> Receiver -> TV

Nu købte xcardman jo det sidste 500M, så hvis jeg nu købte et 500A, hvordan forbinder man det så smartest? Media boksen til 500A har jo 3+1 HDMI indgang i sig selv og min receiver har 4 ind + 2 ud (Onkyo 876)

Skal jeg så slet ikke bruge HDMI i Onkyo'en til noget? Hvordan med opskalering - klarer Onkyo'en det og derfor er det den, som komponenterne skal forbindes til og så er det kun Onkyo'en som forbindes til Pioneer mediareceiveren - eller hvad?

Jeg købte egentlig Onkyo'en fordi den havde 2 HDMI udgange, så jeg kunne smide en film på i stuen og se den videre i soveværelset  Hvis jeg forbinder alle enhederne til mediaboksen, så mister jeg jo den funktion og så kunne jeg ligeså godt have købt en mindre receiver

Det er sgu ikke nemt - så hvordan forbinder jeg det smartest? Og er jeg bedre stillet hvis jeg køber et fjernsyn uden separat mediareceiver?

Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Squeezebox Duet(s)
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 14:31
kan se det bliver en lidt dyre løsning, hvis du skal have et eksta kabel til 1500 og en mediaboksen som du faktisk ikke havde brug for. Men en 5090 eller uden H, vil nok være langt billigere og der kan du bare trække et almindelig Hdmi kabel til din Onkyo.  
Til top
onkeldunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2004
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 14:43

Ja, ved det godt, men jeg er ikke så lun på 5090'eren. Det er en ældre model end KRP'eren og jeg har af princip lidt i mod at købe en ældre model. I testen af 500A på AVForums.com er der også nævnt nogle forskelle (til 500A'erens fordel) - jeg ved de sikkert kan diskuteres (og det er de også blevet herinde), men enten så bliver det en 500A eller også bliver det Samsung eller Pana  Jeg er stadig fascineret af tykkelsen på Samsung'en!

Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Squeezebox Duet(s)
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af onkeldunkel onkeldunkel skrev:

Ja, ved det godt, men jeg er ikke så lun på 5090'eren. Det er en ældre model end KRP'eren og jeg har af princip lidt i mod at købe en ældre model. I testen af 500A på AVForums.com er der også nævnt nogle forskelle (til 500A'erens fordel) - jeg ved de sikkert kan diskuteres (og det er de også blevet herinde), men enten så bliver det en 500A eller også bliver det Samsung eller Pana  Jeg er stadig fascineret af tykkelsen på Samsung'en!

tror stadig en samsung bliver et rigtig godt tv og vil slå en v10 på mange punkter. Men ingen af kommer i nærheden af et 500A.
en yderligere grund til jeg afbestilte var at jeg endnu engang ikke gad og side tilbage med et tv uden ordenligt sortniveau. Med et 500M kan jeg bare side og nyde billedet og vide man ikke kan få bedre.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu