recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til 5-6000. 40"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV til 5-6000. 40"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Emne: TV til 5-6000. 40"
    Sendt: 22-Maj-2009 kl. 15:39
Hej! hvilket tv på 40" +-.. til 5-6000 vil i råde mig til at købe? Har haft lidt kig på panasonic px10, px80 og sony w4000.. Denne tråd skal ikke udvikle sig til en plasma vs lcd diskussion. kender udemærket til fordele og ulemper ved begge teknologier. Har selv haft pio 427, 508 og 5090.. dette er et tv til mine forældre.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 15:46
Mit råd er og blive ved med og kigge på en x10. har selv haft en px80 og bestilt et pio 500M. formoder ikke dine forældre skal bruge en sony w4000 som en slags pc monitor.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Mit råd er og blive ved med og kigge på en x10. har selv haft en px80 og bestilt et pio 500M. formoder ikke dine forældre skal bruge en sony w4000 som en slags pc monitor.

Jeg tænkte i lcd baner da de skal have et care-free tv, jeg ved godt at burn-in er nærmest ikke eksisterende efterhånden, men hellere blive safe than sorry. Desuden ser de mest tv i dagtimerne og har en ret lys stue.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

Jeg tænkte i lcd baner da de skal have et care-free tv, jeg ved godt at burn-in er nærmest ikke eksisterende efterhånden, men hellere blive safe than sorry. Desuden ser de mest tv i dagtimerne og har en ret lys stue.

Hvis de mest ser tv i dagtimerne, så er en lcd skærm måske ikke helt dumt. Men kan man snart får en w4000 eller w4500 efterhånden.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 16:02

Hvis de mest ser tv i dagtimerne, så er en lcd skærm måske ikke helt dumt. Men kan man snart får en w4000 eller w4500 efterhånden.

hvis vi skal holde os på den rigtige side af 6 hedder det nok w4000.. ellers skal det være i v-serien. (det er v der kommer lige efter w right?) og l og s-serien er de mindste.? hva med samsung, har de noget at byde ind med i denne prisklasse der er noget værd?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 16:05

hvis vi skal holde os på den rigtige side af 6 hedder det nok w4000.. ellers skal det være i v-serien. (det er v der kommer lige efter w right?) og l og s-serien er de mindste.? hva med samsung, har de noget at byde ind med i denne prisklasse der er noget værd?

i den prisklasse ville jeg holde mig sony og deres w eller v serie, de har jo ikke så meget og bruge full HD til

Redigeret af xcardman - 22-Maj-2009 kl. 16:06
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 16:18
Jeg har "købt" et x10 50 " til mine forældre. Har knap fortalt dem om burn in. Min erfaring med Panasonic er, at den smule retention der kommer, forsvinder sindsygt hurtigt igen. De bruger det altså som de lyster og de gange jeg har været hjemme har jeg ikke set skyggen (lulz?) af retention og/eller burn in.

De bruger det til alm. tv, dvd og til at høre musik over deres BOSE anlæg med, hvor menuer tit står i et par timer af gangen eller mere

Better safe than sorry? tjae, måske. Men hellere god billedkvalitet end dårlig billedkvalitet

Redigeret af Vistrup - 22-Maj-2009 kl. 16:19
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Jeg har "købt" et x10 50 " til mine forældre. Har knap fortalt dem om burn in. Min erfaring med Panasonic er, at den smule retention der kommer, forsvinder sindsygt hurtigt igen. De bruger det altså som de lyster og de gange jeg har været hjemme har jeg ikke set skyggen (lulz?) af retention og/eller burn in.

De bruger det til alm. tv, dvd og til at høre musik over deres BOSE anlæg med, hvor menuer tit står i et par timer af gangen eller mere

Better safe than sorry? tjae, måske. Men hellere god billedkvalitet end dårlig billedkvalitet

Jeg ved godt at billedkvaliteten er marginalt bedre på px80/x10, men faktum er også at lcd er kommet tættere på de senere år og kigger man på hele pakken må jeg indrømme at sony'erne tiltale mig mere, dvs dagslys kigning og design. Sonys design er i mine øjne lysår forud for panasonics billige serier..
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 21:19
Marginalt?

Af hvad jeg har set til w4000 og 4500 er Px80 lysår foran på billedkvaliteten..

Men så køb et Sony - Jeg sys bare man får 1000 gange mere tv for pengene ved et Pana plasma
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 21:24

Marginalt?

Af hvad jeg har set til w4000 og 4500 er Px80 lysår foran på billedkvaliteten..

Men så køb et Sony - Jeg sys bare man får 1000 gange mere tv for pengene ved et Pana plasma

det tror jeg også trådstarter ved, men i et lyst lokale er en px80 faktisk ikke så godt. Har jo selv haft et.
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:47
Et px80 er stadig bedre en de nævnte Sonyer i et lyst lokale. Et plasma kan altså stadig levere i lyse omgivelser 

Jeg har haft et til at stå i en ret så lys stue, med to vinduer ved siden af skærmen.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 01:57

Jeg ved godt at billedkvaliteten er marginalt bedre på px80/x10, men faktum er også at lcd er kommet tættere på de senere år og kigger man på hele pakken må jeg indrømme at sony'erne tiltale mig mere, dvs dagslys kigning og design. Sonys design er i mine øjne lysår forud for panasonics billige serier..

Ikke marginalt, - men synligt bedre billedkvalitet.

Du kan selvfølgeligt godt bilde dig selv alt mugligt andet ind . .

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu