recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amitech Homecenter Living 446?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAmitech Homecenter Living 446?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Emne: Amitech Homecenter Living 446?
    Sendt: 22-Maj-2009 kl. 20:22

Hej allesammen.

Som tidligere nævnt i dette forum, så er jeg på jagt efter et mediecenter, og det skal være ét, der har indbygget DVB-C tuner (gerne 2) samt kortlæser til et digital-kabel TV-kort fra Yousee.

Jeg har fundet 2 alternativer:

http://www.electrola.dk/shop/media-center-midi-230p.html

http://www.amitech.dk/ (Homecenter Living 446).

Jeg er nok mest hooked på det sidste (delvis pga designet, og delvis pga. prisen).

Jeg skal bruge det til indlæggelse af alle CDér, fotos osv, samt til at se digitalt kabel-tv fra Yousee, - derudover skal jeg jo nok bruge nettet (bl.a. til at leje film via), og så vil jeg gerne have det tilsluttet mit surround-anlæg. (Jeg har en "aktiv subwoofer, - vist med DIN Audio stik).

- Samsung HT-P1200.

Er lidt i tvivl om, hvorvidt alt dette kan lade sig gøre (specielt det med surround), samt hvorvidt centret virker, som det skal?

Er der nogle, der har købt et eller kender til det, som vil øse ud af sine erfaringer?

Mvh

Chris

Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 20:56
Har du læst at Amitech er gået i betalingsstandsning? kan have betydning for garantien på deres produkter fremover, eller sgode tilbud de har i øjelbikket
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 21:12
Amitech er i betalingsstandsning fordi de er amatører - Det er helt enkelt.

1800kr for en Linksys DMA 2100(Proshop 550kr)Samme hardware? Ja naturligvis. Kan Amitech tilbyde noget ekstra? Ja muligvis en sekretær der kan spørge om du har prøvet at genstarte maskinen....Dette dog kun fra 9-11 hver fredag...

I alle deres Medie Center løsninger er der hardware for max 6000kr men de tager 12000kr. Her er der snak om retail priser. De er ikke i stand til at vælge det rette hardware og ikke i stand til at supportere det. Hvad betaler du så de ekstra 6000kr for?

Elektrola.....Dem har jeg omtalt i andre sammenhænge....De sælger deres HD mce på en shortcut i MCE (Som der i øvrigt tilføjes automatisk hvis du køber en tuner fra DE)

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Amitech er i betalingsstandsning fordi de er amatører - Det er helt enkelt.1800kr for en Linksys DMA 2100(Proshop 550kr)Samme hardware? Ja naturligvis. Kan Amitech tilbyde noget ekstra? Ja muligvis en sekretær der kan spørge om du har prøvet at genstarte maskinen....Dette dog kun fra 9-11 hver fredag...I alle deres Medie Center løsninger er der hardware for max 6000kr men de tager 12000kr. Her er der snak om retail priser. De er ikke i stand til at vælge det rette hardware og ikke i stand til at supportere det. Hvad betaler du så de ekstra 6000kr for?Elektrola.....Dem har jeg omtalt i andre sammenhænge....De sælger deres HD mce på en shortcut i MCE (Som der i øvrigt tilføjes automatisk hvis du køber en tuner fra DE)
Ja, jeg har set, at de er i betalingsstandsning, - mon ikke det er årsagen til de gode tilbud? Og så længe jeg køber via f.eks expert, har jeg jo stadig garanti? Det er svært at få service, men det er vel i sidste ende experts problem så? Og hvis der er indmad for 6.000, så er 6.999 vel ok, - når jeg ikke selv kan finde ud af at samle et?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 22:47
Vil tro der er 5-10 personer i Danmark der kan lave noget réelt support på Windows Media Center....Af dem jeg kender fra fora osv findes der ca 4-5 medium > advanced og kun en eller to jeg vil vurdere der er meget avanceret.

Ikke at jeg skal stå som dommer for den slags......Jeg har intet at vinde, for mine systemer virker(har betalt lærepenge), og jeg forsøger kun at hjælpe...

Hvis du vil betale 7k for det produkt og forvente premium support fra gud ved hvem, så "Go weapons hot" Men Du skal selv igang alligevel.....Men det finder du nok ud af senere...

Tror egentlig at Amitech og Elektrola opsamler en del viden herfra.....Specielt hvis man ser på deres produktportefølje ....

Redigeret af Patriarken - 22-Maj-2009 kl. 22:56
Mit Setup
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 22:55

Det er nok desværre sådan fordi det absolut ikke kan betale sig at sælge produkter på det danske marked med en ordentlig support.

Af en eller anden grund ender alting i DK op i hvor mange penge der er hardware for ;-)

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Det er nok desværre sådan fordi det absolut ikke kan betale sig at sælge produkter på det danske marked med en ordentlig support.

Af en eller anden grund ender alting i DK op i hvor mange penge der er hardware for ;-)

Tjae, Brian....Jeg er i princippet ligeglad med hvor mange penge der er hardware for....

Men når jeg ser en "Amitech" DMA 2100 til 1900kr
og en Linksys til 550kr skal jeg så ligge min hat på amitechs support for en premium på 1350? For det samme hardware...

Hvad får jeg af support for de ekstra penge? EN firmware opdatering fra linksys er end ikke 1350kr værd i lort.

Jeg tror nok at folk er villige til at betale, hvis de for et ordentligt produkt  med ordentligt hardware til en fair pris og med god support....Amitech opfylder ingen af disse krav...

Amitech sælger STOCK produkter som de måske selv har ændret lidt på hardwaremæssigt...Men kun lidt og det til trods har de ikke gjort deres hjemmearbejde....

Prøv selv at se på deres historie...De er gode til at fange tidens trend...Men elendige til at implementere den. Tænk bare på deres første cyberlink baserede media center uha uha

Jeg kan ikke lade være med at sige min mening....Også selvom den er ilde hørt og uønsket...

Redigeret af Patriarken - 22-Maj-2009 kl. 23:20
Mit Setup
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:31

Jeg er fuldstændig enig - der ligger dog nok mere i det end det.

Det var jo prisen, eller i nærheden af prisen af den extender kom - nu har Linksys så valgt at trække den fra markedet, og så bliver der solgt billigt ud.

Og et Amitech i krise har nok ikke følt at det var der de skulle konkurrere.

Men jeg er enig i at Amitech's problemer pt. skyldes at der de seneste år er fokuseret alt for meget på prisbillige OEM produkter, af halvdårlig kvalitet, hvor Amitech forsøger at sælge dem til hvad der reelt er en overpris, og forsøger at holde fast ved Amitech som kvalitet, hvad det ihvertfald til en hvis grad var engang.

Jeg vil slet ikke have dig til at lade være med at sige din mening - det er ikke sådan at forstå.

Der er bare desværre ikke rigtigt nogle firmaer der leverer Media Center på en fornuftig måde i Danmark efter min mening.

Det jeg siger er bare at når jeg kigger på de firmaer jeg arbejder med i bla. USA og England, så vil de aldrig kunne klare sig i Danmark - de ville ihvertfald aldrig få positiv omtale på diverse fora, simpelthen fordi der kun fokuseres på indmad og hardware kostpriser ved byg selv.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 11:07
det har vel også betydning at vi i DK er gode kræmmere. Vi er opflasket med Dansk Supermarked lave avancer. Dem som har hardware viden og prisviden kan hurtigt gennemskue at der tages overpris på IT hardware selvom det er i en pæn kasse. Edbpriser.dk har gjort sit for at vi som forbrugere virkelig får meget for pengene. Mange forhandlere tager kun omkring 3% i avance det er rystende lidt, og derfor er der ikke råd til support. Det må man selv finde ud af, godt for dem der ved noget om det, skidt for dem der ikke gør. Til gengæld kan vi så glæde os over at vi får meget for penge selv med den høje moms.

Redigeret af daskino - 23-Maj-2009 kl. 11:07
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 16:12
Er der ingen, der har prøvet selve centret eller tilsvarende?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 01:02

Oprindeligt skrevet af Nettossen Nettossen skrev:

Er der ingen, der har prøvet selve centret eller tilsvarende?

Godt brugernavn, men er det NetTossen eller NettoSen

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu