|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Sir_Golf_Alot ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 251 |
![]() Sendt: 23-Maj-2009 kl. 14:22 |
|
Hej i næste uge køber jeg så min første fladskærm. Jeg er egentlig nået frem til at det skal være en Panasonic TXP 42 G 10 E, men tænker så, at til mit behov: 90% TV (via Yousee HD box) vil en Panasonic TXP 42 X 10 Y så være et dårligere valg? - giver 42G10E valuta for pengene set i relation til mit behov? - får jeg for 3000,- bedre billedkvalitet? alternativt hvad med en Panasonic TXP 42 S 10 E? JH |
||
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306 Panasonic DMP-BD35 Yousee HD box Dac Magic Dali lektor 2 Dali Concept Dali Sub Jamo Center Hitachi HDD |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
du skal ikke vælge en g10 pågrund af full HD, men fordi den helt klart giver et bedre billede om aften. den har højere kontrast og bedre sort. Men en x10 er en rigtig fin skærm.
der kommer snart en test på flatpanels af en x10 og de har lavet en test af en g10. Rasmus skal nok skrive de forskelle der er. Den skulle komme i denne weekend eller først i næsten uge. Man kan ikke bedømme de to skærme i fona. selv om de står ved siden af hinaden http://www.flatpanels.dk/ Redigeret af xcardman - 23-Maj-2009 kl. 14:36 |
||
![]() |
||
truehorses ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
![]() |
|
Det skal dine øjne afgøre Du skal ihvertfald ikke pålægge Full HD nogen betydning Man kan ikke se forskel på Full HD og HD Ready på den str. skærm med mindre du sidder helt klods op ad den..... Du skal afgøre om du vil have et bedre panel = Bedre billede Dine øjne og krav skal afgøre sagen....
|
||
truehorses
LG50PS7000 |
||
![]() |
||
Sir_Golf_Alot ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 251 |
![]() |
|
Hej Billedkvaliteten ER vigtig for mig. Så jeg skal holde fast ved mit oprindelige valg, ikke på grund af full-HD, men fordi det er et bedre TV? JH |
||
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306 Panasonic DMP-BD35 Yousee HD box Dac Magic Dali lektor 2 Dali Concept Dali Sub Jamo Center Hitachi HDD |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Ja det er min vurdering, men ellers vent og se testen. |
||
![]() |
||
Garfield ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
|
Bedre panel er åbenbart ikke analog med bedre billeder ifølge WhatHifi
Link til WhatHifi review af V10 Redigeret af Garfield - 23-Maj-2009 kl. 16:45 |
||
![]() |
||
![]() |
|
nu har trådstarter en yousee boks og hvis man køber en god fladskærm skal den også have et godt signal. Ved godt der er delte mening om analog, men analog er en død sild hos mig. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Men den test kan man vist heller ikke bruge til meget. Redigeret af xcardman - 23-Maj-2009 kl. 20:32 |
||
![]() |
||
Garfield ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
|
Hvem har snakket om analogt signal? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Du kan da ikke bare tage udgangspunkt i, hvad andre Pana modeller er kendt for - det er altså en ny model, som lige er blevet testet, så jeg synes at det er flot, at du bare uden videre kan tilbagevise sådan en test. Jeg afventer selv med spænding at se mamge flere anmeldelser samt ved selvsyn at kunne bedømme tv´et. Først da vil jeg turde udtale mig eller gå i rette med ën bestemt test. |
||
![]() |
||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
Hej Det høres ofte, at full-hd opløsning ikke er nødvendig til mindre skærme (hvor der oftes med mindre skærme menes mindre end 42, f.eks. 37", 32"). Well, min 10 øre til debatten er stik modsat. Tag endelig den højest opløsning. Skærmen har så meget bedre mulighed for at give den enkelte pixel den rigtige farve og lysstyrke mv. F.eks. hudtoner, himmel, etc. Eller forstil dig at skærmen skal tegne en hvid streg på en tennisbane der går skråt henover stregen. Jo lavere opløsning jo oftere står skærmen i situationen "denne pixel skal være både rød og hvid", og går deti stedet skiftevis med en hakkende streg til følge, etc. Enig i at skærmens generelle kvalitet (panel, elektronik, etc) spiller ind, men opløsning gør bestemt også. Jeg ville aldrig selv købe mindre opløsning end full-hd. Heller ikke til et 26" tv. Og mon ikke du en dag inden panelet er afskrevet får kastet dig over blueray film. |
||
![]() |
||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|
Du har fat i en god pointe! Jeg vil selv have et Full HD tv, netop for at kunne udnytte Blue Ray optimalt i fremtiden. Det er bare ikke nok at tvet har den høje opløsning. De andre ting skal også være i orden - ellers giver det ingen mening. Den samlede billedkvalitet må vel være det afgørende når man køber et tv? Alt afhængig af hvor mange penge man vil ofre, selvfølgelig. Det er det for mig. Men, jeg gad nu ikke se Blue Ray film på en 26 tommers. Derfor vil jeg have en 50 tommers. Redigeret af Firebird - 24-Maj-2009 kl. 00:32 |
||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |