recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI og dv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI og dv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI og dv
    Sendt: 23-Maj-2009 kl. 18:57

Jeg har en optager med DV in og ud men jeg tænker på hvis jeg har en dvd med privatoptagelser som er kopieret fra et kamera jeg ikke længere har de originale bånd og gerne vil lave en sikkerhedskopi af det.

Jeg vil gerne have lavet en kopi på nye bånd men tænker på hvis jeg laver en kopi fra en dvd afspiller til video indgangen bliver det jo forringet og så vidt jeg ved kan det heller ikke tage 16:9 som optagelserne ar lavet i.

båndmaskinen har analog ind og DV ind og ud men intet HDMI ind

Findes der nogle stik der omformer fx HDMI til DV så jeg kan få den kopieret digitalt.

Jeg har godt nok en harddisk optager med DV men der kommer ingen signaler ud men kun til indgang desværre

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 19:03

Du laver jo bare en kopi af DVDen med din PC, rip den til HDDen og brænd den ud igen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 19:15

jo men som jeg skrev vil jeg gerne have en bånd kopi da jeg ikke syntes skriver holder længe.

jeg har haft flere skiver som efter fx 5 år ikke kan læses så derfor.

så hvis skiven skulle gå i stykker kan jeg lave en ny fra båndet

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 19:20

Du gemmer jo så bare kopien på HDD, og laver en ny når det er nødvendigt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 19:30

Ja jeg er nok vanskelig men mine privat optageler vil jeg ikke miste og jo jeg har dem også på computeren men vil gerne have dem på bånd.

Computeren går jo nogle gange i kuk og skal gen installeres.

Mit el gamle kamera der kører video 8 er jo med bånd og de bånd har jeg faktisk haft brug for 2 gange i den tid der har fandtes DVD men de nye med harddisk bliver jo slettet så der er plads til nye optagelser.

Vil stadig gerne gemme mine optagelser på bånd, så det  er sikkert.

Ja jeg ved at bånd også kan forringes men i de 20 år jeg har brugt bånd har der slet ingen problemer været og de ældste er fine endnu og ønsker bånd kopi indtil der er fundet noget andet der er lige så holdbar

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 19:42

Der er 2 muligheder. DV In er for tilslutning af en Camcorder. Så du kan kun gemme Analogt, eller du kan gemme Digitalt på en HDD.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 19:59

DV bånd er digitalt og hvis det overspilles korrekt som data til en PC er det uden tab.

Grundlæggende er dit problem at du skal kunne  opbevare data sikkert..

Jeg synes det er en dårlig ide at satse på bånd, som det er et spørgsmål om tid, hvor længe det kan læses (findes udstyr)...
Det uanset om bånd måske er mere holdbare.
Jeg vil give dig ret i DVD-er er ikke særligt troværdit medie, men det er nu engang det medie, vi pt. har til rådighed.

Derfor synes jeg, det er bedre at lave de nødvendige backup som data på en DVD og/ eller harddisk.
Dels kan man udskrive på flere DVD-er af sikkershedsgrunde og opbevare dem forskellige steder..

Der er forskel på DVD-skriver (kvalitet).
Prøv at reseache i emnet.

Endvidere kan man forebyggende checke om de er OK med et særligt program og i tide få lavet en ny kopi og nye kopier jo uden kvalitetstab..

Når der i fremtiden kommer et andet passende media til rådighed, kan disse data fra DVD-en føres videre uden tab...  

Det er problematikken om opbevarering af digitale data, du er ude i...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu