|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
JIOD ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
![]() Sendt: 24-Maj-2009 kl. 09:34 |
||
Hej Er der nogle der har et godt forslag til højttaler til en Pio. 5090h de skal være meget diskrete (små) men med god lyd.... Syntes de org. højttaler virker lidt skrumlet Har ingen forstærker eller ander ved tv'et!! Derfor skal lyden bare være god!!
Redigeret af JIOD - 24-Maj-2009 kl. 09:34 |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Hvor meget må de koste, har selv et par små højtaler jeg skal have sat til mit nye pioneer i næste uge. Men har et stort anlæg ved siden af, men det gider jeg ikke og tænde hvergang kun til filmen. Redigeret af xcardman - 24-Maj-2009 kl. 10:05 |
|||
![]() |
|||
JIOD ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
![]() |
||
Hej xcardman Ved ikke hvad de må koste, men de må ikke fylde ret meget. Havde tænkt at der skulle være en lille subwoofer under tv møblet og 2 små på bordet. Jeg har ikke et anlæg i stuen, kun en lille DAB radio, så lyden skal udelukkende gå igennem tv'et.
mvh jiod Hvad er det for nogle du har? |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Jeg havde valgt en lille aktiv sub og nogle små design højtaler.
du har jo kun cirka 2*20 watt og gøre godt med, men der sidder jo en sub out på din skærm direkte til en aktiv sub. selvom der ingen højtaler er på 5090, så er lyden jo dårlig på andre fladskærme. Redigeret af xcardman - 24-Maj-2009 kl. 11:46 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det lyder meget fornuftigt, men har du et godt forslag til hvad jeg så skal vælge? Har desværre ikke meget forstand på dette |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
en "lille" aktiv sub
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/arg on_sub_8_subwoofer_sort.htm http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/flad-tv/parad igm_cinema_110_hoejttaler_soelv.htm to små højtaler dette er bare et eksempel og hvad du synes er pænt ved jeg ikke. men noget i den stil, så får du en fin lyd. Redigeret af xcardman - 24-Maj-2009 kl. 11:58 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak. for link. Men de er lidt for store til at have stående på bordet! Den sub. er helt ok. Har hørt at der er nogle der bruger Creative eller Logitech (evt. Logitech Z Cinéma) pc højttaler til deres tver, men kan de også bruges til Pio. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
pc sæt kan godt bruges, men til dit brug skal lyden vist helst komme fra selve dit tv. Den 500M jeg får har jo ingen tuner, så der vel et pc sæt være fint og tilslutte den enhed man bruger som tuner. foreksempel en reocdere HD box eller sat tuner. |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
||
Ved dog ikke om dit tv kan trække dine store højttalere for ellers kan du da bare bruge dem til både tv og anlæg- |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Men gider jo netop ikke og tænde mit anlæg hvergang for at se tv avisen så har to bitte små højtaler som 2*9 sikkert godt kan trække. Men kan ikke bruge en omskifter til mine fronter, de kræver en smule mere effekt. Men har selv overvejet et lille 2,1 pc og tilslutte min tuner enhed. Redigeret af xcardman - 24-Maj-2009 kl. 13:11 |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
||
Mine fronter er dog små, så tv'et kan fint trække dem. |
|||
![]() |
|||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
||
Du får ikke god lyd med små højttalere. Der er nogle fysiske begrænsninger. Jeg synes faktisk den originale underhøjttaler er et godt kompromis. Jeg har faktisk ikke hørt bedre TV lyd. Men stadig langt fra HIFI. Så er der så lige om du kan leve med designet. Som sidebemærkning, så burde HIFI lyd følge med HIFI billede. Jeg gætter på vi starter ved en 5 K stereo-forstærker og højttalere til 5 K pr. side. (dyr hobby, hehe). |
|||
Kuro
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |