recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mere effekt. Evt. Emotiva
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMere effekt. Evt. Emotiva

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Emne: Mere effekt. Evt. Emotiva
    Sendt: 24-Maj-2009 kl. 18:37

God aften i stuerne.

Jeg skal have fyret lidt penge af og har kigget på sådan en fætter: http://emotiva.com/xpa3.shtm

Jeg har ikke haft en effektforstærker før og aner ikke helt om jeg overhovdet har brug for det. Min receiver har umiddelbart nok power til mine nuværende højtalere, men er nysgerrig om jeg vil få en bedre lyd ved at tilføje mere effekt.

Så er problemet bare, hvilken effekt der vil passe i lyden til min pio, og hvordan kommer det egentlig til at fungere mht pio'ens auto setup mcacc?? Er der evt nogle med med en pio receiver med effekt koblet på?

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 19:01

Jeg kører med receiver og effektforstærker. Det har givet mig MEGET at anskaffe en effektforstærker. Købte min Rotel brugt og har bestemt ikke fortrudt det.

Nu ved jeg at din receiver har en masse dejlige features og flot design, men hvordan den rent faktisk lyder aner jeg intet om, så kan næsten ikke svare på hvad du får ud af det.

Kender ikke den emotiva desværre.

Mht. mikrofon setup eller mcacc som Pioneer kalder det, så burde der ingen problemer være, jeg havde i hvert fald ingen problemer med at lave indledende indstillinger før finpudsning.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2005
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 19:55
Hejsa jeg køre med en Pioneer VSX-LX60 hvor til jeg har koblet 2 effektforstærkere til en Primare A32 og en Primare A30.3,k hvilket har givet et kæmpe løft i lydkvaliten, og mcacc fungere på samme måde som hvis du ikke har sat effektforstærkere til. når du har sat effekten til køre du bare mcacc og den indstiller sig efter det, og voila du er kørende.

Kender ikke det vilde til Emotiva, men har læst noget om det på Hifi4all.dk hvor der er en der har invisteret i noget Emotiva og han er super glad for det
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 20:02
Tro nok at Primare effekt forærker er bede end Emotiva, du burte hele sig dig om efter en ren surround forforsærker (måske fra Pirmre) og beholde dine Primare effekt forærke.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 20:13

Star Trek, ved du det eller er det noget du gætter på?

Effekt alene gør ikke tricket, det er forstærkerens opbygning der er afgørende for om den lyder godt eller ej. en 50 watt forstærker kan have store n*****r, men en 1500 watt'er kan samtidig også være svag og gå i knæ hvis den er konstrueret dårligt.

Hvis du ikke har problemer med dine højttalere (suiten er en rimeligt nem belastning så vidt jeg husker), så synes jeg personligt at du skal gemme pengene til du en gang skal have andre højttalere.

Hertil kommer at jeg personligt synes at den emotiva ser meget underdimensioneret ud ift. de opgivne effekt data, og at der er tale om tre kanaler som strømforysningens evner skal fordeles iblandt. til gengæld er den billig, så om ikke andet er du en oplevelse rigere.

Crown - there is no substitute.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Tro nok at Primare effekt forærker er bede end Emotiva, du burte hele sig dig om efter en ren surround forforsærker (måske fra Pirmre) og beholde dine Primare effekt forærke.

Mine Primare effekter skal ikke skiftet, jeg fortalte kun furious jt at jeg kørte med Primare effekt på min Pioneer da han spørger efter om der var nogle der gjord det og det gør jeg, at han så kigger på Emotiva er noget helt andet
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 21:29

Tak for jeres svar!

Lad mig lige slå fast at pio'en lyder suveræn, så ingen grund til at skifte den ud til fordel for forforsærker og jeg ved ikke hvad der bliver forslået

Men super at det lyder til at ekstra effekt kan give et løft i lyden. Grunden til jeg har kigget på emotiva er pga det jeg har læst på hifi4all og pga prisen. Så vidt jeg husker så er primare noget dyrt grej og det er jeg pt ikke villig til at betale.

Kunne måske også finde en brugt NAD 218thx, men fælles for alle forstærkerne er nok at jeg er nød til at høre dem sammen med pioneer'en inden jeg køber. Og et bliver nok lidt svært med nogle af dem, især emotiva.

Super at auto-setup kan køres selvom der er en effekt på.

Kim Olsen: Ja, jeg ved heller ikke hvor meget ekstra effekt vil give til mine nuværende højtalere som er forholdsvis lette at trække på trods af at de er 4 ohm. Kunne godt være jeg bare skulle spare sammen til nogle nye højtalere. Det virkede bare fristende at købe nyt grej for 6.000kr fremfor at skal spare yderligere 45.000kr sammen til nye højtalere

Redigeret af furious jt - 24-Maj-2009 kl. 21:32
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 21:51

glem den 218, den er desværre piv ringe, men har fået et godt ry da den evner at trække billige pa bundkasser uden at dø.

husk at god omtale ikke altid er lig med at det også rent faktisk er godt, meget få mennesker formår at være objektive, især omkring ting de selv ejer eller har erhvervet for nyligt.

Crown - there is no substitute.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 22:08
Du kan jo altid prøve med at købe nye(brugte) fronthøjtalere, det kan helt sikkert også give et løft.

Hvor meget regner du med at du vil bruge til denne opgradering, du har i tankerne??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af filmtosse filmtosse skrev:

Du kan jo altid prøve med at købe nye(brugte) fronthøjtalere, det kan helt sikkert også give et løft.

Hvor meget regner du med at du vil bruge til denne opgradering, du har i tankerne??

Kun omkring 5-6.000kr. Vil helt sikkert ikke købe nye højtalere før jeg har råd til alle 7

Men lige omkring nye højtalere er det lidt svært da jeg inden for de næste 5 år får et dedikeret biorum. Derfor overvejer jeg til den tid at købe nogle "rigtige" bio højtalere som M&K THX serie eller lignende til ca. 50.000kr.

Redigeret af furious jt - 24-Maj-2009 kl. 22:13
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Kun omkring 5-6.000kr. Vil helt sikkert ikke købe nye højtalere før jeg har råd til alle 7

Men lige omkring nye højtalere er det lidt svært da jeg inden for de næste 5 år får et dedikeret biorum. Derfor overvejer jeg til den tid at købe nogle "rigtige" bio højtalere som M&K THX serie eller lignende til ca. 50.000kr.

Så vil jeg helt klart vente med at gøre noget som helst, til du har fået styr på det rum og så bare spare op til alle de dejlige dele du så kan smide i den kommende Bio, det får du selvfølgelig ikke noget ud af lige nu
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af filmtosse filmtosse skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Så vil jeg helt klart vente med at gøre noget som helst, til du har fået styr på det rum og så bare spare op til alle de dejlige dele du så kan smide i den kommende Bio, det får du selvfølgelig ikke noget ud af lige nu

Du har helt sikkert ret i det er det mest fornuftige. Kan godt være jeg skal nøjes med at købe nyt kabel som jeg er på udkigt efter.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu