recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nitendo DSi VS Sony PSP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNitendo DSi VS Sony PSP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
uroed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Nitendo DSi VS Sony PSP
    Sendt: 25-Maj-2009 kl. 10:40

Hej.

Jeg har en datter der bliver 7 og skal have en bærbar konsol. Valget står mellem Nitendo DSi/Lite eller Sony PSP, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. Kan se de andre har Nitendo maskiner så jeg tror vi hælder til den. Så kommer det næste. Skal det være en DSi eller skal man købe en af de gamle Lite maskiner?

Er der nogle der har et godt råd til en far som ikke kender nogle af ovenstående maskiner

Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 10:45

Mig bekendt er der relativt få spil til PSP som henvender sig til børn. Teenagere er nok mere målgruppen for den.

Alle dem vi kender med børn har enten haft Nintendo Gameboy eller Nintendo DS fordi der findes mange flere børnespil til dem.

Mht DS Lite kontra DSi så har jeg ikke så forfærdeligt meget input andet end DSi har et indbygget webcam. Men om man fint kan klare sig uden denne funktion i forhold til spil med venner ved jeg ikke. Men det lyder ikke som en must-have funktion. Jeg ville nok vælge DS Lite hvis jeg skulle købe.

Kristian
Til top
Henning B Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 11:30

Jeg ville vælge den nye da den også har Wifi og mulighed for at gå på netten selvom det er en noget lille skærm at kigge på.

Mine to sønner har meget sjov ud af kameraet og den kan også optage lyde.

Der er også mange flere deciderede børnespil,søg evt på google nds tt  hvis man er til den slags.

Redigeret af Henning B - 25-Maj-2009 kl. 11:30
Benq W1060.Epson EH-TW7000 .Samsung BD-H8900. ONKYO TX-NR696. Harbo Sat 10, 5.2.1 Atmos og Klipsch R-112SW Sub. 110 tommer Hvid væg .
Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 11:45
DSi skulle have en større skærm og bedre Internet muligheder. Bl.a. også en shop som Wii Shop, om end der ikke er så meget i den endnu.
Desværre understøtter DSi også kun i begrænset omfang bedre kryptering end WEP. (Man kan godt forbinde den til WPA2 netværk, men af ukendte årsager så vil DS spillene oprette sin egen WEP forbindelse for at kunne spille på nettet).

Nintendo Shop, Browser og chat funger fint. Opera kører overraskende godt med de 2 skærme, hvor den ene er et oversigts billede mens den anden er zoomet ind.

Dog skal det bemærkes af DSi ikke kan kører gameboy advance spil, hvis det er et krav. Ellers vil jeg sige at det er en fin lille maskine.

Jeg ved ikke så meget om PSP’en, andet end den har pænere og mere flydende grafik. Det er vist stort set Wii vs. PS3 om igen. 2 maskiner som på mange måde ikke rigtig kan sammenlignes.

Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 11:56
Et par DSi vs. Lite links:

http://www.videogamesblogger.com/2008/10/06/nintendo-ds-lite -versus-dsi-comparison.htm

http://www.myds.com.au/Photo.aspx?id=3701

Jeg vil sige at hvis ikke man har Gameboy advance spil i tankerne, så skal man ofre den smule mere som en DSi koster. Dog er batteri levetiden på DSi som beskrevet ret dårlig.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 12:12

Har selv været samme sted for et stykke tid siden. Det endte med en DS lite, da alle knægtens kammerater havde DS, mange gode spil til mindre børn etc. De har også stor fornøjelse af at spille 2-player trådløst mod hinanden.

Mht. DS/DSI mener jeg at der er noget med regionskodning på de nye DSI spil, hvilket er irriterende efter min mening (men man kan selvfølgelig holde sig til "alm." DS spil). Derudover synes jeg ikke den har så meget ekstra i forhold til den højere pris, lidt større skærme, kameraer i ringe opløsning (0,3 mp, så vidt jeg husker)

DS har iøvrigt også Wifi og man kan installere en browser til at gå på nettet, det skulle fungere rimeligt ringe/langsomt, har dog ikke selv prøvet.

Hvis man er ikke er 100% moralsk skal man måske også lige google, hvordan det forholder sig med downloadede spil på DSI. Til DS er der mange fine ting at hente på nettet, ved ikke om DSI kan det samme?   

Redigeret af thor-thor - 25-Maj-2009 kl. 12:15
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 13:29
Generelt synes jeg det er svært at anbefale PSP'en til noget som helst. Hardwaren fejler som sådan intet, men det er meget få spil som er virkeligt interessante, og jeg kan ikke se hvad en 7-årig skulle være interesseret i, som er kommet til den maskine.

En DS Lite eller DSi, derimod, har noget at byde på til samtlige aldersgrupper. Tonsvis af shovelware (ligesom til Wii) til de små, og hjernespil, RPG'er og adventures til vi andre, gamle nisser. Samt en røvfuld platformspil. Og en helt masse andet. Det er verdens suværent bedst sælgende konsol, og det eneste den mangler er vel gode FPS'er Jeg interesserer mig ikke en disse for FPS'er, og har selv købt en DS Lite for at kunne spille alle de RPG'er der smides ud til den. Både remakes (hvoraf nogle ikke kom på engelsk oprindeligt) og originale produktioner. Er man til Castlevania er det også her det sner, hvis man vil spille de nye udgivelser i serien.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu