recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pio 5090H til gaming.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpio 5090H til gaming.

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
c_kjep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Emne: pio 5090H til gaming.
    Sendt: 26-Maj-2009 kl. 12:28

Nu har jeg surfet rundt på nettet og læst mig frem til at et pio 5090 ikke er særlig velegnet til meget gaming. Kan det passe at "verdens bedste skærm" ikke er særlig god til spil. Problemet er sådan at jeg har bestilt tvét, og så ser jeg at det måske ikke var verdens bedste idé.

Nogen der har erfaringer med gaming på et pio?

Til top
c_kjep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:09

slet ikke nogen som har noget som helst at sige?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:11
Hvad er argumenterne for at verdens bedste skærm ikke skulle være særligt god til spil?

Jeg har selv et 4280XA, og den egner sig rigtigt godt til spil.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:16

Jeg er spillet rigtig meget xbox360 på mit pio og det ser fremragende ud. Ingen problemer der.

Mht retention på pio, så er det vist næsten ikke eksisterende. Nu har jeg spiller poker på xboxen i 3-5 timer af gangen uden problemer. Der er en del faste elementer på skærmen som kunne skabe retention på andre skærme.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
c_kjep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:17

de er at der er lag, i fx gta 4. Og af hvad jeg kan forstå er pioneer selvfølglig utrolig godt, men bedst egnet til film bluray? men det er måske bare mig som er helt gal på den der?

Det er bare fordi jeg skal game rigtig meget, så ville bare hører om pioneer virkelig kan stå den distance?

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af c_kjep c_kjep skrev:

de er at der er lag, i fx gta 4. Og af hvad jeg kan forstå er pioneer selvfølglig utrolig godt, men bedst egnet til film bluray? men det er måske bare mig som er helt gal på den der?

Det er bare fordi jeg skal game rigtig meget, så ville bare hører om pioneer virkelig kan stå den distance?

Har selv spillet en del gta4 og har ikke set noget lag. Måske mig der ikke er vågen nok

Pio'en er desuden fremragende til alm. tv og dvd også, ikke kun bluray film

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:22

Nu har jeg surfet rundt på nettet og læst mig frem til at et pio 5090 ikke er særlig velegnet til meget gaming. Kan det passe at "verdens bedste skærm" ikke er særlig god til spil. Problemet er sådan at jeg har bestilt tvét, og så ser jeg at det måske ikke var verdens bedste idé.

Nogen der har erfaringer med gaming på et pio?

netop retention er næsten ikke eksisterende, så derfor er en 5090H fin til spil.

Hvor har du læst det henne. Jeg vil da næsten påstår den også skulle være vendens bedste til det også.

Jeg glæder mig til min 500M og der skal også spilles, når den lige er kørt til

så bare glæd dig til du får denne skærm i løbet af ugen. 

har spillet en masse på mit tidligere plasma tv uden problemer

Redigeret af xcardman - 26-Maj-2009 kl. 13:25
Til top
c_kjep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Har selv spillet en del gta4 og har ikke set noget lag. Måske mig der ikke er vågen nok

Så du mener at pio er en god idé for en "hardcore" gamer.  

Har også tænkt mig at spille cod meget. fps, hvor der skal være en god respons tid, det er jo ikke den vilde respons tid der skal være når man spille poker, men selvfølgelig hvis du siger der hverken har været rentention eller noget efter lang tids spil, så er det jo rigtig godt.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:28

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Så du mener at pio er en god idé for en "hardcore" gamer.  

Har også tænkt mig at spille cod meget. fps, hvor der skal være en god respons tid, det er jo ikke den vilde respons tid der skal være når man spille poker, men selvfølgelig hvis du siger der hverken har været rentention eller noget efter lang tids spil, så er det jo rigtig godt.

netop respons tid er en plasma force i forhold til lcd
Til top
c_kjep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:31

Okay det er bare fordi jeg aldrig har brugt så mange penge på noget jeg slet ikke har set, så vil gerne bare hører at det ikke er nogen dum idé. 

Det kan godt være det er mig der bare er lidt paranoid hvis folk siger det mindste negative om skærmen, så tænker jeg over om det var det rigtige valg.

Redigeret af c_kjep - 26-Maj-2009 kl. 13:33
Til top
c_kjep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:34
ja men jeg føler respons tiden kan være lidt ligegyldig, hvis der er et fint fosfortrail efter en bevægelse.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:39
Fosfortrails er noget der bare ér ved plasma-teknologien. Du skal prøve at lade være med at blive skræmt fra vid og sans første gang du ser det, for du kan roligt regne med at du vænner dig til det. Jeg så det meget da jeg fik mit første plasma tv for 2½ år siden, men nu skal jeg aktivt opsøge det for at se det. Ingen teknologi er perfekt, og fosfortrails er altså et meget lille onde i forhold til alle de ting man skulle leve med hvis man købte LCD. Heriblandt elendig billedkvalitet, hvilket jeg ikke ville kunne leve med.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu