|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bayliss ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() Sendt: 22-Maj-2009 kl. 11:50 |
Hej med jer..
Da min kæreste og jeg netop er flyttet i ny lejlighed (stue 35 m2), er jeg blevet sat til at ordne noget lyd.. Hun mener ikke mine gamle gulvhøjtalere og forstærker passer ind i billedet mere, så der skal investeres i noget nyt og mindre.. Jeg er rimelig ny på det her område, men vi har snakket om et par forskellige muligheder: 1. (den kedelige): Bare købe et lille snoldet pis anlæg til 300 kr. og hænge det på væggen......... 2. (den lidt mere sjove): Købe et surround-anlæg til en overskuelig mønt 3. (den jeg helst vil have): Købe noget surround-lyd, og hvor jeg kan sætte en højtalere i de 2 andre rum vi har i lejligheden.. Jeg har et Toshiba 37c3000P, en PS3 og så min bærbare computer, hvor alt musik ligger på.. Når jeg ser film, plejer det som regel at være TV'et via den bærbare (så altså på den bærbare) Jeg vil jo helst gerne være så "ledningsfri" som muligt og højtalerne må helst heller ikke fylde det store, men er samtidig klar over at jo mere lækkert det er, jo bedre det spiller osv., jo dyrere er det.. Har i en eller anden genial løsning på mit problem ? |
|
![]() |
|
truehorses ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Nu skriver du ikke noget om budget....så det er et meget åbent spørgsmål...og nærmest umuligt at svare på...
|
|
truehorses
LG50PS7000 |
|
![]() |
|
Bayliss ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Det var lidt med vilje
![]() Budgettet ligger mellem 0 og 7.000 kr... Sådan cirkus |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Med det budget ville jeg måske kigge på en Onkyo 605 brugt, den kan nok fås til omkring 2000-3000 kr. Så har du 4000-5000 til nogle højttalere og her skulle du nok kunne få et sæt som spiller acceptabelt.
Grunden til at jeg hæver Onkyo'en frem er fordi den har en multiroom funktion, så du kan vælge at høre radio i det ene rum og noget andet i det andet rum. Foruden det, så understøtter den også alle de nye HD lydformater. Alternativt kan du jo også hoppe på noget Sonos, som er et lydsystem til hele boligen. Det er dog ikke surround til dit tv, men er lækkert og meget kone venligt ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Super, tak for forslaget..
Jeg er stadig lidt i tvivl om hvordan jeg "bygger" det op.. Inden vi flyttede brugte jeg den bærbare til al musik, hvor den bare var sat til en forstærker.. Det ligner at de fleste Onkyo'er har Ipod-tilslutninger.. Sådan en fætter kunne man vel bruge som "anlæg/fil-afspiller" ? Og så bare trække ledninger til toilet og soveværelse ? Og så have surround i stuen.. Eller hvordan gør man det smartest ? |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Du kan jo spytte noget digitalt ud fra de fleste bærbare idag og direkte ind i Onkyoen. Alternativt kan du købe et USB lydkort med digital udgang og sætte til den bærbare.
Men Onkyoen har også mulighed for en iPod dock som du selv skriver. |
|
![]() |
|
![]() |
Onkyoen lyder som en dejlig fætter.. Men hvad er forskellen på den, og så de andre Onkyo'er der findes ?
For en rookie som mig, måler jeg jo umiddelbart bare på prisen.. Dyrere må være bedre.. Sådan hænger det jo desværre bare ikke altid sammen, så hvordan skelner man de forskellige ting fra hinanden ? |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad siger folket ? Hvad er den bedste løsning for mig ?
Jeg har indtil videre overvejet følgende: Køb af Onkyo (eller anden receiver i prislejet 2-4000 kr.).. Køb af højtalere (?), køb af Ipod, hvor min musik kan ligge.. Det hele koblet sammen med mit fjernsyn og PS3, og så burde det vel bare køre ? |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Ja, det burde være det. Hvis du da ikke vil have andet. Det lyder lidt som om du gør det meget sværre for dig selv end det egentligt er :-) Ingen herinde kan sige hvilke højtalere du vil have. Det er kun op til dig og din kæreste. Nu tænker jeg på design, og ikke mindst jeres øre. Det går helt an på hvad I syntes lyder godt. Smut i Hifi-klubben og lyt til en masse forskellige højtalere, og i bliver hurtigt guidet hen til noget lyd I kan lide. Vi kan nemt råde dig til en masse - men om det lige er det du mangler aner vi jo ikke - Nu skal jeg jo ikke være for hurtig. Der findes jo andet end hifi-klubben.. Nemlig Hifi-freaks.dk .. De sælger Focal som jeg selv er lidt fan af. Flotte og forholdsvis små højtalere med stor lyd. Der er både Dôme og Sib samt Sib XL. Hifi-freaks kører ud til jer og giver en lytter hvis der noget der frister. Redigeret af RuneH - 23-Maj-2009 kl. 18:27 |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svaret Rune.. Det er ikke for at lyde flabet, men jeg synes nu ellers jeg har beskrevet vores ønsker
![]() I al fald er de: Nemt, smart, kone-venligt og godt spillende.. Jeg gør det muligvis sværere end det er, men det er nok fordi mit vidensniveau på området ligger et sted mellem ikke-eksisterende og minimalt.. Jeg ved umiddelbart ikke hvad man "skal" og hvad der er absolut er no-go.. |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Syntes nu heller ikke du lyder flabet :) Noget smart og kone venligt.. Prøv at kig under folks hjemmebios herinde. Der er nogle stykker for tiden der kører med Minipods (podspeakers) og de er vældig pæne/smarte. De er dog meget anderledes, så der meget stor smagsforskel. Link til HifiKlubben Jeg har selv nogle Focal Sib inkl 1 stk Sib XL som center herhjemme. Kæresten er blevet godt tilfreds med dem. Både på lydsiden og udsene. Dog syntes vi begge at der mangler noget når man hører musik.. Men vi kan dog stadig leve med det indtil vi beslutter os for at få gulvhøjtalere. De kan findes hos www.Hifi-Freaks.dk Ellers syntes jeg nu også den Onkyo du blevet anbefalet lyder fin nok :) ud over det så er SONOS systemet super fedt (som der også bliver nævnt i tråden) men er også en stor pris. Dog får du nemt musikken rundt i hele lejligheden.. Og det ser stadig stilet ud, samt du ikke behøver trække nogle netkabler osv da SONOS arbejder trådløst. Det kan også sættes op mod dit anlæg i stuen, så du kan bruge dine alm. stuehøjtalere. Det funger således at der både er aktive og passive enheder. Redigeret af RuneH - 23-Maj-2009 kl. 19:18 |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
![]() |
Igen, tak for svaret..
Det Focal-sæt er fandme lækkert.. Og det spiller bare eller hvad ? Hvad er forskellen på 605 og 606 ? Eller 607 til 4500 fra ny ? Er forskellen betydelig, når man er "begynder" ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |