recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech tastatur og mus samme forbind.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech tastatur og mus samme forbind.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech tastatur og mus samme forbind.
    Sendt: 25-Maj-2009 kl. 23:33
Halløjsa

Så snart mine SP-penge kommer (tak for finanskrisen!) skal jeg ud at have mig en storebror til min mac mini, en 20" iMac :)

Må sgu indrømme jeg er blevet hooket on Apple :) efter at have haft mini'en (mediacenter) i lidt over en måned.

Da jeg ikke bryder mig om  Apples trådløse tastatur og mus regner jeg med at købe følgende:

• Logitech diNovo Keyboard Mac Edition
  • Logitech MX 620 Cordless Laser Mouse

Jeg ville så lige høre om der er nogen der ved om mus og tastatur kan køre på den samme forbindelse, så løsningen kun optager en usb-port?

Har googlet det, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget.

Evt forslag til andet tastatur/mus i samme prisklasse modtages gerne :). Tastatur skal selvfølgelig have mac-tasterne.

Edtwodth

Redigeret af edtwodth - 25-Maj-2009 kl. 23:34
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 12:50

Hej. Jeg har selv haft Logitech diNovo Edge tastatturet og - wow, kan man nu få det med numerisk tastatur? Hmm, men det er måske ikke genopladeligt på samme måde som diNovo Edge - lidt ærgeligt synes jeg.

Nå men altså jeg havde diNovo Edge og V270 sæt med mus og numerisk tastatur. Jeg spurgte Logitech om det samme og svaret var at musen ikke kunne parres på samme Bluetooth nøgle som tastaturet fordi hvert produkt og dets bluetooth USB dongle er parret til hinanden. Men er der der ikke indbygget bluetooth i mac'en??

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 12:57

Nå, det var V250 musen og sættet. Herunder mere information (svar fra Logitech):

Dear Mr. Pedersen,

Thank you for contacting Logitech's Electronic Technical Support.

I understand that you would like know if you can connect the diNovo Edge Keyboard with the in-built Bluetooth stack of your laptop.

Yes, you should be able to connect and use the Logitech diNovo Edge Keyboard with the Bluetooth enabled laptop.

The Logitech V250 Cordless Mouse and Number Pad Kit for Notebooks work on 27 MHz Fast RF technology whereas the Logitech diNovo Edge Keyboard works on Bluetooth technology.

Please note that it is not possible to use a common receiver for these devices as they work on different frequencies.

You will need to connect the USB mini receiver of the Logitech V250 Cordless Mouse and Number Pad Kit for Notebooks for the device to work.
---------------------

Dear Mr. Pedersen,

Thank you for contacting Logitech's Electronic Technical Support.

I understand that you would like know if you can connect the diNovo Edge Keyboard with the in-built Bluetooth stack of your laptop.

Yes, you should be able to connect and use the Logitech diNovo Edge Keyboard with the Bluetooth enabled laptop.

The Logitech V250 Cordless Mouse and Number Pad Kit for Notebooks work on 27 MHz Fast RF technology whereas the Logitech diNovo Edge Keyboard works on Bluetooth technology.

Please note that it is not possible to use a common receiver for these devices as they work on different frequencies.

You will need to connect the USB mini receiver of the Logitech V250 Cordless Mouse and Number Pad Kit for Notebooks for the device to work.

Thorvald.
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:01
Hverken diNovo Mac eller MX 620 er bluetooth og det er ikke muligt at bruge en receiver til både mus og keyboard.

Det er kun hvis du køber et desktopsæt hvor du får mus og tastatur samlet at du kan nøjes med en.

Jeg ved ærligtalt ikke om man kan bruge den indbygget bluetooth til at forbinde med Logitechs bluetooth enheder. Jeg har aldrig prøvet med mit diNovo Edge.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:11
Ifølge mit indlæg kan man godt bruge DiNovo Edge med den indbyggede bluetooth.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 14:33
Hej tak for jeres svar :)

Det er dinovo til mac, der er der ikke blåtand på det nævnte tastatur eller mus.

Stillede også spørgsmålet på eksperten.dk, og der var der en der havde brugt samme forbindelse.

Edtwodth

Redigeret af edtwodth - 26-Maj-2009 kl. 14:34
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 15:41
Jo der er Bluetooth USB dongle med mac-modellen. Se dette link. Der er nævnt modtageren og der er vist signaturen for - ahh nej det er signaturen for USB ikke Bluetooth. Øv så har Windows versionen heller ikke Bluetooth - det er da et tilbageskridt - specielt når det er til bærbare computere... Jeg skriver fluks til Logitech - for det er ellers nogle lækre produkter de laver!

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 16:25
Det er helt sikkert nogle lækre produkter de laver :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:41

Ja, jeg er faktisk ret vild med det "keyboard for notebooks", det er da lækkert. Selvom jeg har en stor bærbar (17") så har jeg længe drømt om følgende setup: Når jeg er i DK og arbejder (hjemme i lejligheden), så står computeren i det ene hjørne af skrivebordet og jeg har så ekstern tastatur en 24" ekstern skærm sat til. Det ville være lækkert. Når jeg arbejder med 3D design af bygnings konstruktioner er det lækkert at have en god stor skærm og et godt tastatur med numerisk tastatur. - Måske til efteråret... Jeg drømmer også lidt om at købe en ny bærbar, f.eks. Toshiba's Qosmio G50, tror jeg den hedder eller Fujitsu-Siemens Xi3650. For den Toshiba jeg har nu er ikke helt min egen, men 87% er betalt af firmaet. Jeg vil gerne have en computer jeg med god ret kan sige er min egen.

Én af de to ovennævnte bærbare, Logitechs "keyboard for notebooks", og min gode Logitech V270 Bluetooth mus og en god 24" ekstern skærm - lækkert setup...

Thorvald.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 20:06
Der er meget få BT kapable mus og tastaturer på markedet i dag. Du skal op i det store dinovo sæt for at få BT med i. (altså media desktop udgaven hvor musen også er med.) Alternativt måske et mx5500 sæt!! Men med dinovo sættet er der nok også nogle ting der ikke vil virke når du sætter det til en mac. Det samme gælder også mx5500. Logitech skriver nemlig ikke at det er kompatibelt med OSX, men basisfunktionerne virker nok fint.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Der er meget få BT kapable mus og tastaturer på markedet i dag. Du skal op i det store dinovo sæt for at få BT med i. (altså media desktop udgaven hvor musen også er med.) Alternativt måske et mx5500 sæt!! Men med dinovo sættet er der nok også nogle ting der ikke vil virke når du sætter det til en mac. Det samme gælder også mx5500. Logitech skriver nemlig ikke at det er kompatibelt med OSX, men basisfunktionerne virker nok fint.

Nu ved jeg ikke lige om det var til mig, men det var nu dinovo mac edition jeg havde kig på, der er der ingen problemer med mac :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 20:22
Hej Edtwodth
Det var det sådan set. og du har ret i at der ikke er problemer med dinovo for mac, men hovedideen var jo at få både en mus og keyboard på samme input, men det er ikke på nogen som helst måde muligt at bruge samme forbindelse (har selv prøvet! :-( )
OG vedkommende på eksperten er så stik imod hvad Logitech siger. Hele grunden til de er parret er jo netop af sikkerhedsgrunde. De må IKKE kunne kobles sammen da du jo rent faktisk kan risikere at en anden person i en eller anden radius ville kunne koble sig på din maskine, og det er noget forfærdeligt rod.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu