recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 100/200hz demo video?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket100/200hz demo video?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Emne: 100/200hz demo video?
    Sendt: 26-Maj-2009 kl. 23:21
Håber i kan hjælpe her

Jeg søger et klip hvor man tydelig kan se fordelen i at bruge 100 og 200hz.
Jeg så engang klippet på en messe hvor 3 sony TV stod ved siden af
hinanden(w4000/w4500/z4500) med en video af en masse scener hvor der
blev panoreret over nogle landskaber osv.

Nogen der ved hvor man kan finde sådan klip?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 01:17

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Håber i kan hjælpe her

Jeg søger et klip hvor man tydelig kan se fordelen i at bruge 100 og 200hz.
Jeg så engang klippet på en messe hvor 3 sony TV stod ved siden af
hinanden(w4000/w4500/z4500) med en video af en masse scener hvor der
blev panoreret over nogle landskaber osv.

Nogen der ved hvor man kan finde sådan klip?

Jeg vil helt generelt anbefale at folk bruger HD Basics skiven til den slags ting. Der er nogle demo-sekvenser både i 24p og i 60p, der er designet til at afsløre alverdens mulige og umulige egenskaber i billedet, og rigeligt med sekvenser der vil afsløre forskellei skærmes egenskaber i forbindelse med kalibrering. Fordelen ved at bruge HD Basics til det, er udover at der inden for ret kort tid afsløres rigtigt mange relevante ting, at det kan være et fælles holdepunkt, så man kan pege på et specifik sekvens i et specifikt demo-klip. Det kan man naturligvis også med forskellige film, men demo-sekvenserne på skiven dækker de fleste relevante situationer på én skive, og det gør den optimal til formålet. Jeg synes faktisk at dette er en meget overset funktion ved denne skive, hvor de fleste taler om test-billederne, men demo-sekvenserne er faktisk en af de mest anvendelige detaljer ved denne skive. Det vigtigste i denne sammenhæng, er at sekvenserne ikke er designet specifikt til at få en bestemt funktion eller feature til at se godt eller dårligt ud, men til at demonstrere skærmens evne til at gengive et meget bredt udvalg af programmateriale, uden særlige hensyn til de teknologier der benyttes til at gøre det. Derfor er sekvenserne hverken bias'ed for motion interpolation, eller imod det - du ser ganske enkelt hvad følgerne er, såvel fordele som ulemper, med forskelligt materiale. De sekvenser du har set i en Sony opstilling, har formentligt haft til formål at forherlige en bestemt feature, og er derfor ikke nødvendigvis repræsentative for hvad du vil opleve i praksis, på samme måde som demo-sekvenserne på HD Basics.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu