Hej
jeg har nogle pørgsmål omkring det at lave blu-ray film.
Jeg plejer at bruge et program der hedder cornvertxtodvd, som er et super fedt program, der både sætter undertekster og laver menuer på ens film.
Men nu vil jeg så gerne begynde at lave blu-ray film, men gerne af samme princip, som jeg gjorde med alm dvd film, altså via cornvertxtodvd.
jeg ved jeg skal downloader en torrent med filen mkv, men jeg har læst mig frem til, at jeg ikke bare kan brænde disse filer ned på blu-ray, da filen ikke vil kunne vises på en blu-ray afspiller. Så det siges jeg skal konvatere min mkv fil til en m2ts fil, for filmen kan ses på min afspiller. Men hvilket program kan gøre dette? Når jeg har konvateret filen vil jeg gerne have den over i mit program cornvertxtodvd, så jeg kan lave menuer på filmen og sætte undertekster på den, for så at brænde den ud på en blu-ray disc.
Spørgsmålet er så bare om det kan lade sig gøre, og om cornvertxtodvd overhovdet kan arbejde med blu-ray fil? og og om min mkv fil vil midste sin kvalitet ved at brænde med dette program, så hvis nogle kunne sige mig hvad der skal til, for at fuldende sådan en blu-ray fim, må i meget gerne skrive!
Hilsen Mads
Redigeret af mm1992 - 27-Maj-2009 kl. 15:25