recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Le32455c indstilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung Le32455c indstilling

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nsane206 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Le32455c indstilling
    Sendt: 27-Maj-2009 kl. 15:25

Hej alle

Jeg har lige erhvervet mig sådan en skærm til soveværelset, men er ikke helt tilfreds med indstillingerne på det, er der nogen der har sådan en skærm eller er det bare panelets skyld?

Og kan jeg bruge følgende cam modul til den? jeg har viasat.

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2196_Viaccess- I-II-CAM--V484---by-Edision----auch-HDTV-MPEG4-.html/XTCsid/ 01e8f119230bbb9ad9a6177bf1bb795d

Mvh Hans

Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 22:55

Sæt først og fremmest Tv'et i film-mode, og vig endelig uden om dynamisk og standard. Dernæst skal du justere baggrundslys til 0. Det kan ummidelbart give et lidt mørkere billede, eller måske virke lidt mere mat, i forhold til før, men det er et skridt i den rigtige retning, for det kan finjusteres ved at indstille kontrasten og lysstyrken, så du får et fornuftigt mix af et forholdsvis naturligt og korrekt billede.

Deaktiver alle billedforbedringssystemer som DNIE og sæt Skarphed på 0. Farvetemperaturen skal ligge på Varm2. 

Køb evt. en kalibreringsdvd fra Hifi-Klubben til 200 Kr, som endda er billigere på amazon.co.uk, for at optimere billedet på flere områder, blandt andet farvegengivelsen.

Hvis gøres rigtigt, vil du opleve væsentlige forbedringer.

Desværre er de fleste af Samsungs's Tv efter min mening forfærdelige at kigge på i standardindstillingerne, men heldigvis har de så et hav af forskellige indstillingsmuligheder, selv i de billige modeller. For at udnytte dem på bedst mulig vis, kunne en mulighed endnu engang være en kalibreringsdvd, men ellers er vi ovre i deciderede ISF kalibreringer.

Til top
nsane206 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2007
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 08:42

Ok tak for det, det vil jeg prøve i aften.

Hvad med dette spørgsmål. Kan følgende cam modul bruges til den? jeg har viasat.

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2196_Viaccess- I-II-CAM--V484---by-Edision----auch-HDTV-MPEG4-.html/XTCsid/ 01e8f119230bbb9ad9a6177bf1bb795d

Mvh Hans

Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 22:29
Ja, det ser ud til, at det sagtens kan bruges.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 19:26

Du kan evt. tage og kigge på dette billede, for at få en lille idé om, hvordan det kunne se ud, efter en "kalibrering". Man får selvfølgelig ikke det fulde indtryk eller den helt korrekte gengivelse, i forhold til hvordan billedet ser ud i virkeligheden, men måske kan du bruge det alligevel. Billedet er taget 1 M. fra kameraet

http://img3.imageshack.us/my.php?image=dscn1144t.jpg

Redigeret af vasif - 31-Maj-2009 kl. 19:31
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu