|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nsane206 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() Sendt: 27-Maj-2009 kl. 15:25 |
Hej alle Jeg har lige erhvervet mig sådan en skærm til soveværelset, men er ikke helt tilfreds med indstillingerne på det, er der nogen der har sådan en skærm eller er det bare panelets skyld? Og kan jeg bruge følgende cam modul til den? jeg har viasat. Mvh Hans |
|
Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
|
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Sæt først og fremmest Tv'et i film-mode, og vig endelig uden om dynamisk og standard. Dernæst skal du justere baggrundslys til 0. Det kan ummidelbart give et lidt mørkere billede, eller måske virke lidt mere mat, i forhold til før, men det er et skridt i den rigtige retning, for det kan finjusteres ved at indstille kontrasten og lysstyrken, så du får et fornuftigt mix af et forholdsvis naturligt og korrekt billede. Deaktiver alle billedforbedringssystemer som DNIE og sæt Skarphed på 0. Farvetemperaturen skal ligge på Varm2. Køb evt. en kalibreringsdvd fra Hifi-Klubben til 200 Kr, som endda er billigere på amazon.co.uk, for at optimere billedet på flere områder, blandt andet farvegengivelsen. Hvis gøres rigtigt, vil du opleve væsentlige forbedringer. Desværre er de fleste af Samsungs's Tv efter min mening forfærdelige at kigge på i standardindstillingerne, men heldigvis har de så et hav af forskellige indstillingsmuligheder, selv i de billige modeller. For at udnytte dem på bedst mulig vis, kunne en mulighed endnu engang være en kalibreringsdvd, men ellers er vi ovre i deciderede ISF kalibreringer. |
|
![]() |
|
nsane206 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
Ok tak for det, det vil jeg prøve i aften. Hvad med dette spørgsmål. Kan følgende cam modul bruges til den? jeg har viasat. Mvh Hans
|
|
Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
|
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Ja, det ser ud til, at det sagtens kan bruges.
|
|
![]() |
|
![]() |
Du kan evt. tage og kigge på dette billede, for at få en lille idé om, hvordan det kunne se ud, efter en "kalibrering". Man får selvfølgelig ikke det fulde indtryk eller den helt korrekte gengivelse, i forhold til hvordan billedet ser ud i virkeligheden, men måske kan du bruge det alligevel. Billedet er taget 1 M. fra kameraet http://img3.imageshack.us/my.php?image=dscn1144t.jpg
Redigeret af vasif - 31-Maj-2009 kl. 19:31 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |