Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mimik
Ny bruger
Oprettet: 04-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
|
Emne: Pioneer KRP 600-A Sendt: 26-Maj-2009 kl. 20:59 |
Jeg har for nyligt udskiftet mit XDE 436 Pioneer med en KRP600 A - Det er en dejlig størrelse - dog er jeg ikke helt tilfreds med sidevejs panoreringer. Jeg har Canal Digital HD box som kører 720p og en PS3 som jeg kører bl.a. Blueray på i 1080p - begge giver et fantastisk billede - dog synes jeg ikke at bevægelserne sidevejs på skærmen er tilfredsstillende. Er der specielle indstillinger som jeg skal gøre brug af ?? Al hjælp og tips udbedes !
|
/Michael
|
 |
Søren Ingemann
Super bruger
Oprettet: 31-December-2004
Point: 497
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:47 |
Hej Michael - og tillykke med det nye TV .
Jeg vil anbefale dig at vælge billedindstillingen PURE (REN hvis du har valgt dansk sprog), og så i øvrigt slå alle såkaldte 'billedforbedrende kredsløb' fra. Hos mig kører alle panoreringer flydende.
På sigt kan du eventuelt overveje at få TV'et professionelt kalibreret. På den måde er du helt sikker på at få det helt optimale ud af skærmen .
|
 |
Mimik
Ny bruger
Oprettet: 04-Marts-2009
Point: 19
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 22:01 |
Hej Søren
Jeg synes jeg har prøvet samtlige indstillinger jeg har læst om på nettet - men uden held - måske er der noget galt med skærmen ? Kan afstanden til skærmen have noget at sige ?
|
/Michael
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 22:33 |
det kan være signalafhængig lidt efter hvad kanal du ser.
Jeg kører selv 1080i udfra min yousee boks og kører indtil jeg får min skærm isf kalibreret i "ren" indstilling og jeg syntes ikke der er problemer... men du kan ikke forvente samme kvalitet som blue ray på en kanal digital boks den er "kun" hd også kører den ikke 24fps, hvor blue ray er full hd og 24fps det vil stå bedre... iøvrigt er de fleste af dine kanaler sikkert også "bare" et sd signal... men alt andet lige bør det være klar bedre kvalitet end analogt.
Jeg kører dog sel med en dvdo scaler mellem min yousee boks og min krp-600a måske det gør at jeg er mere tilfreds ved panoreringer for det er her den bla. kommer til sin ret.
|
Mvh
René
|
 |
Søren Ingemann
Super bruger
Oprettet: 31-December-2004
Point: 497
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 23:49 |
Mimik skrev:
Hej Søren
Jeg synes jeg har prøvet samtlige indstillinger jeg har læst om på nettet - men uden held - måske er der noget galt med skærmen ? Kan afstanden til skærmen have noget at sige ? |
Jeg er ret sikker på at afstanden ikke er et issue. Er det fra både CanalHD-boksen og blu-ray fra PS3 du oplever det? Først og fremmest, hvilken billed-mode bruger du? (Optimum, Standard, Dynamic, Movie, Pure, Game eller User?) Har du evt. prøvet at de forskellige Drive Modes? Det indstiller du ved at trykke Home Menu -> Setup -> Option -> Drive Mode. Bemærk at du først finder menupunktet på side 2 under Options. Jeg anvender Drive Mode 1, og har som sagt ikke skyggen af hakken/lagging ved sidebevægelser. Jeg har lige testet på mit eget nu, og ved Drive Mode 3 er der voldsom lagging ved sideverts bevægelser - så måske er det her løsningen ligger.
|
 |
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
|
Sendt: 28-Maj-2009 kl. 10:20 |
Forklaringen på, at man oplever hak i panoreringer ved Drive Mode 1 er, at TV'et i Drive Mode 1 altid vil afspille ved 60Hz (uanset indstilling af Pure Cinema) med mindre TV'et fodres med et 24p-signal.
Om man anvender Drive Mode 1 eller 2 har kun betydning for afspilning af 50Hz-kildemateriale (de to indstillinger giver 75[Hz] hhv. 100[Hz] afspilning).
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 28-Maj-2009 kl. 10:35 |
bantam skrev:
Forklaringen på, at man oplever hak i panoreringer ved Drive Mode 1 er, at TV'et i Drive Mode 1 altid vil afspille ved 60Hz (uanset indstilling af Pure Cinema) med mindre TV'et fodres med et 24p-signal.
Om man anvender Drive Mode 1 eller 2 har kun betydning for afspilning af 50Hz-kildemateriale (de to indstillinger giver 75[Hz] hhv. 100[Hz] afspilning).
| nu får jeg jo snart en 500M og skal have en recdere på en hdmi og nummer 2 skal tilsluttets til en forstærker. skal den så står på drive mode 2 til 50hz problemet er bare jeg skal have tilsuttes en blu-ray og en dvdafspiller til forstærkeren. Men hvis den så står drive mode 1, så vil dvd jo hakke når jeg bruger den.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 28-Maj-2009 kl. 10:35 |
bantam skrev:
|
Jeg har på min dvdo scaler låst output signalet til 50hz og jeg har valgt drive mode 2 på min skærm, vil det ikke være mest optimale valg for begge?
Jeg kører kun signaler igennem scaleren fra DVD afspiller samt yousee boks, blue ray kører jeg direkte i skærmen uden om scaleren.
|
Mvh
René
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 28-Maj-2009 kl. 10:45 |
bantam skrev:
|
Jeg kan slet ikke hitte ud af det med de drive modes
Hvad skal den stå på ved henholdsvis alm. tv, dvd og bluray?
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
bantam
Guld medlem
|
Sendt: 28-Maj-2009 kl. 11:21 |
rhsin skrev:
Jeg har på min dvdo scaler låst output signalet til 50hz og jeg har valgt drive mode 2 på min skærm, vil det ikke være mest optimale valg for begge?
Jeg kører kun signaler igennem scaleren fra DVD afspiller samt yousee boks, blue ray kører jeg direkte i skærmen uden om scaleren.
|
Det lyder rigtigt, hvis dine kilder er 50Hz. Men hvad med BD - bliver 24p konverteret til 50Hz i scaleren? Kan du låse op, således at 24p passerer igennem? Drive Mode 2 bør stadig være OK, hvis du kan få 24p igennem.
Er dit TV ISF-kalibreret?
|
 |
bantam
Guld medlem
|
Sendt: 28-Maj-2009 kl. 11:22 |
furious jt skrev:
Jeg kan slet ikke hitte ud af det med de drive modes
Hvad skal den stå på ved henholdsvis alm. tv, dvd og bluray?
|
Drive Mode 2 er OK.
Redigeret af bantam - 28-Maj-2009 kl. 11:22
|
 |
bantam
Guld medlem
|
Sendt: 28-Maj-2009 kl. 11:26 |
xcardman skrev:
nu får jeg jo snart en 500M og skal have en recdere på en hdmi og nummer 2 skal tilsluttets til en forstærker.
skal den så står på drive mode 2 til 50hz
problemet er bare jeg skal have tilsuttes en blu-ray og en dvdafspiller til forstærkeren. Men hvis den så står drive mode 1, så vil dvd jo hakke når jeg bruger den. |
Jeg skal lige have opklaret noget:
1. Hvilken type recorder er der tale om? Hvilket signal modtager den? Har den en upscaler indbygget i udgangen?
2. Prøv lige at forklare det med, at "nummer 2 skal tilsluttets til en forstærker". Er det den forstærker, som BD- og DVD-afspillerne er tilsluttet?
Redigeret af bantam - 28-Maj-2009 kl. 11:26
|
 |