recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SR til UE55B7070 og BD-P3600 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSR til UE55B7070 og BD-P3600 ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tomcat27 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Juli-2008
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: SR til UE55B7070 og BD-P3600 ?
    Sendt: 26-Maj-2009 kl. 22:25

Hej, ja som overskriften siger står jeg og overvejer at udskifte min Denon AVR-1905 og DVD-1910 med en ny forstærker.

Håber at kunne få noget i omkring 6000 kroners klassen. Ser faktisk udelukkende TV og film på det setup. har 5.1 højtalere af rimelig kvalitet.

Stereo funktionen skal aldrig bruges. Der skal dog kobles en Nintendo Wii over forstærkeren, og derfor skal denne have HDMI.

Derudover må forstærkeren meget gerne have HDMI-CEC eller hvad det hedder så jeg kan nøjes med 1 fjernbetjening.

Forslag ?

På forhånd tak.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 19:21

Ingen der har nogle fornuftige bud ?

Jeg overvejer følgende:

Marantz SR6003

Omkyo TX-SR706

NAD T747

Denon AVR-2809

Nogen der kan sige noget for og imod de udvalgte eller komme med alternativer.

Samsung UE55B7070
Samsung BD-E8500 Blu-ray med HDD
Denon AVR-4520 Reciever
B&W ASW610XP Subwoofer
B&W DM683 front
B&W HTM61 Center
B&W DM685 Bag
QED Silver anniversery kabler
Til top
jstn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 22:35
Hej Tomcat27

Jeg er super glad for min Onkyo TX-SR606, tror ikke du
vil fortryde en 706'er til dit setup. Den bliver mega
varm under brug, men spiller fantastisk. Faktisk har jeg
samme højttaler sæt som dig dog med en DALI 100 SUB.

Overvejer samme TV som dig. Lever det op til dine
forventninger? Hvordan er det ved scener med hurtige
bevægelser? Hvordan er sort-niveauet? Fungerer DLNA
efter hensigten eller bruger du det ikke?
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Tomcat27 Tomcat27 skrev:

Hej, ja som overskriften siger står jeg og overvejer at udskifte min Denon AVR-1905 og DVD-1910 med en ny forstærker.

Håber at kunne få noget i omkring 6000 kroners klassen. Ser faktisk udelukkende TV og film på det setup. har 5.1 højtalere af rimelig kvalitet.

Stereo funktionen skal aldrig bruges. Der skal dog kobles en Nintendo Wii over forstærkeren, og derfor skal denne have HDMI.

Derudover må forstærkeren meget gerne have HDMI-CEC eller hvad det hedder så jeg kan nøjes med 1 fjernbetjening. Sådan fungere denne funktion ikke helt desværre. Du kan ikke erstatte andre fjerbetjeninger selvom det er samme mærke men du kan ersatte enkelte knapper til en fjerbetjening. Du skal have fat i en programbar fjerbetjening som Logitech Harmony One, NAD HTR osv.

Forslag ?

På forhånd tak.

Du har fat en gode mærker og forstærker så du vil blive glad for enhver af dem. De har alle de funktioner du efterspørger bortset fra HDMI-CEC, som er lidt en både og funktion, ubrugelig i mine øjne.

Af Blu-Ray afspillere kan du vælger alle på marked da den kun skal bitstreame lyd signalet ud (sende et ubehandlet digital lyd signal direkte fra film skiven til forstærkeren) men hvis du har en stak dvd'er så kunne det være en ide at kigger efter nogle med bedre video processorer i til upscaling. Cd'er kan jeg se du ikke høre så det kan også være lidt ligemeget og få det med i afspilleren.

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 11:30

Hej Jeg endte med at købe en Denon AVR-2809 den spiller markant bedre end den gamle AVR-1905.

MHT til sortniveau og hurtige bevægelser ser det UE55B7070 fantastisk ud, har endnu ikke fået mig taget samme til at sætte et netkabel i for at teste DLNA funktionen, men skal nok få det gjort i løbet af ugen.

Nu ligger landet jo desværre sådan at min højttalere ikke helt længere lever op til mine krav.

Nogen forslag til et 7.1 setup ?

Skal gerne kunne holdes under 20-25.000 kroner, men det burde vel også kunne købe et udemærket sæt højttalere.

Samsung UE55B7070
Samsung BD-E8500 Blu-ray med HDD
Denon AVR-4520 Reciever
B&W ASW610XP Subwoofer
B&W DM683 front
B&W HTM61 Center
B&W DM685 Bag
QED Silver anniversery kabler
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu