|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
c_bechmann ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 28-Maj-2009 kl. 23:48 |
Hey. Jeg er ved at stykke en lowend-hjemmebiograf sammen. Lowend, fordi hverken plads, budget eller behov er særlig store. For øjeblikket har jeg:
Jeg har overvejet at købe en digital YouSee-boks, men mangler HDMI-indgange i TV'et. Desuden overlever jeg på TV-højtalerne, men kunne godt tænke mig at gøre lidt mere ved lyden. Jeg har derfor snuset rundt for at finde en eller anden måde at koble det hele sammen på. Indtil videre lyder ideen på en SONY STR-DG820. Jeg er også på udkik efter nogle højtalere,, men de skal helst være så små som muligt (cost/benefit med kæresten samt generel pladsmangel omkring TV'et). Indtil videre har jeg kik på 5x ARGON 6110S på HiFi-klubbens hjemmeside, og som subwoofer ARGON SUB 8. Indtil videre giver det et budget på:
Det er lidt i den høje ende, men kan godt overleves (så er der også lidt til evt. kabler og skruer). Spørgsmål: Er der en smartere vej til at samle alle delene end med Home Cinema recieveren (og er den i øvrigt en god enhed)? Er de forskellige dele nogenlunde dimentioneret til hinanden? Kan jeg bare smide lys-kabel i, eller er setuppet "godt nok" til at højtalerkabel er på sin plads? Evt. forslag til andre komponenter er mere end velkomne. Husk blot, at jeg har levet et helt liv med ghettoblastere og indbyggede TV-højtalere, så behovet er ikke noget med adamantium-kabler eller laserskårne højtalermembraner Redigeret af c_bechmann - 28-Maj-2009 kl. 23:49 |
|
![]() |
|
franz ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-August-2007 Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Jeg tror mange her inde vil foreslå at du kigger efter noget brugt (fx www.dba.dk) da der er mange penge at spare på udstyr der er helt i orden. Som reciever, ville jeg nok kigge efter en Onkyo 506/606. Redigeret af franz - 29-Maj-2009 kl. 10:39 |
|
![]() |
|
cktoft ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2007 Status: Offline Point: 41 |
![]() |
Du kunne også overveje at nøjes med et stereo setup istedet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |