Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
cammobil
Ny bruger
Oprettet: 19-December-2008
Status: Offline
Point: 19
|
Emne: Findes der service i Hifiklubben ??? Sendt: 29-Maj-2009 kl. 14:20 |
Jeg skriver dette indlæg for at høre om der er andre end mig der har oplevet en lige så ringe service af hifiklubben eller om det kun er et enkelt stående tilfælde det her.
Jeg er en lille smule arrig i øjeblikket, og så piiiist off på hifiklubben , at jeg bare må komme af med min galde.
Har dog forsøgt at beherske mig en anelse i mit ordvalg, for ikke at virke alt for afstumpet.
Her kommer årsagen:
I weekenden sidder jeg og surfer lidt rundt på nettet for at finde mig et Sonos startpakke system og falder over Hifiklubbens hjemmeside, hvor der i øjeblikket kører et tilbud. Her kan man på den passive zoneplayer ZP 90 med controller lave en besparelse på 1499,- og købe sættet til 3799,-.
Dette lyder i mine øjne som et glimrende tilbud og jeg ville lige se om ikke de penge kunne trylles frem i budgetet, her umiddelbart inden lønudbetalingen finder sted.
Onsdag beslutter jeg mig så for at gøre noget ved sagen, og klikker mig ind på hjemmesiden igen for at se, hvad sættet koster med levering til døren. Her finder jeg så ud af, at forsendelsen koster 90,- og beslutter derfor selv at hente varerne i butikken, der kun ligger ca 20 km fra mit hjem.
Torsdag møder jeg så op i den lokale afdeling for at købe sættet og den venlige ekspedient oplyser mig en pris, der er 700 kr. dyrere end den der var reklameret med. Det kan jeg egentlig ikke umiddelbart forstå, så jeg oplyser ham om prisen på deres hjemmeside.
Vi går herefter ind og kigger på siden, og minsandten om ikke prisen er blevet rettet i systemet nu, så det hele er steget med 700 kr. Det er jeg egentlig meget forundret over, så den unge mand beslutter at ringe til deres hovedafdeling, for at spørge om de kender til prisændringen. Han kan ikke umiddelbart få kontakt med rette vedkommende og lover at ringe tilbage til mig, så snart han har forhørt sig nærmere.
Dagen efter, om fredagen kontakter jeg selv hifiklubben, da jeg ikke har hørt noget fra dem. Nu kommer jeg så til at tale med deres butikschef og forklarer ham hele situationen forfra. Han vil dog gerne se hvad han kan gøre, så han vil lige undersøge det nærmere ringe tilbage til mig lidt senere.
Indtil videre er det gået meget godt, men da telefonen endelig ringer må der have været et eller andet der kort forinden har generet den nu involverede butikschef.
Han oplyser mig nu, at der ved en fejl har været annonceret med en for lav pris i et par dage, og at der desværre ikke er noget at stille op ved det. Jeg kan ikke købe varerne til den pris....
Jeg ved dog at prisen har været tilgængelig på deres hjemmeside hele weekenden også, så et par dage kan vist ikke gøre det, siger jeg til ham. Hertil svarer ham blot at det egentlig også er ligemeget med hvor lang tid det har været, for der er ikke noget at gøre ved det. De kan ikke sælge det til den fejl annoncerede pris og at de jo også skriver, at de tager forbehold for trykfejl. Jeg konfronterer ham så med at der egentlig stadigvæk står at man kan spare op til 2000,- på det aktive system og syntes det virker lidt underligt at besparelsens størrelse ikke er blevet rettet, når nu prisen er det.
Så sker det....Så hopper kæden af for den autoritære butikschef
Nu får jeg en forklaring der virkelig gør mig arrig.... Jeg skulle egentlig prøve at se det fra en lidt mere menneskelig side og bare forstå, at de ved en fejl havde skrevet en forkert pris OG at jeg bare ikke kunne tro at jeg kunne HUSTLE mig til en billigere pris. Det gav de aldrig noget af (rabatter) i deres butik. (Og det var bestemt ikke med den venlige stemme der blev talt med længere).
Lige netop udtrykket hustle gjorde mig egentlig lidt arrig og jeg prøvede at fortælle, at deres spar skilte i hvertfald ikke længere levede op til markedsføringsloven når den foregivne rabat ikke afspejler den reele besparelse længere.
Der var bare ikke noget at gøre ved det. Jeg kunne ikke købe varerne til den fejlagtige pris selv om det var dem der havde lavet fejlen og nu ønskede han forøvrigt ikke at tale med mig mere og blev pludselig nødt til at gå og BANG, så blev røret bare lagt på.....
Er der andre herinde end mig der også har fået en svadar af Hifiklubben om at man er en hustler når man henviser til deres egne annoncerede priser?? (selvom det er en fejl). Hvad ville I have gjort???
Egentlig kan jeg godt forstå det han siger, men finder det simpelthen ikke rimeligt, at man skal finde sig i at blive spist af på den måde. Mage til frækhed syntes jeg man skal lede længe efter....
Sonos systemet bliver nok bestilt fra England nu. De kan da levere det til den samme pris som den "fejlagtige" pris fra Hifiklubben.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8641
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 14:26 |
Besparelsen er som sådan god nok, da controlleren pt. er nedsat med 700 udover pakkebesparelsen.
Det er så ikke 2000 i her og nu besparelse, men kun 1300.
|
kennethbrdk
Guld medlem
Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1193
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 14:32 |
cammobil skrev:
Jeg skriver dette indlæg for at høre om der er andre end mig der har oplevet en lige så ringe service af hifiklubben eller om det kun er et enkelt stående tilfælde det her.
Jeg er en lille smule arrig i øjeblikket, og så piiiist off på hifiklubben , at jeg bare må komme af med min galde.
Har dog forsøgt at beherske mig en anelse i mit ordvalg, for ikke at virke alt for afstumpet.
Her kommer årsagen:
I weekenden sidder jeg og surfer lidt rundt på nettet for at finde mig et Sonos startpakke system og falder over Hifiklubbens hjemmeside, hvor der i øjeblikket kører et tilbud. Her kan man på den passive zoneplayer ZP 90 med controller lave en besparelse på 1499,- og købe sættet til 3799,-.
Dette lyder i mine øjne som et glimrende tilbud og jeg ville lige se om ikke de penge kunne trylles frem i budgetet, her umiddelbart inden lønudbetalingen finder sted.
Onsdag beslutter jeg mig så for at gøre noget ved sagen, og klikker mig ind på hjemmesiden igen for at se, hvad sættet koster med levering til døren. Her finder jeg så ud af, at forsendelsen koster 90,- og beslutter derfor selv at hente varerne i butikken, der kun ligger ca 20 km fra mit hjem.
Torsdag møder jeg så op i den lokale afdeling for at købe sættet og den venlige ekspedient oplyser mig en pris, der er 700 kr. dyrere end den der var reklameret med. Det kan jeg egentlig ikke umiddelbart forstå, så jeg oplyser ham om prisen på deres hjemmeside.
Vi går herefter ind og kigger på siden, og minsandten om ikke prisen er blevet rettet i systemet nu, så det hele er steget med 700 kr. Det er jeg egentlig meget forundret over, så den unge mand beslutter at ringe til deres hovedafdeling, for at spørge om de kender til prisændringen. Han kan ikke umiddelbart få kontakt med rette vedkommende og lover at ringe tilbage til mig, så snart han har forhørt sig nærmere.
Dagen efter, om fredagen kontakter jeg selv hifiklubben, da jeg ikke har hørt noget fra dem. Nu kommer jeg så til at tale med deres butikschef og forklarer ham hele situationen forfra. Han vil dog gerne se hvad han kan gøre, så han vil lige undersøge det nærmere ringe tilbage til mig lidt senere.
Indtil videre er det gået meget godt, men da telefonen endelig ringer må der have været et eller andet der kort forinden har generet den nu involverede butikschef.
Han oplyser mig nu, at der ved en fejl har været annonceret med en for lav pris i et par dage, og at der desværre ikke er noget at stille op ved det. Jeg kan ikke købe varerne til den pris....
Jeg ved dog at prisen har været tilgængelig på deres hjemmeside hele weekenden også, så et par dage kan vist ikke gøre det, siger jeg til ham. Hertil svarer ham blot at det egentlig også er ligemeget med hvor lang tid det har været, for der er ikke noget at gøre ved det. De kan ikke sælge det til den fejl annoncerede pris og at de jo også skriver, at de tager forbehold for trykfejl. Jeg konfronterer ham så med at der egentlig stadigvæk står at man kan spare op til 2000,- på det aktive system og syntes det virker lidt underligt at besparelsens størrelse ikke er blevet rettet, når nu prisen er det.
Nu får jeg en forklaring der virkelig gør mig arrig.... Jeg skulle egentlig prøve at se det fra en lidt mere menneskelig side og bare forstå, at de ved en fejl havde skrevet en forkert pris OG at jeg bare ikke kunne tro at jeg kunne HUSTLE mig til en billigere pris. Det gav de aldrig noget af (rabatter) i deres butik. (Og det var bestemt ikke med den venlige stemme der blev talt med længere).
Lige netop udtrykket hustle gjorde mig egentlig lidt arrig og jeg prøvede at fortælle, at deres spar skilte i hvertfald ikke længere levede op til markedsføringsloven når den foregivne rabat ikke afspejler den reele besparelse længere.
Der var bare ikke noget at gøre ved det. Jeg kunne ikke købe varerne til den fejlagtige pris selv om det var dem der havde lavet fejlen og nu ønskede han forøvrigt ikke at tale med mig mere og blev pludselig nødt til at gå og BANG, så blev røret bare lagt på.....
Er der andre herinde end mig der også har fået en svadar af Hifiklubben om at man er en hustler når man henviser til deres egne annoncerede priser?? (selvom det er en fejl). Hvad ville I have gjort???
Egentlig kan jeg godt forstå det han siger, men finder det simpelthen ikke rimeligt, at man skal finde sig i at blive spist af på den måde. Mage til frækhed syntes jeg man skal lede længe efter....
Sonos systemet bliver nok bestilt fra England nu. De kan da levere det til den samme pris som den "fejlagtige" pris fra Hifiklubben.
|
Jeg har aldrig haft problemer med Hifiklubben, herunder reklamationer. Kan sagtens forstå du føler dig dårligt behandlet hos den specifikke forhandler (måden butikschefen tiltaler dig), men tror ikke det er generelt for Hifiklubben. Jeg kan kun snakke positivt om deres forretninger i Herning og Holstebro og i deres netbutik.
|
cammobil
Ny bruger
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 14:44 |
lunddal skrev:
Besparelsen er som sådan god nok, da controlleren pt. er nedsat med 700 udover pakkebesparelsen.
Det er så ikke 2000 i her og nu besparelse, men kun 1300. |
Det har du ret i, men den tekst, hvor de oplyser om de ting er også først lige blevet sat på deres hjemmeside. Det er jo tydeligt, at den heller ikke afspejler de oplyste priser, som du selv er inde på.
Den passede dog glimrende med deres tidligere annoncerede priser.
|
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 15:03 |
Har heller aldrig oplevet nogen problemer med Hifiklubben. Var selv ansat
der for nogen år siden, og selv om de ikke kender mig mere har servicen
altid været god..
Tror det er en af de klassiske eksempler på at kommunikation er
vanskelig når man ikke kan afkode kropssprog. Uden tvivl dine
kommentarer om pris osv var retfærdige men butikschefen har nok følt
at du netop fastholdt din argumentation for at presse en mindre pris
igennem, selv om du egentlig bare ønskede at pointere endnu en fejl..
At han så reagerer så kraftigt er noget helt andet og bør ikke forekomme
at en leder.. Men vi ved selvfølgelig ikke hvad der er sket i hans liv forud
for dit opkald..
Jeg synes derudover slet ikke det er retfærdigt at dømme en hel kæde
på enkelte dårlige oplevelser. Det er desværre en efterhånden almen ting
folk på disse forums gør. Fair nok man er dårligt behandlet men det gør
ikke hele kæden og alle den butikker dårlige... Det er en dårlig ud af
måske mange gode?
Redigeret af Kief - 29-Maj-2009 kl. 15:12
|
Mvh.
Casper
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 15:13 |
netop i en kæde kan en bestyre og hans medarbjeder være dygtige og yde god service.
Mens en anden bestyre måske ikke har samme styre på tingene i en butik med samme navn.
det er jo ikke et bevist valg af hifi klubben og yde dårlig service, må man jo går ud fra.
|
cammobil
Ny bruger
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 15:19 |
Til Kief
"Jeg synes derudover slet ikke det er retfærdigt at dømme
en hel kæde
på
enkelte dårlige oplevelser. Det er desværre en
efterhånden almen ting
folk på disse forums gør. Fair nok man er dårligt
behandlet men det gør
ikke hele kæden og alle den butikker dårlige... Det er en
dårlig ud af
måske mange gode?"
Jeg syntes nu heller mit indlæg den dømmer kæden på nogen
måde. Tværtimod forsøger jeg netop at spørge ind til om
andre har oplevet noget lignede.
At det er dit indtryk, at det er sådan det foregår på
andre forums, det er fair nok. Det passer bare ikke ind i
mit indlæg, og har som sådan heller ikke været meningen.
Har selv været kunde i kæden gennem mange år, og har købt
en hel del hos dem og det er også første gang jeg har en
oplevelse noget som dette.
Kæden og produkterne fejler ikke noget, men det kan deres
service og betjening jo godt gøre ind i mellem - upåagtet
af det.
Derfor ville jeg gerne høre om historien var
enkeltstående.....
|
truehorses
Bruger
Oprettet: 16-April-2009
Point: 107
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 15:20 |
Mennesker er jo forskellige og dermed også dem som nu engang arbejder hos respektive forretning....Oplevelsen kan sikkert genfortælles om samtlige forretninger i DK....Dårlig hår dag...tja....shit happens...
|
truehorses
LG50PS7000
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 15:35 |
Bortset fra den "forkerte" besparelse, så er der intet galt i forløbet du har oplevet. Man har som erhvervsdrivende til enhver tid, mulighed for at rette priser op eller ned. Havde du derimod valgt at bestille det på nettet, da du så den lave pris, så havde bordet fanget for dem!
M.h.t. at hustle, så er det vel det du forsøger - eller snakke for din syge moster - alt sammen for at forsøge at få det til den billigere (forkerte) pris. ![](smileys/smiley2.gif)
Det er på ingen måde i orden at knalde et rør på - eller love at ringe tilbage, og så ikke gøre det.
Men resten ser jeg ikke som et problem.
M.v.h.
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 09:54 |
En anden (men ikke bedre) oplevelse!
For et par år siden tog jeg min gamle stereo-forstærker med i HiFi klubben og spurgte om den kunne repareres - den blev taget med ud i bagbutikken og kort efter fik jeg svaret at det kunne den ikke!
OK - det var hvad jeg forventede - den var 16-18 år gammel og jeg fik demonstreret en surround receiver. Valgte at købe den og så begynder det. Sælgeren kommer tilbage med en anden receiver, samme mærke men en anden model, vi havde lige brugt tid på at finde den rigtige - troede jeg! Nu blev argumentationen så at denne var ligeså god! Fik følelsen af at det var den de havde og ikke et spørgsmål om mit behov længere.
Senere købte jeg noget andet et andet sted.
Endnu senere skifte en kammerat sikringen i min gamle stereo-forstærker og nu virker den :)
I dette tilfælde synes jeg ikke betjeningen var god og bruger derfor ikke HFK - tilliden blev brudt!
Mht. prissætning så fanger bordet hvis du handler på nettet, når du køber der, og du ikke er klar over det er en fejl, så indgår I en bindende aftale.
Tror ikke man kan få varen til "forkert" pris i butikker, hvis de opdager det, de retter bare skiltet og beklager - det samme med forkerte oplysninger om besparelser, de kan få en "næse" men du kan vist ikke tvinge prisen ned.
Redigeret af FNørd - 31-Maj-2009 kl. 09:57
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
Søgge #
Ny bruger
Oprettet: 21-Maj-2009
Point: 2
|
Sendt: 02-Juni-2009 kl. 01:05 |
cammobil skrev:
Her kommer årsagen:
|
Træls oplevelse, der var slet ikke noget med mig. Jeg fik det til de 4500,- dog også i mens prisændringen var der. Men han sagde det var fordi controller, fast skulle falde til 2500. Så sys det lyder mærkelig, de har sat det op igen.
Med hensyn til england, går ud fra det er fra Sonosshop, kunne du ikke svare tilbage hvordan det er gået. Jeg er meget spændt, da jeg selv ville bestille derovre, indtil jeg så det var billigere i hifi, på det tidspunkt. Kan du ikk eogså svare med garanti, osv osv.
|
bhoejte
Ny bruger
Oprettet: 16-Juni-2008
|
Sendt: 02-Juni-2009 kl. 02:01 |
FNørd skrev:
Mht. prissætning så fanger bordet hvis du handler på nettet, når du køber der, og du ikke er klar over det er en fejl, så indgår I en bindende aftale.
Tror ikke man kan få varen til "forkert" pris i butikker, hvis de opdager det, de retter bare skiltet og beklager - det samme med forkerte oplysninger om besparelser, de kan få en "næse" men du kan vist ikke tvinge prisen ned. |
Jeg ved så ikke om mine oplevelser er unikke, men en gang imellem hænder det jo at en forretning har skrevet forkert på et tilbudsskilt, eller har glemt at tage et tilbudsskilt ned. Hvis det ikker er en indlysende fejl (f.eks. at 10000 er blevet til 1000), så plejer butikken at honorere deres tilbudsskilt. At jeg så som regel oplever at der er en ansat der styrter ned for at hive skiltet væk, det er så en anden ting. Med hensyn til Hifi Klubben, så har jeg for det meste oplevet en rimelig god service, men det hænder desværre at en aftale om at der bliver ringet tilbage ikke bliver overholdt. Det svinger lidt, alt efter hvilken person i hvliken butik man nu får fat i. Jeg er dog aldrig blevet overfuset, men jeg har generelt heller ikke været i den oplevede situation.
|