Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
david
Junior bruger
Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
|
Emne: Harmony 895 spørgsmål Sendt: 24-Maj-2009 kl. 22:18 |
Jeg har tænkt mig at købe en ny fjernbetjening som kan betjene alle mine enheder, og da jeg har en del enheder gemt i et skab har jeg fundet frem til at Harmony 895 kan bruge RF og at der medfølger en reciever med flere IR øjne til at sætte på udstyret som er gemt væk, mit spørgsmål er så, kan Harmony 895 godt bruge RF og IR samtidig, da mit TV jo ikke er gemt væk :-) og det ville ikke være så kønt med et iR øje sidende på fladskærmen..?
|
Sony X3500
Sony STR-5200ES
Sony RDR-HX900
System Audio Talent, SE175
Sony PS3, Zaptor
|
 |
vipmlo
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
|
Sendt: 25-Maj-2009 kl. 01:24 |
Ja det kan den. I forbindelse med konfigureringen definerer du hvilke enheder der skal styres via RF hhv. IR.
|
|
 |
prinder
Super bruger
Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
|
Sendt: 25-Maj-2009 kl. 09:40 |
david skrev:
kan Harmony 895 godt bruge RF og IR samtidig, da mit TV jo ikke er gemt væk :-) og det ville ikke være så kønt med et iR øje sidende på fladskærmen..?
|
Som nævnt så kan en Hamrony 895 godt både anvende RF og IR samtidig. Hvis du har mulighed for det vil jeg dog anbefale dig at bruge RF på alle enheder. Grunden til det er at når de "aktiviteter" du opretter i remote afvikles gøres dette sekventielt. Hvis du fx. laver en aktivitet der hedder "Se DVD" så vil den typiske sekvens være noget lignende: Tænd TV Tænd DVD-afspiller Vent 5-10 sekunder (indtil TVet er klar til at modtage input) Skift til HDMI-indgang. Hvis du anvender IR til TVet og ikke sørger for at fjernbetjeningen peger mod det under hele perioden hvor aktiviviteten startes skifter den ikke til HDMI-indgangen og du skal rette op på dette efterfølgende. Bruger du i stedet RF kan du lægge fjernbetjeningen fra dig i sofaen og det virker hver gang.
Redigeret af prinder - 25-Maj-2009 kl. 09:41
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
|
 |
david
Junior bruger
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 20:48 |
Tak for jeres svar, så er den bestilt..
|
Sony X3500
Sony STR-5200ES
Sony RDR-HX900
Sony PS3, Zaptor
|
 |
prinder
Super bruger
Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:15 |
david skrev:
Tak for jeres svar, så er den bestilt..
|
Velbekomme. Jeg er sikker på du bliver glad for den. Du kan godt begynde så småt at sætte dig ind i det software der skal bruges til at programmere den. Det kan hentes fra Logitechs hjemmeside og du kan godt konfigurere fjernbetjeningen inden du får den og så lægge dine indstillinger ned i den når du får den. Det er ikke det bedste stykke software der findes, men der er utrolig mange muligheder for at fintune fjernbetjeningen så den kommer til at virke helt perfekt. Held og lykke med den
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
|
 |
david
Junior bruger
|
Sendt: 30-Maj-2009 kl. 00:29 |
Nu har jeg brugt nogle timer på programmering af den, og ind til videre virker det meget godt, har dog et problem og det er min Zaptor boks, der skal jeg ofte trykke flere gange på tasterne før den gider at reagere. Er der andre herinde som også oplever det.? Problemet er måske at jeg ikke rigtig kan se på fronten af Zaptor boksen hvor IR modtageren sidder, og er derfor i tvivl om jeg har monteret IR øjet det rigtige sted.
|
Sony X3500
Sony STR-5200ES
Sony RDR-HX900
Sony PS3, Zaptor
|
 |
bphhm
Guld medlem
Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1145
|
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 08:21 |
Hvis du fortsat har problemer så kan du faktisk nøjes med at lægge emitteren foran boksen pegende på forpladen. Det gør jeg med nogle af mine enheder
|
 |