|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Skinner ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Status: Offline Point: 75 |
![]() Sendt: 28-Maj-2009 kl. 19:29 |
Hej Jeg står og mangler en infrarød transmitter som jeg kan koble til min computer via et USB stk. Det er planen at jeg vil bruge mit tv-tunerkort og orb.com til at stream live tv over nettet og for at kunne skifte kanal på min set-top boks, så skal jeg bruge en transmitter til at sidde foran denne boks. Vil man kunne bruge en IR usb dongle, sådan en som man bruger til at forbinde computeren til f.eks. mobilen med? Vil man kunne benytte en bærbars integrerede infrarød port til at skifte kanal med, blot set-top boksen står lige foran den? Håber I kan hjælpe mig. Mvh. Jacob |
|
![]() |
|
![]() |
Kan man evt. bruge den port der er i mit tv-tunerkort og så sætte et kabel i med en EYE i den anden ende foran min set-top boks?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ingen der ved noget?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Hvis du kan finde en microsoft fjernbetjening og remote, har denne indbygget en IR-blaster, som vil kunne anvendes til formålet... Dog kan man i stedet lave en løsning uden setopboks. som er bedre.. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Jeg har selv en usb uirt som jeg købte over ebay.co.uk
virker fortræffeligt http://www.usbuirt.com/ http://cgi.ebay.co.uk/USB-UIRT-56k-enhanced_W0QQitemZ1303092 99808QQcmdZViewItemQQptZUK_Collectables_InputDevices_RL?hash =item1e570a1e60&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A 1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A 50 Redigeret af Briam - 31-Maj-2009 kl. 07:31 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har tænkt på sådan en her: http://www.techhaus.dk/product_info.php?products_id=2998 Virker det hvis jeg sætter den i mit tunerkort og så hen til min set-top boks? Hvad er det for en løsning uden set-top boks du snakker om avh? |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Jeg tænker at et klient/server setup må kunne bruges..
Redigeret af avh - 31-Maj-2009 kl. 00:02 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Jamen orb.com kan kommunikere vha. en IR blaster, men kan den gøre dette igennem mit tunerkort eller skal den gøre det igennem USB?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis orb har support af en IR-blaster, har dette nok ikke noget at gøre med TV-kortet.... |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Dvs. at jeg skal have fat i en IR blaster der tilkobles via USB eller også så skal jeg have et remote control program så jeg kan styre mit tv-tunerkort software. Hvad er den billigste IR blaster man kan få og hvor kan man købe den? Er en IR blaster det samme som f.eks. en IR usb dongle, som man bruger til at forbinde sin computer til sin mobiltelefon? |
|
![]() |
|
![]() |
Ir-blaster er en enhed, der udsender et IR-signal, som f.eks. på en sådan måde af det forstås af en setopboks. Og skal du reelt anvende en IR-blaster, når det kommer til stykket??? |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jamen nu er jeg kommet helt i tvivl. Jeg har et tv-tunerkort sat i min computer. Derved er det muligt at sende live tv over internettet via orb.com. Det jeg ikke kan, er at skifte kanal, da kanalen skal skiftes på min set-top boks. Da jeg ikke sidder vedsiden af denne boks med en fjernbetjening, så skal jeg have en genstand som kan sættes i computerens USB port og som agere fjernkontrolleret fjernbetjening. Hvilken en genstand skal jeg have? er det en IR blaster, eller er hvordan? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |