|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
![]() Sendt: 30-Maj-2009 kl. 18:09 |
Hejsa
Har lige erhvervet mig sådan en fætter. Syntes den spiller godt og spiller dybt, men den er meget 'bulder' agtig, som om den ikke spiller helt rent? Håber det er fordi den ikke er tilspillet. Har haft den siden onsdag og har spillet en 7-9 timer. Mit rum er ca 30 kvadratmeter og med trægulv. Hvor lang tid tager det ca normalt for en sub at blive spillet til? Kan det være noget indstilling der er forkert? Håber i kan hjælpe |
|
![]() |
|
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
Enheden ændrer lydkarakteristik de første 150-200 timer, men det du beskriver har ikke noget med tilspilning at gøre. Du har placeret den dårligt, indstillet den forkert og måske (?) endda også placeret den i et besværligt rum.
Køb en SVS AS-EQ1 og få det optimale ud af din sub. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har indstillet den efter manualen, så opsætningen skulle være ok. Men tror også det er mit rum der er dumt. Og jeg kan desværre ikke placere den anderledes end hvor den er nu. Tror jeg bytter den med en PB12 plus.. |
|
![]() |
|
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
Har du plads til en box subwoofer, burde du efter min mening have valgt sådan en fra starten. Men i dit tilfælde vil det ikke gøre den store forskel, da dit rum og palceringen vil skabe problemer uanset. Kan du ikke optimere rummet (rette de akustiske fejl og mangler det har) og placere subben lige præcis dér hvor den bør stå, kan du lige så godt opgive at få god basgengivelse uden digital korrektion.
Udvid enten med en AS-EQ1, eller køb en XTZ 99 W12 DSP / XTZ Sub Amp 1 DSP + 99 W12.18P hvis du vil have en super god sub til (forholdsvis) billige penge, som har indbygget DSP korrigerin. Hvis ikke du har travlt, vil jeg dog anbefale dig at vente til sensommeren/efteråret. XTZ har nye avancerede DSP løsninger under opsejling til en stereoforstærker der skal konkurrere med Lyngdorf, og det projekt vil jeg meget nemt kunne tro også fører til nye sub DSP'er der skal konkurrere med AS-EQ1, som pt. nok er den bedste og mest avancerede løsning på markedet. Redigeret af Henrik Nygaard - 31-Maj-2009 kl. 01:24 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har haft en sub med nedadvendt enhed før og der spillede den også rigtigt dårligt. Ved ikke lige hvorfor mit rum ikke kan lide den slags subs. Den jeg havde lige inden jeg købte svs'en var en ganske normal sub og der var ingen problemer overhovedet ps. syntes 6000kr er for meget at ofre på den AS-EQ1. |
|
![]() |
|
![]() |
Min sub står imellem centeren og min venstre højttaler ,så placeringen burde være ok. Ved dog godt med den Ultra den helst skal stå i et hjørne.. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvilken vej enheden vender, er stort set uden betydning. De frekvenser en subwoofer genererer er omnidirektionelle og dermed ikke retningsbestemte. Men det er slet ikke utænkeligt, at dit trægulv kan gøre det til et problem. Sådan noget skidt ser flot ud, men kan gøre et rum til et akustisk helvede!
Hvis du synes at det løber op i for mange penge, så send din SVS tilbage og køb en af de XTZ løsning med DSP jeg linkede til. Det vil slå en PB12 Plus med adskillige længder, og specielt når du har et rum der driller! |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
AS EQ-1 eller andet DSP vil ikke ændre på forholdende hvis dit rum er helt af h til rent akkustisk. har du mulighed for at lave en tegning med afstand angivelser og fortælle lidt mere om gulv (trægulv kan være meget forskelligt) og møbelment i dit rum? Redigeret af kim olsen - 31-Maj-2009 kl. 17:33 |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ændre på forholdene - jo.
Gøre lyden optimal - nej. Naturligvis kan en DSP ikke rette op på helt umulige opsætninger, og er der f.eks. en total udfasning ved en bestemt frekvens, kan selv den bedste DSP ikke gøre noget - MEN! Han skriver jo, at han havde gode resultater med sin tidligere sub. Og så kan akustikken jo ikke være så ringe, at det er helt umuligt at nå en nogenlunde jævn frekensgang med lidt hjælp fra en DSP. Selv med dårlig placering og et alt for tomt rum + malede betonvægge, har jeg hørt en DIY sub spille ganske anstændigt med lidt hjælp fra en XTZ Sub Amp 1 DSP. Redigeret af Henrik Nygaard - 31-Maj-2009 kl. 19:48 |
|
![]() |
|
![]() |
Kim Olsen - jamen mit rum er ganske normalt, har endda gulvtæpper på så akkustiken er ok. Havde engang en Kef sub hvor enheden også pegede ned mod gulvet, den lød også forfærdeligt. Den jeg havde inden ultraen var en ganske normal sub og den spillede rigtig godt.
Henrik Nygaard - Hvis jeg købte 2 stks 99 W12.18P et stk Sub Amp 1 dsp og en room analyzer, burde jeg så være nogenlunde kørende? |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
SvS PBultra13 har en ganske stor palet af indstillingsmuligheder, men det er vigtigt at alt er indstillet rigtigt, jeg har selv oplevet hvordan eks. en portet indstilling ikke lød rigtigt fordi at man havde glemt at fortælle subben hvilken port indstilling der blev benyttet. jeg har derfor svært ved at se at det er andet end indstillingsmulighederne der skal gåes igennem, en gang til. endelig er der muligheden for at den kan være gået i stykker, har du kigget efter det? |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
![]() |
Dual W12.18 ville give et KILLER setup! Læs evt. anmeldelserne der omhandler deres W12 modeller - de er kåret som vinder af en god håndfuld tests.
Men snakker vi dual ville jeg helt klart vente på deres nye DSP løsning, eller i hvert fald opgradere til den, når den på et tidspunkt kommer på markedet. De har ikke meldt ud at de vil lave en ny sub DSP, men den fuldregister DSP enhed XTZ har under udvikling vil kræve FIR filtre eller en pendant hertil, i stedet for de nuværende IIR filtre, for at kunne korrigere i tid/fase domænet. Og den vil naturligvis kunne korrigere 2 uafhængige kanaler, da den udvikles til en stereoforstærker. Al teknikken til at lave en ny sub DSP, tilsvarende eller bedre end AS EQ-1, har de altså dermed allerede til rådighed. Så det ville undre mig meget, hvis ikke vi ser sådan en på markedet i løbet af sensommeren/efteråret. Jeg har snakket en del med Rikard fra XTZ ang. fuldregister forstærkeren, som han beskriver som "en mycket potent förstärkare med fullregister-DSP av allra senaste teknik" Så alt peger altså i retningen af high-end teknik, men til ret så overkommelige priser! ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |