recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjemmebio med blu ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjemmebio med blu ray

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rasmus35 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Juni-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: hjemmebio med blu ray
    Sendt: 02-Juni-2009 kl. 19:49

Hey.. er på udkig efter et lydanlæg som skal kunne bruges sammen/passe med en:

Samsung 46in LED TV: http://www.samsung.com/se/consumer/detail/detail.do?group=tv homeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=l ed_tv&model_cd=UE46B7070WWXXE

Jeg har iøjeblikket en bærbar DELL xps 1330, som jeg bruger som mediecenter.. jeg skal derfor bruge et lydanlæg som ville se godt ud sammen med tvet, men også have nok hdmi indgange så fjernsyn, bærbar osv kan tilsluttes...

det må gerne være et anlæg som denne fra samsung, bare med bluray.. HELP ME

http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=tv homeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=h ometheathresystems&model_cd=HT-X810R/XEE

helst noget som ikke fylder for meget og ser godt ud og lyder godt... hahaha, det lød vist ikke så nemt at finde.. :-)

Pris er underordnet... :-)

mvh

Deperat hjemmebio bruger.. :-)

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 20:02

Soundbar fra Samsung med indbygget Blu-Ray. Søg evt. på "Samsung HT-BD8200" inde på google for flere oplysninger. Jeg skal oplyse, at produktet er nyt på markedet, og næsten lige er kommet i handlen her i Danmark og resten af i Norden, og derfor er det nok så småt på erfaringer.

http://www.pricerunner.dk/pl/86-1223043/Hjemmebiograf/Samsun g-HT-BD8200-Sammenlign-Priser

Hvis du vil have lyd fra bærbar til højtaler, skal du nøjes med et lydkabel. HDMI skal bruges fra Tv til højtaler. I de fleste af sådanne anlæg finder du ikke mere end én HDMI.

Indtil videre har jeg ikke været tilfreds med lyden fra Samsung's tidligere Soundbar, men måske har de forbedret sig, hvilket de har haft for vane den senere tid på øvrige produkt-segmenter, såsom fladskærme.

Redigeret af vasif - 02-Juni-2009 kl. 20:05
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 20:28

FEDT!! det var lige præcis den.. skal dog lige høre den først.. men tusind tak for hjælpen..

ved du så også hvordan du får digital lyd ud af bærbaren.. lige bruger jeg et minijack stik høreltf udgang, men er der en mere smart måde? det jo kun stereo lyd der kommer ud.. igen har en DELL xps 1330.:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.as px/laptop-studio-xps-13?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs 1

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af rasmus35 rasmus35 skrev:

Jeg kunne ikke undgå at hæfte mig lidt ved den kommentar. Hvis det er tilfældet, ville jeg aldrig, ALDRIG, investere i en soundbar. Det er, uanset hvor meget salgsgejl der bliver fyldt på, IKKE rigtig surroundlyd og bliver det aldrig.

Der findes sikkert habile soundbarer og jeg kender ikke den omtalte, men jeg kan ikke forestille mig, at den lydmæssigt er i nærheden af et rigtigt 5.1 system.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 20:44

det kan du kun med hdmi da der ikke er optisk i dell'en.

Du skal nok finde en anden  soundbar med hdmi in

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 20:49
Din bærbar har ingen digitale lyd-udgange, og derfor er der ikke ummidelbart det store at gøre. Du kan måske modtage Dolby Surround, men ikke ægte 5.1. 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 20:59

Men hvad men et lille ekstern lydkort ved siden af bærbaren..? ville jeg så ikke kunne connecte den via optisk?

Nej, den soundbar passer jo perfekt til LED tvet... men ved dog godt at den ikke kan lave "Rigtig" sorround lyd, men come on.. alt efter behov :-)

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Jeg kunne ikke undgå at hæfte mig lidt ved den kommentar. Hvis det er tilfældet, ville jeg aldrig, ALDRIG, investere i en soundbar. Det er, uanset hvor meget salgsgejl der bliver fyldt på, IKKE rigtig surroundlyd og bliver det aldrig.

Der findes sikkert habile soundbarer og jeg kender ikke den omtalte, men jeg kan ikke forestille mig, at den lydmæssigt er i nærheden af et rigtigt 5.1 system.

Nu du siger det, har du ret. Rigtig Surround i en Soundbar fåes ikke, men hvis man har de optimale forhold (Lidt mindre kan gøre det), kan det virkelig overraske. Ren lydmæssigt, uden at skæve til Surround-fornemmelsen, er de bedre Soundbar på markedet faktisk ret gode.

Typisk er Philips, Yamaha og Denon gode bud, men kun Samsung er med Blu-Ray:)

Redigeret af vasif - 02-Juni-2009 kl. 21:02
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 21:05

Men hvad men et lille ekstern lydkort ved siden af bærbaren..? ville jeg så ikke kunne connecte den via optisk?

Nej, den soundbar passer jo perfekt til LED tvet... men ved dog godt at den ikke kan lave "Rigtig" sorround lyd, men come on.. alt efter behov :-)

Jo det kunne være en løsning. Men de helt billige er ikke meget værd:)

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 21:15

Bare så jeg også er helt med... det eksterne lydkort skal kunne smide det optiske signal ud ik?.. og vi taler om et lyslederkabel ik? :-)

Præcis.. har en mellemstor lejlighed, men vil gerne gå over til noget som ser fedt ud... havde før et guld-mærke JBL samlet sorrond-sound sæt... det pisse godt, men fyldte et ondt år...:-)

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 21:16
nogle anbefalinger til ekstern lydkort?.. igen se godt ud og fed lyd..
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 21:33

Kunne være et bud. Må indrømme, at jeg ikke kender markedet for lydkort særlig godt. Men det skulle være noget af det bedre, og så ser det da ikke så tosset ud:)

http://gear.comon.dk/news/faa.lyden.ud.af.pc_en_14599.html

Det eksterne lydkort smides i din bærbare via USB. Lydkortet har så en optisk udgang, hvilket rigtig nok er et lyslederkabel, som forbindes til Soundbar, som har en optisk indgang.

Redigeret af vasif - 02-Juni-2009 kl. 21:33
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu