|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jhagense ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2007 Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 02-Juni-2009 kl. 15:19 |
Hej Hvilket tv skal jeg vælge: 1. Skal være ultra tyndt (kunne hænge på væggen (ikke for tungt)) |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Samsung edge LED er vist det som opfylder dine krav.
god lyd findes ikke på en ultra tynd skærm, men til tv avisen kan lyden da godt bruges. |
|
![]() |
|
jhagense ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2007 Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Ok. Men er det muligt med et sæt fronthøjtalere, som Sony har til f.eks. z5500 modellen ? Er der alternative LED modeller/fabrikater ? Og andre specifikationer jeg bør have med i mine sammenligninger. Hvad med Sony Zx1 - er dog dyr i f. t. Samsung UE40B7070 Det var 4 tillægsspørgsmål, hvilket jeg beklager :-( vh/Jens |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
du skal læse en test her af dem alle. Så havde selv valgt en 7070 ud af dem.
http://www.flatpanels.dk/tests.php |
|
![]() |
|
![]() |
Tak :-) Mht. 7070 er der dog en ting der måske giver problemer - den vejer ca. 15kg. Gad vide om vægen (gasbeton) holder til det :-( I øvrigt LED............fåes der ægte LED skærme i dag ? |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Der er også Philips 42PES0001
![]() http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2008/12/30/Philips- Essence-42PES0001-42in-LCD-TV/p1 Redigeret af bibihest - 02-Juni-2009 kl. 16:34 |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Samsung har lavet en såkaldt Soundbar, som er én lang højtaler, med trådløs subwoofer. Højtaleren kobles direkte til Tv, f.eks. via et optisk kabel, og dermed fungerer den som almindelig højtaler til dit Tv, hvor du selvfølgelig kan benytte fjernbetjeningen fra dit fjernsyn. http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=tv homeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=h ometheathresystems&model_cd=HT-WS1G/XEE Dog har den ingen indbygget DVD, eller Blu-Ray afspiller. Her skulle du måske overveje f.eks. et rigtigt Surround-anlæg, eller en forstærker, med seperate højtalere, samt en receiver, for begge dele muliggør tilkobling til Tv, sådan at du kan opleve Tv-lyd fra dit anlæg. Der findes et par andre fabrikanter, som laver gode LED-Modeller, men hvis det skal være tyndt bagtil, og samtidig ikke koste en bondegård, er Samsung nok vejen frem. Gå ikke så meget op i specifikationer, for på papiret overdriver alle producenter voldsomt, f.eks. når snakken falder på kontrast. Se Tv'et i virkeligheden, og bedøm selv. Jeg kan dog oplyse dig om, at Samsung's Top-modeller er rigtig godt med, hvad angår kontrast.
Redigeret af vasif - 02-Juni-2009 kl. 16:46 |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Ægte LED er der ikke noget der hedder, men jeg ved hvad du mener 46X4500, Philips 9803H, samt Sharp X-serie, er med "ægte LED", men de koster alle en bondegård, specielt sidstenævnte. De 2 førstenævnte kan fåes til lidt under 20.000 Kr, men ingen af dem er specielt tynde. Redigeret af vasif - 02-Juni-2009 kl. 16:45 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har nu været listen (http://www.flatpanels.dk/tests.php) igennem og hold k... det giver mig udfordringer. Ikke uventet. Når det så er sagt syntes jeg er nået frem til følgende min. krav: Og følgende info (ikke i rækkefølge): |
|
![]() |
|
![]() |
Det er en udfordring og vælge en skærm, for ingen har det hele.
så du skal tage de ting ud som er vigtigst for og ingen her kan vælge for dig. Har selv valgt et pioneer 500M (Kuro standard) og ingen skærm kommer i nærheden af den i år. Men med de krav du har er det jo ikke en skærm for dig. selvom du bruger 20000 er ingen skærm under 10 kg, en Philips 9803H som nok er den bedste led skærm i 42 tommer og under dit budget vejer ca 30 kg. Næsten det samme som min 50 tommer har ikke kigget men tror faktisk ingen vejer under 10 kg i 40-42 tommer. tror du lidt for høje krav når blander kuro standard lcd/LED og vægt sammen. Det kommer nok først en gang med OLED, men det findes ikke i dag. Redigeret af xcardman - 03-Juni-2009 kl. 08:39 |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Jeg KAN simpelt hen ikke forstå hvorfor et tv nu absolut skal være 7 mm. tyndt. Jeg har selv en kammerat der har købt det nye Samsung "LED TV", og det vigtigste parameter for ham var også dybten på det nye tv, og JO det ser da smart ud...... når man står og betragter det oppefra...... eller helt ude fra siden, men så kan man desværre IKKE se billedet da det er et LCD med en begrænset betragtningsvinkel. Ydermere har HAN valgt at lade de fabriksindstillede farver,kontraster osv. være uændret, hvorfor der nu spilles fodboldkampe på neongrønt græs. Alt i alt er fokusområdet fjernet fra billedekvalitet til skærmdybte... KOM NU IND I KAMPEN
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
Min gasbeton væg kan uden problemer holde mit 50" plasma som er en del tungere. Iøvrigt er lyden piv ringe i de nye ultra flade samsung tv. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |