recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer vs Onkyo receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer vs Onkyo receiver

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Nielsen..... Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer vs Onkyo receiver
    Sendt: 03-Juni-2009 kl. 00:40

Vil gerne have en receiver med nettilslutnings mulighed og sammenligner derfor Pioneer LX 71 og Onkyo 906. Prisen i DK er ikke afgørende stor og det kan således ikke blive afgørende. Er det ca det samme man får for pengene i de to receivere?

En tur til Tyskland viser, at der kan spares en del penge på køb af Onkyo 906 ift Pioneer (søg selv på f.eks. www.idealo.de). Efter et besøg på Onkyos europæiske hjemmeside er jeg kommet i tvivl om hvad det egentlig er man køber til billige penge i Tyskland. Det nævnes at der sælges "refurbished" udstyr i Tyskland og de er mærket som "B" modeller. Er det sådan en model når man betaler i omegnen af 9000 kr for en 906?

Har i øvrigt ringet til et par tyske butikker som siger det er helt nye receivere med fuld garanti. Den store prisforskel mellem DK og Tyskland på Onkyo gør mig dog en smule mistænkelig. Alt info om emnet er selvfølgelig meget velkommen.

 

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2335
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 04:52
Refurbished plejer vist at betyde at det er udstyr der er blevet repareret.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af Nielsen..... Nielsen..... skrev:

Den store prisforskel mellem DK og Tyskland på Onkyo gør mig dog en smule mistænkelig. Alt info om emnet er selvfølgelig meget velkommen.

Onkyo er meget dyrer i DK. Jeg tror det er fordi der lige er en mellemhandler i DK, der også skal tjene på det. Da jeg købte en Onkyo 606, kostede den lidt over 5000 i DK. Jeg købte i D til 3300. Lidt efter var jeg i Sverige og her kostede den 3500.

Man oplever det samme med Harman Kardon, Blaupunkt car stereo, så det kan betale sig at kigge sig for.

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af Nielsen..... Nielsen..... skrev:

 Efter et besøg på Onkyos europæiske hjemmeside er jeg kommet i tvivl om hvad det egentlig er man køber til billige penge i Tyskland. Det nævnes at der sælges "refurbished" udstyr i Tyskland og de er mærket som "B" modeller. Er det sådan en model når man betaler i omegnen af 9000 kr for en 906?

http://en.wikipedia.org/wiki/Refurbishment_(electronics)

Du skriver de er mærket som "B" , Men tag det bare roligt, dem som du ser på den tyske søge maskine som her 

http://www.preissuchmaschine.de/preisvergleich/produkt.cgi?s uche=onkyo+906

Alle dem du ser der Onkyo tx-nr 906 B , "B" står altså for black (sort), så det er ikke refurbished som du måske tror.    "S" står selvfølgelig for sølv.

 

Oprindeligt skrevet af Nielsen..... Nielsen..... skrev:

Har i øvrigt ringet til et par tyske butikker som siger det er helt nye receivere med fuld garanti. Den store prisforskel mellem DK og Tyskland på Onkyo gør mig dog en smule mistænkelig.

Ja du kan trygt købe fra tyskland. Du skal selvfølgelig bare finde en butik du har tillid til.  Men ved en hurtig søgning herinde kan du sagtens finde en del butikker.  Hvor netop osse disse onkyo fremtræder.

Så du skal overhovedet ikke være mistænke over prisen  (den er så billig)  i forhold til herhjemme.  Det er det selvsamme produkt, men du sparer bare en hel del flere penge ved køb i tyskland.      Der er som sagt en del tråde med netop onkyo fra tyskland, jeg sparede selv 3000-3500 da jeg købte min.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Refurbished plejer vist at betyde at det er udstyr der er blevet repareret.


Refurbished er normalt tilbageleverede modeller som så er gennemgået for evt. fejl.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 08:31

Hvis du læser de tråde der omhandler de mange brugere der er gået netop fra Onkyo til Pioneer (incl. undertegnede) , så vil du se at der er overraskende tilkendegivelser af at Pioneer får meget mere ud af lyd ud af højttalerne, flere detaljer osv. og det på trods af at nogle at de samme brugere SVOR til Onkyo.

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvis du læser de tråde der omhandler de mange brugere der er gået netop fra Onkyo til Pioneer (incl. undertegnede) , så vil du se at der er overraskende tilkendegivelser af at Pioneer får meget mere ud af lyd ud af højttalerne, flere detaljer osv. og det på trods af at nogle at de samme brugere SVOR til Onkyo.

 

Ja - det er lidt sjovt som stemningen kan skifte herinde - der er lidt "Lemmings" over det synes jeg!

Lige nu er det som om at det kun er Pioneer der virker........ om et år er det nok noget andet. Personligt er jeg meget glad for min Onkyo 876 og især muligheden for en Powered Zone 2 til køkkenet som jeg bruger hver dag. Her kommer Pioneeren til kort!

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvis du læser de tråde der omhandler de mange brugere der er gået netop fra Onkyo til Pioneer (incl. undertegnede) , så vil du se at der er overraskende tilkendegivelser af at Pioneer får meget mere ud af lyd ud af højttalerne, flere detaljer osv. og det på trods af at nogle at de samme brugere SVOR til Onkyo.

 

Ja - det er lidt sjovt som stemningen kan skifte herinde - der er lidt "Lemmings" over det synes jeg!

Lige nu er det som om at det kun er Pioneer der virker........ om et år er det nok noget andet. Personligt er jeg meget glad for min Onkyo 876 og især muligheden for en Powered Zone 2 til køkkenet som jeg bruger hver dag. Her kommer Pioneeren til kort!

Hvad er dette Powered zone 2 ?  Min Pioneer har da 2 zoner ud over selve receiverplaceringen  Men det er måske ikke det det drejer sig om ?

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 09:03
Har en Onkyo 806 og hørt en pioneer lx71. Jeg er fint tilfreds med min 806 og prisen ca 6000 mod ca 13000 kr. Har lige købt et pioneer tv, men skal alså ikke have en pioneer forstærker. At man har et pioneer tv har jo nok også haft en indflydelse på ens valg.
De har en meget forskellige lyd og pioneer er ikke mig. Så du skal hører dem først inden du vælger.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 09:05
En ting der yderligere taler for pioneer udover den, i mine ører, overlegne lyd, er ice power. Receiveren bliver simpelthen ikke varm. Det kan være en stor fordel hvis den skal stå i et møbel. På den anden side kan onkyo'en varme en mindre stue op, det ses vel så på el-regningen
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 09:06

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

En ting der yderligere taler for pioneer udover den, i mine ører, overlegne lyd, er ice power. Receiveren bliver simpelthen ikke varm. Det kan være en stor fordel hvis den skal stå i et møbel. På den anden side kan onkyo'en varme en mindre stue op, det ses vel så på el-regningen

 Så så NESA skal jo også igennem krisen

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Lige nu er det som om at det kun er Pioneer der virker........ om et år er det nok noget andet. Personligt er jeg meget glad for min Onkyo 876 og især muligheden for en Powered Zone 2 til køkkenet som jeg bruger hver dag. Her kommer Pioneeren til kort!

Hvad mener du med det sidste  "her kommer pioneeren til kort" ?  

Kan se du jo har en 875 , men det sidste forstod jeg ikke helt for du skriver jo som om det er onkyo'en og så slutter du lige med pioneeren kommer til kort  ??

Ja det er rart med zone2 og faktisk osse zone3   som den jo osse har.  Og det er osse rart man har mulighed for at juster bass/treble på zone2 os.  Men det er dog ikke muligt på zone3.  Men det er vist osse det samme som hos de andre mærker.   Men noget der undrer mig er at de der pioneer sc-lx71 / 81 , er at man ikke har mulighed for at slukke for det blå lys.  Det er rart man man "dimmer" alt lyset osse det blå lys ved volume knappen.  Så man ikke skal have det blå lys en sen aften man ser film.   Har dog ikke hørt en pioneer, men er dog ikke i tvivl om den skam spiller helt fremragende 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu