recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken forstærker kan lave kaffe??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken forstærker kan lave kaffe??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Islands Brygge
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilken forstærker kan lave kaffe??
    Sendt: 31-Maj-2009 kl. 14:26

Hej igen allesammen

Jeg skal ha en forstærker, men ved intet om det.

jeg har en PS3 80gb.

Køber: 2 x B&W DM685... 1 B&W ASW608

I hifiklubben anbefaler de en Denon forstærker til 7200, og så kan den ALT!!

men jeg tror ikke jeg har brug for det. Jeg sætter højtalerne til, og rører aldrig ved den igen, jeg ved jeg nok skal få kludret i det

Sidste gang anbefalede de en NAD T737 til 4000...

men der findes vel andre gode forstærker end dem de har i Hifiklubben..

Jeg behøver ikke en der kan alt (heller ikke kaffe)

Den skal være simpel

kan trække højtalerne

jeg vil ha baghøjtalere når budgettet er til det

og helst ikke over 5000.

Så inde på av-connection, at forstærkere behøver ikke koste højre arm, men jeg kender intet til det, hvad kan I anbefale til en begynder??

vh Thomas

Redigeret af thbang - 31-Maj-2009 kl. 14:28
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 14:44
"Jeg sætter højtalerne til, og rører aldrig ved den igen", det kan du
desværre ikke bruge til noget, når du skal til at lytte på surround lyd, du
skal bla. justring af afstand af højtaler, type af højtaler, lyd styrke fra hver
højtaler plus sub. bas, hvis ikke at surround forærker har en automatis
justring mulighed (hvad ikke altid virker særlig god), så man skal sætte
sige mere end i justring af en surround forærker (bla. skal man vide 100%
hvordan af ens højtaler skal stilles op) en stereo forærker.

En brugt ONKYO TX-NR905 SORT

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=117169

Og højtare plus sub. bas fra XTZ bygget op omkring en sæt XTZ
99.36
, tro jeg du når længes med end en surround opsætninge med
Denon og B&W

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/
ItemView.aspx?Key=6785

Redigeret af Startrek - 31-Maj-2009 kl. 14:58
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 15:11
Jeg har en rigtig god, relativ simpel Marantz SR4001 til salg HER
som har tjent mig rigtig godt som sparringspartner netop med en PS3 de sidste 18 måneder.... den er billig, så kunne der måske blive lidt ekstra til højtalere....
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 15:15
Tro ikke at Marantz og B&W er godt samme, da Marantz og B&W er kendt
for en lidt mørk lyd, men måske Marantz og XTZ ville gå beder.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 15:40

nu kan trådstarter ikke bruge tro til noget, han efterspørger viden. medmindre du ved at den omtalte marantz forstærker og de specifikke B&W højttalere ikke duer sammen, så har du blot bidraget til at forvirre trådstarter.

B&W 685 er ikke verdens nemmeste højttaler at trække, til gengæld gør du det en del nemmere ved at du kun skal bruge forstærkning til to kanaler.

rent lydmæssigt må jeg desværre indrømme at jeg på ingen måde kan anbefale de nad'en eller denon'en.

Du bør i stedet finde andre forhandlere/andre hfk produkter, låne det med hjem så du kan høre det derhjemme, og så derfra beslutte hvilken kombination der lyder bedst.

Redigeret af kim olsen - 31-Maj-2009 kl. 15:44
Crown - there is no substitute.
Til top
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 15:40

uh, se det var et tilbud detlef... efter alle de gange jeg har været i hifiklubben, har jeg fået af vide at min forstærker skal ha alle de der lydformater, for at den også skal være lidt fremtidssikret (tror jeg:)

dvs. "Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, Dolby Digital EX, DTS-HD Master, DTS-HD, DTS-ES, HDCD m.fl."

(okay, det var klippet fra hifiklubben, jeg aner ikke hvad det betyder:)

men hvis ikke det fungere perfekt med B&W, så dur det ikke... jeg har ønsket mig de højtalere siden jeg kom af med kæresten, som ikke ville have disse pragt eksemplarer i vores stue

Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 142
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 16:18

Hej.

Så længe du som jeg bruger en ps3, så skal din forstærker/receiver bare kunne modtage lpcm over hdmi. Ps3'eren decoder alligevel al lyd og sender den som ovennævnt format...Så en ældre mere wattstærk model kan også bruges, såfremt den kan modtage ovennævnte.

mvh. Per

PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 16:25
Hvordan Marantz spiller med B&W kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har hørt denne kombination.

Dog vil jeg som Marantz bruger ( se signatur ) lige knytte en bemærkning til Marantz' "mørke lyd" ( en vending jeg iøvrigt tror at startet af Onkyo lobby'en  ).... Min vudering af lyden er at marantz generalt spiller mere "nøgternt" end fx Onkyo eller Denon ( som man jo så kunne beskylde for at være "lyse" i lyden...), jeg fristes til at sige at marantz lyder mere "analogt" end de før nævnte, der, IMO, lyder mere digitale... altså i virkeligheden en smags sag...

En god ide som en anden også nævner er at lytte selv, helst derhjemme, men det er jo ikke altid nemt....

IHT de nye lydformater, så kan du igonrere dem, SÅ LÆNGE DU BRUGER EN PS3, da den afkoder lyden og sender den via HDMI som LPCM, noget de fleste recievere med HDMI kan klare selvom de ikke har de nye formater... MEN skulle du ønske senerere at skifte PS3'eren til en stand alone BD afspiller, så kan situationen være en helt anden, og så vil du få brug for en reciever med de nye formater.
Til top
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 20:21

Jeg regner ikke med at skifte PS3'rn ud, da den er helt ny, ellers bliver det først om lang tid, når jeg er mere inde i hifi :) 

Er det så korrekt forstået indtil videre...

Nad=mørk i lyden (sagt i Hifiklubben (HFK))

Marantz=mørk i lyden

Denon=Lysere i lyden (sagt i HFK)

Onkyo=lysere i lyden

Fordi jeg kan godt li en go bas, og den lidt mørke lyd. 

Det er sgu en jungle. Jeg bor i NV, og jeg prøver at gå i Tape connection på tirsdag, for at se hvad de siger, så får jeg også andres mening end HFK..

Redigeret af thbang - 31-Maj-2009 kl. 20:23
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 20:28
Måske at Tape connection kan lave en demo med Marantz og Monitor Audio 

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 08:16

Nu vil en demo af en Marantz og et sæt Monitor Audio ikke give nogen indikation af, hvad der skal der til i brugerens hjemme-setup. Det vil blot være det det er; nemlig en demo af Marantz og Monitor Audio i samspil.

Og så lige et lille surt opstød herfra. Kan vi ikke snart blive fri for alt det med at PS3 dekoder alting så man behøver reelt kun et højttalerkabel, så spiller det hele maks.

De forstærkere der kan håndtere PCM kan stort set også alle sammen håndterer de enkelte lydformater på almindelig vis. Der findes ganske vist nogle der kan modtage PCM og ikke selv klare dekodningen, men de er ikke så mange som mange gerne vil tro og så det helt basale i denne tråd.....Han vil gerne have det så nemt så muligt !!

Det kan fint lade sig at få fornuftig lyd ud på systemerne, hvis man ellers sørger for at gå efter de modeller, hvor auto-setup'et virker. Alt vil selvfølgelig blive bedre med en gennemgående opsætning rent manuelt, men vil brugeren ikke betale for dette, så er man ofte bedre hjulpet med auto-setup'et end hvis man giver sig i kast med en manuel opsætning uden foregående kendskab til det man laver.

Og så til trådstarter; Jeg skal ikke være foretaler for det ene eller det andet mærke grundet min baggrund, men du skal lytte forstærkeren på de højttalere du har og lad være med at falde i svime og de anbefalinger der dukker i ny og næ. Vi har hver vores subjektive smag og det andre synes er fedt behøver ikke være det samme i dine ører. Og da du allerede har højttalere og formentlig ikke ønsker at skifte disse, så drop lige så de anbefalinger der kun omtaler hele setup's.

Når du går i en butik, så er det ekspedientens ansvar, at forklare dig, hvad de forskellige termer betyder og tilbyde dig en demo af det anbefalede setup. Kan han ikke klare det på de højttalere du har, så er der to muligheder. Aftal en tid og tag dine egen højttalere med (du behøver kun stereo-setup'et, da man sagtens kan danne sig en lydindtryk via musik) eller lån forstærkeren med hjem. Det vil de fleste gerne mod et vederlag og et på forhånd aftalt tidspunkt.

The bottomline......."lyt med DINE ører".

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 12:07

Der er også yamaha. Bruger selv en og den spiller udemærket, den skulle vidst være en udemærket "all-around" receiver.

Udover det ville jeg mene at Onkyo og Denon er nogle velsete receivere, jeg tror ikke du kommer helt galt afsted med hverken den ene eller den anden af de to, og hvis du i forvejen overhovedet ikke har noget forstand på det, er det ikke sikkert at du vil ligge mærke til den helt store forskel i de forskellige receivere, hvis du dog derimod omvendt har mulighed for at låne nogle forskellige receiver med hjem, så ta' og udnyt muligheden, det kan jo være at du rent faktisk bliver klogere på dit valg

Desuden kan nogle receivere nogengange fåes billigere fra udlandet, prøv f.eks. www.preissuchmachine.de

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu